Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Tom & Co

Winkels in de Provincie Antwerpen
Bookmark and Share

Tom & Co

Berichtdoor sandersteel » zo jan 21, 2007 3:16 pm

Ik ben eens in de tom en co gaan kijken, en de dingen die ik daar zag was echt grappig (alhoewel voor de vissen?)

Hun afdeling toebehoren en aquariums enzo is wel en orde, maar de visbakken zelf (enkel koudwatervissen), daar kan ik echt boekdelen over schrijven:

De planten zitten samen met de vissen in 1 bak
De bakken zijn uitzonderlijk vuil
De bakken zijn zeer overbevolkt
De vissen hangen bijna allemaal stil, echt niet levendig
Veel vissen vertonen ziekte-kenmerken
Vissen hangen schuin etc...
Dode vissen in de bakken

Ik sprak de verkoopster er over aan:
IK: Die vissen zien er wel niet zo gezond uit
VERKOOPSTER: er zal wel eens een zieke vis inzitten, maar dat is overal toch
IK:
:oops: :twisted: :evil: :roll: :oops: :P :x :cry:
Ik dacht het niet: een zieke vis, en binnen de kortste keren heeft heel de bak het aan zijne rekker.

Ik weet niet of anderen dat ook al opgemerkt hebben?
nen bak van den aldi, en de visjes zingen vivaldi
sandersteel
Newbie

Berichtdoor GK » zo jan 21, 2007 3:41 pm

Mja, welke Tom en Co? Want daar zit behoorlijk wat verschil tussen. Er zijn er die er niets om geven, maar zo heb ik ook al verschillende speciaalzaken gezien.

Alles hangt af van de uitbater, en zeer weinig van de 'overkoepelende' organisatie. Tom en Co uitbaters zijn bijna allemaal zelfstandigen en de zaak is dus van hen, wist je dat? Dus veralgemenen is gevaarlijk. ;)

Maar het zou inderdaad niet mogen, wat jij daar hebt meegemaakt.
AfbeeldingAfbeelding
GK
Hardened

Berichtdoor sandersteel » zo jan 21, 2007 3:53 pm

dat is natuurlijk zeker waar
ik heb het zowel in de tom & co van lier als in die van deurne gezien. Ik heb al gehoord dat die van wilrijk zeer in orde was.

Maar ik vind dat echt niet kunnen wat ik daar gezien heb. Eigenlijk zouden we vanuit dit forum eens een brief aan de uitbaters moeten sturen...
nen bak van den aldi, en de visjes zingen vivaldi
sandersteel
Newbie

Berichtdoor Floddermousie » zo jan 21, 2007 4:08 pm

die in kessel-lo is ook zo triestig...
this must be underwater love

Lid KAV De Siervis Leuven
Floddermousie
Moderator

Berichtdoor jopperke » do jan 25, 2007 1:10 pm

De tom&co in wilrijk is niet echt in orde, vergeet dat maar! Ze hebben er idd een redelijk grote afdeling en ik kom er zelf wel eens voor materiaal ed, maar de vissen zijn toch echt niet om van naar huis te schrijven.
I am who I am, that 's just me! ;)
jopperke
Hardened

Berichtdoor Heorogar » do jan 25, 2007 1:14 pm

De Tom&Co in Hasselt daarentegen ... vroeger was dat een Amizoo. Ze hebben er ontzettend veel aquamateriaal, volledig uitgeruste aquariums met echt goed materiaal erbij: filters van Eheim, lampen van Arcadia, enz. En allemaal tegen een heel mooie prijs.

Ook de visjes en de planten zitten er echt goed: een redelijk grote donkere kamer: het enige licht komt van de bakken. Een grote keuze aan vissen (voor goudvisliefhebbers: the place to be, er zaten een 25-tal verschillende soorten - en allemaal apart). Voor de rest: mooie keuze en allemaal gezonde visjes, heel wat cory's, tetra's, maanvissen, zelfs regenboogzalmen, ... En top of the bill: een reusachtige open plantenbak van drie delen met erboven 3 HQi's!

