Inloggen/Registreren

Zoeken Help

M.altispinosa VS. M.ramirezi??

Alles over de kleinere cichliden. (Dicrossus, Apistogramma, Pelvicachromis, Microgeophagus, ...)
Bookmark and Share

M.altispinosa VS. M.ramirezi??

Berichtdoor DavidH » vr feb 03, 2012 4:36 pm

Zou het mogelijk zijn om een koppel Microgeophagus ramirezi toe te voegen in mijn 300l aquarium als er al een koppel Microgeophagus altispinosa vertoeft?
Gezien ze tot hetzelfde geslacht microgeophagus behoren, zou ik natuurlijk niet willen dat ze zodanig vechten dat er brokken van komen.
Kunnen ze ook onderling kruisen?
Mijn koppel Microgeophagus altispinosa doet het wel goed met mijn trio Apistogramma agassizzi. Ze vechten onderling niet en het blijft bij heel korte achtervolgingen waar de A.agassizzi wel degelijk de overhand heeft.
DavidH
Newbie

Aquarium type: zoetwateraquarium

Re: M.altispinosa VS. M.ramirezi??

Berichtdoor Admin » za feb 04, 2012 1:42 pm

Hey David,

In principe mag dit geen probleem zijn, natuurlijk een teveel aan dwergcichliden in de bak is altijd wel wat "stressie" . Nu wanneer je het bodem gedeelte goed inricht (schuilplaatsen, nissen, stenen constructies, wat laagblijvende planting, etc) moet dit zeker wel lukken, zorg ervoor dat elk koppeltje zowat zijn eigen territorium kan hebben.

Een kruising heb tussen de twee heb ik nog niet gezien, maar acht ik mss wel mogelijk.

Mss ff een foto posten van de bodemlaag van je aquarium. Mss kunnen we dan nog wat inrichtingtips geven :D

Greetzz :mrgreen:
Bezoek ook mijn website --> HET ZOETWATERAQUARIUM
Admin
Site Admin

Aquarium type: Juwel Trigon 350

Keer terug naar Dwergcichliden