Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Vraagje Antennebaars

Alles over de kleinere cichliden. (Dicrossus, Apistogramma, Pelvicachromis, Microgeophagus, ...)
Bookmark and Share

Vraagje Antennebaars

Berichtdoor Miss Sira » zo nov 04, 2007 8:26 pm

Hoi,

Ik heb eens een vraagje over een antennebaars.
Graag zou ik later als mijn aquarium ok is deze soort van vis er nog bij houden. Persoonlijk vind ik ze heel mooi.

Nu ik heb een Jewel rekord 60
61 x 31 x 36 cm
Nu weet ik niet of deze te klein is om 1 antennebaars te kunnen houden en of een antennebaars alleen kan zitten?

Verder hebben we deze vissoorten:

Neon
Zebra Danio
2x Meerval alle deze stijl: http://www.zoo-logics.com/vissen/vissen ... 0Julii.jpg
1x pleco maar die moet gewisseld worden want die wordt veel te groot
3x guppy

Ik hoop als alles goed gaat en mijn bak is oke dat een antennebaars zonder problemen bij deze vis nog bij kan komen maar eerst wil ik de raad van iemand anders horen of het mogelijk is of niet.

Mvg

Miss Sira
Miss Sira
Newbie

Berichtdoor Admin » zo nov 04, 2007 9:09 pm

Hey Miss Sira,

Een antennebaarsje kan gehouden worden in jouw aquarium, mits er niet teveel andere vissoorten in rondzwemmen. Deze antennebaarsjes oriënteren zich vooral op de bodem. D.w.z. dat de bodem niet te druk (lees niet) bevolkt mag zijn. Wanneer jouw aquarium groter zou zijn , kan je ze natuurlijk wel combineren met andere bodembewoners.

Hoeveel neon's en zebra danio's heb je in totaal in het aquarium zitten?

Greetzz :wink:
Bezoek ook mijn website --> HET ZOETWATERAQUARIUM
Admin
Site Admin

Aquarium type: Juwel Trigon 350

Berichtdoor Miss Sira » zo nov 04, 2007 11:45 pm

Voorlopig 1 neon (de andere zijn overleden), ik zoek wel nog twee neons erbij te zetten want dit is zielig.

3 zebra danio's (die zitten vrij veel bovenaan moet ik zeggen)

Juist de twee meervallen en de pleco zitten onderaan maar de pleco die moet gewisseld worden omwille dat het een miskoop was. Ik wist niet dat die zo groot ging worden. Ze geven ook nooit informatie, nu zoek ik alles liever eerst op en vraag ik raad voor zekerheid, want zulke fouten wil ik niet nog eens maken!

Groetjes ;)
Relax, take it easy ;)
Miss Sira
Newbie

Berichtdoor Miss Sira » zo nov 04, 2007 11:54 pm

Ik heb ook een hele uitleg gedaan bij Opstart van het aquarium, daar staan ook enkele foto's van het aquarium.
Niet alle vissen zitten er al in wegens problemen die er geweest zijn ... :(
Relax, take it easy ;)
Miss Sira
Newbie

Berichtdoor stirreke » ma nov 05, 2007 12:55 pm

Ik zou eerlijk gezegd, als je die corydoras neemt, er minimum 6 stuks insteken, dit is een scholenvis en dient dan ook, voor hun welzijn in een school gehouden te worden, dus geen 2 stuks, maar 6

Van de neons zou ik er ook wat meer insteken, ook dit is een scholenvis, dus weerom, 3 is niet genoeg.

Op vlak van dwergcichliden kan ik je niet helpen, ik ken er te weinig van. :wink:
stirreke
Hardened

Berichtdoor Miss Sira » ma nov 05, 2007 2:22 pm

Gaat het dan niet te veel zijn ivm corydoras in mijn aquarium. Ik heb wel al gemerkt dat die twee heel erg aan elkaar hangen ;)
Neons komen er nog bij hoor maar er is wat ergs gebeurt met de neons en nu voorlopig moet de neon het even alleen stellen vrees ik! Maar dan zal ik er meer als twee nemen als ik neons ga halen ;)
Je kan mijn verhaal lezen bij opstart van aquarium.
Relax, take it easy ;)
Miss Sira
Newbie

Berichtdoor stirreke » di nov 06, 2007 12:43 am

Ik zou eerlijk gezegd als je vindt dat het anders teveel cory's gaan zijn, ofwel besluiten voor de cory's te gaan en een schoolte te houden, ofwel besluiten de twee die je hebt weg te doen. Cory's zijn echte scholenvisjes en met maar 2 in een bakje voelen ze zich toch niet zo prettig als zou moeten :wink:
stirreke
Hardened

Re: Vraagje Antennebaars

Berichtdoor Matt » di dec 22, 2009 8:43 pm

Hoi, wat lees ik hier net, ik ga akkoord met stirreke. Ik heb zelf ook 4 corydoras julii's en 1 corydoras schwartzi en die doen het heel erg goed met mijn koppel antennebaarsjes. :D
Wel heb ik jammer genoeg wat last met mijn antennebaars mannetje, omdat hij mijn kardinaaltetra's en roodkopzalmpjes najaagt. Kan dit betekenen dat ze een nestje hebben? :? Maar er komt binnenkort een groter aquarium waar de antennebaarsjes in kunnen samen met mijn bijlzalmen en cory's. Een groter aquarium is dus eigenlijk wel aan te raden.
Matt
Regular

Aquarium type: 240 l + 60 l

Keer terug naar Dwergcichliden