Inloggen/Registreren

Zoeken Help

persoonlijk beoordelingsschema aqua zaken

Bookmark and Share

persoonlijk beoordelingsschema aqua zaken

Berichtdoor Gouramike » wo aug 20, 2014 5:01 pm

Zoals eerder vermeld ben ik iemand die veel vergelijkt
en ik maak voor mij persoonlijk een schema voor elke zaak die ik heb bezocht.
Daarom gewoon ter informatie zal ik bij elke post in het topic aquariumzaken waar ik persoonlijk ben geweest even mijn indruk na laten in een "schema" vorm.

Check it out :)
Juwel Rio 240 - Endlers, zwaardragers, 1 otocinclus, 1 pleco en drie LDA16's
Juwel Rekord 600 - 2 Colisa lalia's, 2 Crossocheilus siamensissen en tijdelijke opvangers
Gouramike
Newbie

Aquarium type: Juwel Rio 240

Re: persoonlijk beoordelingsschema aqua zaken

Berichtdoor Wikkes » wo aug 20, 2014 5:39 pm

zijt daar maar voorzichtig mee, Laster en eerroof, ik heb het al voorgehad.
Er zijn er ook die het persoonlijk oppakken.

Je bent hier dan ook een "nieuwtje", dus probeer maar voorzichtig te zijn.

Ik doe ook wat jij doet, maar dan wel anoniem, zonder zoveel openbaar te maken.

Ik heb 3 standaard vragen, welke algeneter voor een aqua 40cm en hoeveel maanvissen kan ik in mijn rio 125 steken.
En hoelang moet ik wachten bij een nieuwe aquarium voor ik er vis in doe.

9/10 winkels falen op alle 3 de vragen.

Dan weet ik dadelijk of ze eerlijk zijn of niet, dat weet ik voor de toekomstige vragen
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Re: persoonlijk beoordelingsschema aqua zaken

Berichtdoor Gouramike » do aug 21, 2014 10:56 am

Wikkes schreef:zijt daar maar voorzichtig mee, Laster en eerroof, ik heb het al voorgehad.
Er zijn er ook die het persoonlijk oppakken.

Laster en eerroof zou zijn indien ik de zaak enkel zeer negatief zet en het zelf persoonlijk maak.

Je bent hier dan ook een "nieuwtje", dus probeer maar voorzichtig te zijn.

Dealing with all sorts of people is probably the biggest problem you face, especially if you are in business. Yes, and that is also true if you are a housewife, architect or engineer. ~ Dale Carnegie

Ik doe ook wat jij doet, maar dan wel anoniem, zonder zoveel openbaar te maken.

"Your most unhappy customers are your greatest source of learning." ~ Bill Gates
Ik geef ze de kans om een mening te kennen van een klant, mij is er altijd geleerd een mening te accepteren want je kunt ze enkel negatief laten uitbreiden als je dit niet doet. En een mening op het internet is zelden anoniem. Ik doe dit liever duidelijk zodat ze weten dat ik graag mijn geld uitgeef aan een zaak die de volgende quote hanteerd "A customer is the most important visitor on our premises, he is not dependent on us. We are dependent on him. He is not an interruption in our work. He is the purpose of it. He is not an outsider in our business. He is part of it. We are not doing him a favor by serving him. He is doing us a favor by giving us an opportunity to do so." Mahatma Gandhi

Ik heb 3 standaard vragen, welke algeneter voor een aqua 40cm en hoeveel maanvissen kan ik in mijn rio 125 steken.
En hoelang moet ik wachten bij een nieuwe aquarium voor ik er vis in doe.

9/10 winkels falen op alle 3 de vragen.

Dan weet ik dadelijk of ze eerlijk zijn of niet, dat weet ik voor de toekomstige vragen

Deze info vind je dus niet omdat 99% schrik heeft van een mening te delen met de wereld. Deze info zou ik graag hebben gehad toen ik begon met aquaria en daarom deel ik de mijne zodat mensen weten wat ze kunnen verwachten als ze ergens binnenstappen.
Om maar bijvoorbeeld te zeggen, jij stelt 3 goede vragen en jij baseert daar je basis kennis op.

Ik doe het net iets anders, ik bekijk hoe ze suggestief omgaan met de vrije vraag die ik ter plaatse stel rond bv beginners aquaria vragen zoals "ik wil die prachtige vissen (wijzend naar betta's) maar ik kan wel geen aquaria van 100de liters zetten?" of wat heb ik allemaal nodig voor het onderhoud van mijn aqurium? Meestal volgt hier een budget vraag op in de zin van kan dat bepaald ding niet goedkoper? Want laten we eerlijk zijn 80% komt een aquaria winkel binnen met een budget en geen voorkennis. Voor die andere 20% stel ik dan vragen iets meer directer, ik heb gehoord dat er beginnersvissen zijn en cichliden, ik wil graag al met die cichliden beginnen laat u mij er eens zien? Of Ik heb gezien dat er verschillende gradaties garnalen zijn heeft u de S graad? Deze type vragen komen natuurlijk enkel nadat ze in die eerste type vragen niet hebben geantwoord in de style van alles kan, niets is onmogelijk. En als laatste vraag stel ik meestal de vraag of hij/zij de Latijnse naam van een specifieke vis weet, zodat ik info kan zoeken. Deze vraag direct en correct beantwoorden toont de passie en inzet van de man en niet enkel "geavanceerde" kennis. Geloof me hier krijg je dan ook vaak een antwoord op dat voor mij de "slechte" dienstbaarheid echt toont (dat weet ik niet maar zoek maar op als ... dan vind je het ook).

En misschien het belangrijkste is dat je de volgende mensen liever niet wilt:

"I won’t complain. I just won’t come back"
Brown & Williamson Tobacco Ad
Juwel Rio 240 - Endlers, zwaardragers, 1 otocinclus, 1 pleco en drie LDA16's
Juwel Rekord 600 - 2 Colisa lalia's, 2 Crossocheilus siamensissen en tijdelijke opvangers
Gouramike
Newbie

Aquarium type: Juwel Rio 240

Keer terug naar TE LEZEN: AQUARIAZAKEN