Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Zaken in de omgeving van Halle (Brussel)

Winkels in het Brussels gewest
Bookmark and Share

Zaken in de omgeving van Halle (Brussel)

Berichtdoor Chaseside » wo jun 18, 2008 3:59 pm

Hey,

ik ga mijn aquarium binnenkort herinrichten en ga daarvoor dus ook nieuw grind en planten gaan halen.
Kan iemand mij een winkel in de buurt aanraden?
Of gewoon een winkel die goede planten heeft.
Le récif, aqua zuun en brussels aquarium ken ik, maar ik ben ni echt overtuigd, of hebben jullie daar toch goeie ervaringen met planten?

Bedankt!
Chaseside
Newbie

Berichtdoor sfj » wo jun 18, 2008 8:46 pm

Grind kan je ook vinden bij Aveve of Tom & Co. Ietwat minder keuze, maar als er ligt wat je graag wilt is het stukken goedkoper dan in de aquawinkel.

Bij Récif krijgen ze normaal iedere woensdag een nieuwe levering planten. De boodschap is dus om er woensdag avond eens langs te gaan. Niet zoveel exotisch spul, wel degelijke planten, opletten want er zitten ook wat planten tussen die niet passen in een aquarium. Je kan ook bestellen bij hen.

Anders plantjes kopen via het internet.
http://www.aquarium-planten.com
http://www.aquaplantsonline.nl
http://www.floraquatic.com
http://www.paluplanta.nl/
sfj
Hardened

Berichtdoor Floddermousie » do jun 19, 2008 11:33 am

grind of zand vind je ook voor een fractie van de prijs in iedere gamma of brico
this must be underwater love

Lid KAV De Siervis Leuven
Floddermousie
Moderator

Berichtdoor Ronny » do jun 19, 2008 1:02 pm

ik ben zelf van uit Halle en moet zeggen dat het echt triestig is

ik raad ook aan om via internet je planten te bestellen
ik heb de mijn altijd via www.aquarium-planten.com aangekocht en zeer tevreden van de kwaliteit
lid van de http://www.wagtail.be - aalst
Ronny
Regular

Berichtdoor Chaseside » do jun 19, 2008 4:12 pm

Daar dacht ik ook eerst aan, maar het probleem is dat het pakketje met planten dan wel op de juiste dag moet toekomen, of alles heel snel gaat moeten gaan. Kwestie van planning is het gewoon niet makkelijk...
Als ik gewoon naar een aquariumzaak ga, kan ik gaan wanneer mijn vissen in een andere aqua zitten, de aqua uitgekuist is enz...

Of is het mogelijk om (indien nodig) het plantenpakketje een dag of 2 in de verpakking te laten zitten? Of is dit te riskant?
Chaseside
Newbie

Berichtdoor sfj » do jun 19, 2008 8:03 pm

Gewoon de nieuwe plantjes voor die paar dagen in de oude bak steken, kan je dat niet doen? met pot en al hé, niet nodig om ze te planten.

Meeste internet winkels sturen planten op in het begin van de week zodat je ze op het einde van de week krijgt. Bestellen in het w-e is dus de boodschap!
sfj
Hardened

Berichtdoor gijsje » vr jun 20, 2008 12:39 pm

Voor planten ben je best af op een beurs.

Voor vissen: uitz. koop ik er eens in Lerecif, maar in het algemeen ga ik ze in Lokeren halen.
Advertising space
gijsje
Regular

Berichtdoor luc » za jun 21, 2008 12:06 pm

Moest je de kans krijgen, kan je ook naar de limbeurs in Houthalen gaan, hier heb je toch ook een redelijke keuze.
luc
Newbie

Berichtdoor Chaseside » zo jun 22, 2008 1:28 pm

Ik ben gisteren al eens naar le récif geweest, mijn bodem heb ik al gevonden, dat wordt loirezand. Iemand al ervaring mee?

Verder was ik op zoek naar een mooi, vrij groot stuk wortelhout of kienhout, maar dat vind ik daar dus niet, iemand tips waar ik meer kans heb om dat te vinden?

Verder vond ik dat ze niet enorm veel keuze aan planten hadden en dat die er ook niet heel gezond uit zagen. Ik denk dat ik mijn beplanting dus maar online zal bestellen.
Chaseside
Newbie

Berichtdoor gijsje » zo jun 22, 2008 6:21 pm

Een aantal km verder in de richting van Brussel op diezelfde baan heb je aquazuun, weet niet of ze daar echt meer keuze gaan hebben aan kienhout, maar mss hebben ze wel een stuk dat je mooi vind. Hebben ze ook een grotere keuze aan planten trouwens.

Ze zijn er wel een stuk duurder dan bij Le Recif.
Advertising space
gijsje
Regular

Berichtdoor sfj » wo dec 24, 2008 5:38 pm

De deuren van Aquazuun zijn definitief gesloten. T'is fini, gedaan.
sfj
Hardened

Berichtdoor gijsje » do dec 25, 2008 11:07 pm

Niet meteen een groot verlies als je het mij vraagt!
Advertising space
gijsje
Regular

Berichtdoor sfj » vr dec 26, 2008 11:55 am

inderdaad!
sfj
Hardened

Berichtdoor guppytje » za jan 03, 2009 11:33 pm

In Brussel, in de Lakense straat, een beetje voorbij de koninklijke vlaamse schouwburg is een kleine aquariumwinkel. Ze hebben niet echt veel keus, zowat de gewone vissen (guppen, neon's, goerami's...) en wat stenen en hout en materiaal.
De verkoopster is een al wat oudere dame. Haar devies is dat aquarium-houden betaalbaar moet blijven voor iedereen. Aan bijscholing doet ze niet echt denk ik, want ze wist bijvoorbeeld niet wat t5 lampen zijn.
Toch vermeld ik het even voor mensen uit de buurt. Is altijd handig als je eens iets in de haast nodig hebt...
Die dame is anders wel echt begaan met haar vissen hoor. Er zat een mooi koppel al wat grotere scalaren. Ze zei dat het haar pijn ging doen mocht iemand die vissen kopen...
guppytje
Newbie

Berichtdoor sfj » zo jan 04, 2009 1:42 pm

Dat is Aquarium Desbarax als ik het goed voor heb. Dat is geen winkel meer, dat is een echt museum!
De demoaquariums bestaan daar nog uit een metalen frame in inox/chroom.

Die dame gebruikt de meest eenvoudige technieken voor haar visjes, en dat zijn de beste.

Ik ga zeker eens terug tot daar de komende dagen want ik ben al lang niet meer geweest.
sfj
Hardened

Berichtdoor guppytje » ma jan 05, 2009 1:23 am

inderdaad, sfj die is het!
De winkel bestaat inderdaad al jàààren. Ik ging daar toen ik een jaar of 16 was mijn eerste visjes halen( en ik ben er nu 46). In die tijd hadden ze daar nog een papegaai op een stokje zitten die trouw "bonjour madame, bonjour monsieur" zei als er een klant binnen kwam.
Alleen al voor de nostalgie vind ik het leuk om nog eens in die winkel binnen te stappen.
guppytje
Newbie

Keer terug naar Brussels gewest