Hangt er idd een beetje vanaf waar je gaat ...
Daudhalagidh: walking on the beaten tracks of forking paths, time's deadly kiss is everywhere ...
Heorogar
Hardened

Berichtdoor Ancistrus » do jan 25, 2007 1:17 pm

Mijn idee hierover is....vissen horen in een aquariumwinkel thuis, en niet in een dierenwinkel waar je alles en nog wat kan kopen, of bij de boerenbond....
Mogelijk zijn er daar andere meningen over, maar zo denk ik erover :wink:
Ancistrus
Hardened

Aquarium type: meervallenbak

Berichtdoor Heorogar » do jan 25, 2007 1:35 pm

Dat is natuurlijk een terechte redenering, maar ik vraag me af of de uitzonderingen hier soms niet de regel bevestigen: hoeveel aquawinkels zijn er wel niet waar de verkoper de b*llen weet van wat hij verkoopt? Waar het niet om aan te zien is? 't Is evenzeer een garantie dat je goed terecht bent ... . Anderzijds, blijkbaar zijn er in sommige van die ketens (en zeker deze waar er onafhankelijke geranten zijn) waar er mensen werken die er wel degelijk iets van af weten.
Die Tom&Co in Hasselt ... daar ging ik ook vol scepticisme naar de visjes kijken ... en ja, ik viel bijna plat achterover ...
Daudhalagidh: walking on the beaten tracks of forking paths, time's deadly kiss is everywhere ...
Heorogar
Hardened

Berichtdoor Ancistrus » do jan 25, 2007 2:06 pm

Klopt natuurlijk, maar ik denk wel dat de doorsnee aquariaan al dadelijk ziet wanneer hij een winkel binnenkomt welk de toestand daar is.
Deze wat jij op noemt is heel verzorgt, maar toch stel ik mij de vraag als je even voordien een koppeltje muisjes verkocht hebt, en enkele minuten later zit je met je handen in het aquarium (ongewassen)
Heb ook al geweten waar ze onkruidverdelgers en ander giftig spul verkopen, en ook enkele minuten later de bak induiken, je kan dan wel zeggen die verpakking is dicht, maar......
Ik zie liever anders, en geloof me de goede aquariumzaken blijven bestaan, de rest gaat gewoon overkop.....
Onkunde of gebrek aan respect tegenover de klant is op langere duur je ondergang.
Ik heb er al zeeeeeer vele weten beginnen, er waren daar zaken bij die nauwelijks een half jaar stand hielden, lees bvb gewoon de reacties van de leden op aquariumzaken, dan weet je al vlug dat ze het kaf van het koren wel kunnen scheiden. :wink:
Ancistrus
Hardened

Aquarium type: meervallenbak

Berichtdoor John » vr jan 26, 2007 6:11 pm

ik lever regelmatig aan tom en co en tvalt mij wel op dat over het algemaan geen enkele een deftige aqua afdeling heeft, hiermee bedoel ik dus kwa onderhoud en toestand van vissen en planten.

hier en daar zitten natuurlijk wel uitschieters tussen é....
my sport is transport ;-)
John
Newbie

Berichtdoor bcheck » vr jan 26, 2007 6:33 pm

John schreef:ik lever regelmatig aan tom en co

Wat dan?
Lid van AV - Aquarianen Gent -
Lid van BKV - Belgische Killifish Vereniging -
bcheck
Hardened

Berichtdoor John » za jan 27, 2007 6:48 pm

bcheck schreef:
John schreef:ik lever regelmatig aan tom en co

Wat dan?
al wat ge er kunt kopen buiten het aqua gedeelte ;-)
my sport is transport ;-)
John
Newbie

Berichtdoor Boilie » vr feb 02, 2007 6:46 pm

In Aalst valt het nog mee op gebied van zieke visjes dan, tot hiertoe geen zieke gezien, ze zwemmen allemaal mooi rond. De aquariums zelf zijn wel maar triestig om nog maar te zwijgen over de manier waarop ze de visjes verpakken: doos met paar centimer water in en dan dicht gelast. Goed voor corytjes maar vervoer daar maar eens een van hun maanvissen of zo in....

