Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Ramirezi koppel

Alles over de kleinere cichliden. (Dicrossus, Apistogramma, Pelvicachromis, Microgeophagus, ...)
Bookmark and Share

Re: Ramirezi koppel

Berichtdoor Admin » zo jan 13, 2013 11:56 am

Waar ga je met de andere dan naartoe? Het kan zijn dat het vrouwtje van in het begin niet 100% was en dan komt dit in mindere mate door het mannetje. Als het toch het mannetje de oorzaak is, dan zou ik het mannetje eruit halen en krijgt het vrouwtje de tijd om te recupereren. Het is beter eerst de zwakkere in een bak te zetten en nadien de sterkere. Kwestie van de zwakere de tijd te geven eerder aan de nieuwe omgeving te wennen.

Maar stel dat het vrouwtje niet meer te redden zou zijn, is het jammer om hier dan het mannetje voor weg te doen.
Vandaar mijn vraag, zou het mannetje terug naar de winkel gaan dan ?

Greetzz
Bezoek ook mijn website --> HET ZOETWATERAQUARIUM
Admin
Site Admin

Aquarium type: Juwel Trigon 350

Berichtdoor Tijgerke » wo jan 16, 2013 9:12 pm

Zou het niet beter zijn om een harem te houden ipv 1vrouwtje,
Ik heb 1M en 4Vr zitten dan kan het mannetje eens afwisselen.

mvg
Tijgerke
Newbie

Aquarium type: cayman 110

Berichtdoor Admin » wo jan 16, 2013 9:14 pm

Hey Tijgerke,

Als je aquarium groot genoeg is > 120 cm zou bovenstaande verhouding goet zijn. Maar als je aquarium klein is, is enkel een koppel genoeg. Tenzij ook hier weer , enkel sprake is van een speciaal aquarium waar je alles inricht naar deze vissen toe en je enkele deze vissoort zal gaan houden.

Greetzz :D
Bezoek ook mijn website --> HET ZOETWATERAQUARIUM
Admin
Site Admin

Aquarium type: Juwel Trigon 350

Berichtdoor vdmglenn » do jan 24, 2013 11:08 am

Hallo allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik actief was op het forum, mede door examens.
Ondertussen is mijn vader een week geleden naar de plaatselijke aquariumwinkel geweest en de verkoper zei tegen hem dat hij nog een vrouwtje moest kopen, wat hij dus gedaan heeft (zucht!).

Gevolg: Het mannetje zit nu achter beide vrouwtjes aan en ik zit met (volgens mij) teveel visjes in mijn bak.
Wat mij ondertussen ook opvalt is dat elke vissoort achter z'n eigen vissoort aanzit.
Wat is volgens jullie de oorzaak hiervan?

Dit is mijn vissenbestand voor mijn 50L:
- 3 Ramirezi (1M, 2V)
- 2 Dwergkogelvisjes (geen idee welk geslacht)
- 2 Black Phantom Tetras
- 1 Ancistrus
vdmglenn
Newbie

Aquarium type: gezelschapsbak 50L

Berichtdoor joanna » do jan 24, 2013 6:25 pm

Ramirezi's zijn cichliden die over het algemeen vredelievend zijn naar andere vissoorten, maar redelijk agressief naar cichliden. Als je mannetje zijn dames niet leuk vindt, zal hij ze gewoon blijven opjagen aangezien ze nooit uit zijn zichtveld verdwijnen. In zo'n kleine bak kan je enkel slagen met een erg hecht koppel, al de rest zal slecht aflopen.

Over kogelvissen weet ik niet veel, maar ik dacht dat het allemaal solitaire vissen zijn. Die willen elkaar dus ook weg uit de bak. Daarnaast zijn het meestal vinnenbijters en verwonden ze andere vissen uit verveling. Het zijn geen makkelijke vissen om correct te houden, en meer voor de liefhebbers in speciaalbakken (dus zonder andere vissen).

De tetra's zijn scholenvissen die zich dus ongemakkelijk voelen met slechts 2 vissen. Die zullen waarschijnlijk achter elkaar jagen omdat ze niks beters te doen hebben.
joanna
Hardened

Aquarium type: zoetwater, vnl Azië

Vorige

Keer terug naar Dwergcichliden