Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Aquamiroir - JETTE

Winkels in het Brussels gewest
Bookmark and Share

Aquamiroir - JETTE

Berichtdoor Aeruna » wo jan 30, 2013 9:29 pm

Het adres:
Av. de Jette 312
Jette - Brussel

Hun website,niet up to date & enkel Franstalig: http://www.aquamiroir.com/index.html
Hun Facebookpagina regelmatige updates: http://www.facebook.com/Aquamiroir?fref=ts

Ben er vandaag binnengegaan omdat ik de naam tegenkwam in een andere topic.
Eerste indruk: kleine rommelwinkel, vuil, onaangenaam. (zoals gezegd in het vorige topic)
MAAR, dan loop je verder en zie je dat het inderdaad klein is (waardoor het rommelig lijkt) , maar niet vuil is, terwijl ik daar was was er iemand net al de aquariumvensters aan het kuisen.

Geen dode vissen gezien, wel enkele zieke vissen en vissen in véél te kleine aquaria.
Plantekeuze: niets fenomenaals, hoewel hij hier en daar wel speciale plantjes had. Vreemd genoeg zaten er zelfs vissen in de plantenbakken, dus toch goed ontsmetten als je er koopt. Plantjes zagen er vrij goed uit, hoewel slecht belicht waardoor ze er in de eerste instantie vuil uitzagen.

Plantenvoeding en waterverbeteraars vooral van het merk Dennerle en Aquatic Nature, hoewel hij na aanvraag van verschillende klanten ook gaat beginnen met Profito te verkopen.

Toch wel diverse soorten dieren: gifkikkertjes, schildpadjes stonden er ook. Ook garnaaltjes en krabbetjes. Zag er wel goed uit. Ze waren van plan om een gans gedeelte aan garnalen te wijden, zelf had hij verschillende garnalenbakken in zijn winkel staan.

Kreeg een hele grote uitleg van de baas, die het wel fijn vond dat ik er zelf al wat over wist, we hebben onze spraakverschillen snel overbrugd met hier en daar latijnse benamingen ertussen.
Hoewel ik slechts een stuk hout gekocht heb en 4 plantjes, toch veel en goede raad gekregen. Ook gingen ze normaal volgende week meer planten binnen krijgen.

Kortom toch een 7,5/10 waart.

Nota: volgens mijn vriend is deze winkel een jaar of zo geleden vernieuwd geweest, misschien ook een nieuwe uitbater ofzo... Alleszins had ik hier een goed gevoel bij.
Aeruna
Hardened

Aquarium type: warmwater

Re: Aquamiroir - JETTE

Berichtdoor anemoon » do aug 14, 2014 9:06 am

zag deze oude topic en wenste even te reageren.

zo weet ik nog een aquarium winkel zijn, in Leuven de siervis. meer woorden maak ik mij er niet aan vuil.
ik zit met een grote zeeaquarium, echt veel zit daar niet in omdat je in belgié geen mooie koralen kan vinden,
de meeste koralen zijn allemaal bruin en extreme duur, terwijl de aquarium winkels de mooie vissen en koralen in hun aquarium hebben zitten. als ik eerlijk mag zijn koop ik niets meer aan in belgié. in Nederland is alles veel goedkoper en veel mooier. die aquarium inrichting is echt prachtig.

toch even reageren als je iets wil aankopen.
verkopers willen brood op hun bord. als ik een verkoper ben dan zou ik jou alles wijs willen maken zodat jij dat product gaat kopen. helaas is het niet meer zo dat de verkopers het belang van de klant zien maar alleen het belang van hun eigen. als jij in nood zit doe je hopelijk ook alles voor je familie financieel te onderhouden zelfs wanneer je iemand anders daarvoor moet voorliegen. dit is ons instinct en dat doen alle mensen. het is dus verstandig om zelf veel te lezen en alleen de goede verhalen te lezen.
zeeaquariaan
anemoon
Newbie

Aquarium type: zeeaquarium

Keer terug naar Brussels gewest