Al bij al vond ik het voor de corydorasjes (aneus) zo zielig dat ik er 3 heb meegenomen, deze zwemmen nu vrolijk rond met de rest, te minste 3 die ik er heb kunnen redden :lol:

Het ergste van dit soort verkoop is denk ik dat mensen die geen verstand hebben van warmwatervissen hun deze daar makkelijker zullen aanschaffen met alle gevolgen van dien dan....
Boilie
Newbie

Berichtdoor Pino » di jun 19, 2007 12:02 am

Vandaag eens een bezoekje gebracht aan TOM en CO in Mechelen, eigenlijk om eens rond te zien voor een aquarium. Wat betreft materiaal keuze (aquariums en toebehoren)gaat het nogal. Maar dan de visbakken, in 5 bakken lagen dode vissen, in een plakte er een hele school dode Neon's tegen de filter. In een ander bak met Clownbotia's lagen 3 vissen die half waren opgepeuzeld.
Worden vissen in deze winkel dan niet gevoerd :?: want dan zie je toch direct dat er iets mis is :!:
Wat betreft de planten: geen enkele naam te bespeuren. Ze zagen er niet fris uit (duidelijk weinig afname)
Ik dacht een verkoopster er over in te lichten maar er was volk voor mij aan de kassa en ik had plots geen zin meer om te wachten...
Laatst bijgewerkt door Pino op za jun 23, 2007 3:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Pino
Hardened

Aquarium type: Nanoreef

Berichtdoor ravotkot » di jun 19, 2007 12:31 am

over dierenwinkels die ook vissen verkopen kan ik enkel het volgende zeggen

ik kom regelmatig in de Ark aan het St jansplein in Antwerpen en hun aquarium afdeling is zeer verzorgt . Ik heb daar nog maar 1 keer een dood viske in de bakken gezien.
maar zij hebben dan natuurlijk ook wel iemand die full time enkel en alleen voor deze afdeling instaat
ravotkot
Regular

Berichtdoor fuzzykeuh » vr jun 22, 2007 6:41 pm

Tom&co eeklo. Voor materiaal en substraat is het daar ideaal. niet zo duur en je kan't gelijk meenemen terwijl je eens naar delhaize of de hubo moest.
Voor visverkoop weet'k niet (zijn goudvissen) maar heb er al paar keer zien verkopen en geven volgens mij toch wel genoeg uitleg aan de kopers. Voor plantjes ook wel ok. Alleen mss niet allemaal voor aquarium bedoeld?
fuzzykeuh
Newbie

Arcadia producten

Berichtdoor doinque » di jun 26, 2007 9:44 am

Weet iemand indien de producten van Arcadia (http://www.arcadia-uk.info/) beschikbaar zijn in Tom & Co?
doinque
Newbie

Berichtdoor fuzzykeuh » di jun 26, 2007 12:07 pm

In eeklo hebben ze wel enkele soorten licht controllers en lampen. Maar enkel voor tropisch denk'k
fuzzykeuh
Newbie

Berichtdoor BALO » do jul 05, 2007 9:04 pm

De Tom & Co in Lommel heeft wel een heel goede aquarium-afdeling, er staat een jonge gast in die van wanten weet.
Alles is heel goed verzorgd, weliswaar niet zo´n gigantische keuze in vissen, maar meer dan genoeg voor een goede start. Een aantal soorten voor elke laag in je aquarium. Qua algemene toebehoren is het ook niet slecht gesteld.
Ik heb er persoonlijk men school roodkopzalmpjes en een koppeltje antennebaarsjes gekocht. :D
BALO
Newbie

Re: Tom & Co

Berichtdoor butterflyghost » vr jan 06, 2012 5:14 pm

Gisteren bij Tom & Co te Mechelen 6 sluier prachtbarbelen gehaald,
verkoper gaf me 7 dagen garantie op ziekte-/of sterfte.
120 liter oa 3 soorten Chinese danio's, 2 Chinese ruitenkuisers,
8 levendbarenden, 4 soorten Corydoras, 2 Betta Splendens, 6 prachtbarbelen +
binnenvijver met 3 komeetstaartgoudvissen, 1 gele goudvis, 2 koi a en uiteraard 1 butterflyghost koi ;-)
butterflyghost
Newbie

Aquarium type: zoet

Re: Tom & Co

Berichtdoor flipklsk » vr jan 06, 2012 10:06 pm

Tom & Co Turnhout trekt op niet veel, vuile aquariums, vuile plantenbak, weinig keuze, veel vissen zien er niet zo goed uit en lijken wel ziek.
flipklsk
Newbie

Aquarium type: 60 liter

Keer terug naar Antwerpen