Inloggen/Registreren

Zoeken Help

den discus (oostende)

Winkels in Provincie West vlaanderen
Bookmark and Share

Re: den discus (oostende)

Berichtdoor kendecleer » zo maart 10, 2013 8:53 pm

ben gisteren ook nog eens geweest, mooie winkel, veel en gezonde vissen (vooral cicliden) heb er plantenvoeding gekocht een kijken of het goeie is he ;)
Gr. Ken
kendecleer
Hardened

Aquarium type: Lido 120 /Ferplast CAYMAN 110 / Sera 130 (rifaqua)

Berichtdoor Blondiii__ » za mei 11, 2013 12:36 pm

Wij zijn gisteren in den discus geweest. er sinds dien al veel veranderd hoor bij de vissen. enkele blaaskaken waren dood en zagen er echt niet goed uit, en dan enkele pseudotropheus acei's waren gewond, ze hadden echt gaten in hun hoofd. sorry maar daar koop ik geen vissen meer.
Blondiii__
Newbie

Aquarium type: Juwel hoekaquarium 180L

Berichtdoor Route81 » wo nov 27, 2013 4:51 pm

Gelijk met iedere aquariumzaak moet je geluk hebben dat je er op het gepaste moment bent. Kom je net na een nieuwe levering kan het gebeuren dat je net dat iets speciale op de kop kan tikken. Ga je een week of 2 later zit de kans erin dat er niets speciaals meer zit.
Ik moet wel zeggen, als ze zien (of er op gewezen worden) dat er iets mis is in een aquar., dat ze medicijnen toedienen en de vissen als "niet te koop " gezet worden.
Lid van:
Skalaar Torhout: http://www.skalaar.be
Exotica Roeselare: http://www.exoticaroeselare.be
BBAT: http://www.bbat.be

33 ~update: 35~ aquaria en nog altijd plaats tekort...
Route81
Newbie

Aquarium type: 1x2m; 1x1m; 21x90cm; 10x19cm; 1x40cm

Berichtdoor Fabbe DVS » za feb 08, 2014 2:15 pm

Ik ga al altijd naar discus in oostende.
Er zijn twee aqua zaken in oostende bijde op wandelafstand van elkaar, let wel den discus is de enige goede. Die andere die recht over een school is, is erbarmelijk de meeste schoolvissen misvormd enzo....
Bij discus daarentegen hebben ze echt veel keuze aan mooie en gezonde vissen. De eigenaars zijn heel eerlijk, was er laatst met mijn broer omdat ze corydassen last hadden van schimmelbek, ik dacht eerst dat het aan zijn grind lag, ipv ons een zak grind aan te smeren hebben ze gewoon gevraagd een foto mee te nemen om zo te zien. Bleek bekschimmel te zijn. Aquarium grondig gepoetst esha2000 erin, oud water in quarantaine bakje de helft regenwater erin esha2000 erbij klein luchtfilter, bacterie's erbij. Na vijf dagen merkbaar verschil twee maand later niets meer te zien.

Dusja voor vijf EUR verholpen ze konden me ook het grind verkocht hebben maar de gezondheid van het visje ging hen blijkbaar voor 10/10 dus voor deze zaak

Fabbe
Fabbe DVS
Newbie

Aquarium type: 150*40* 50 ZA gezelschap

Berichtdoor sprotje » zo maart 02, 2014 2:00 am

Vandaag voor de eerst keer naar discus oostende geweest super content van de service en de uitleg veel baby visjes mee die vrolijk rond zwemmen voor herhaling vatbaar zeer ruime keuze
sprotje
Newbie

Aquarium type: gewoon

Berichtdoor domi® » ma maart 24, 2014 1:12 pm

ben daar verleden week geweest. vissen iets duurder dan gemiddeld, ook het materiaal.

MAAR : die plantenbakken : in iedere bak zat er blauwalg (op het grind op de grond, hele stukken) : vind ik niet kunnen, dat doet me dan toch ook twijfelen aan de kwaliteit van de vissen ...

grtz

domi®
domi®
Newbie

Aquarium type: gezelschapsbak

Berichtdoor Gianny » do apr 24, 2014 1:56 pm

Eergisteren en gisteren langs geweest, de meeste bakken zagen er gezond uit, 1 bak met een dood visje die er de dag nadien nog in drijfde.
Nadat ik het hem zei is hij het er wel direct gaan uithalen! Lag in een hoekje dus je moest al goed kijken.
Verder ruime keuze aan bakken/vissen./hout etc.
Planten heb ik niet naar gekeken, ruime keuze bij de zoutwatervissen.
Heel vriendelijke bediening.
grts
Gianny
Newbie

Aquarium type: Jewel record 600

Berichtdoor Koene » zo aug 03, 2014 7:23 pm

Mja

ik heb hier al redelijk wat vissen gekocht en tot nu toe nog geen klagen gehad.

Blijkbaar heb ik meer geluk dan jullie allemaal, maar ik zie echt geen reden om hier niet meer te gaan.

Je kan overal eens een zieke vis treffen. Ik ben in het verleden al mijn guppies op korte tijd verloren en deze kwamen van een zaak die jullie wel allemaal aanraden.

Ik denk dat je in een winkel vooral geluk moet hebben met het moment dat je de vissen koopt.
Koene
Newbie

Aquarium type: juwel

Berichtdoor Freddo » vr maart 27, 2015 1:07 pm

Hier heb ik bijna 20 jaar geleden mijn eerste aquarium gekocht, er is altijd wel iemand voor goede raad maar ik vind dat ze bij mensen die er niet veel van weten ook niet echt veel moeite in willen steken en lopen ze soms een beetje ongelukkig ziend rond in hun zaak wat erg jammer is want het is een mooie zaak met veel keuze alsook voor de liefhebbers van zeevissen. Niet zoveel koralen en het grote modelaquarium aan de inkom is voorbij zijn beste tijd lijkt me. Er is wel ook een ruim aantal aquariums uitgestald maar vooral juwel.
Er is inderdaad veel algen in de plantenbak en ik raad toch zeker ook aan om de planten grondig te spoelen voor ze in je eigen bak te plaatsen.
Enkele weken terug viel me wel op dat ze wat problemen gaan krijgen met vocht aan de muur (waar de helling van de inkom eindigt is een soort veranda dak voor daglicht en dat is aan het rotten) Tijd voor wat onderhoud.
Freddo
Newbie

Aquarium type: op zoek naar juist aquarium

Berichtdoor Efra » ma maart 30, 2015 10:10 pm

Ik koop m'n vissen over het algemeen in de Discus en heb altijd een leuke babbel(met een hoek af) en info waar nodig is.
Ze zijn idd niet van de goedkoopste maar heb nog nooit te klagen gehad.

Iedereen verliest wel eens een vis en al zijn je waterwaarden perfect dan nog kan je eens tegenslag hebben.
Ook de zaakvoerder kan tegenslag hebben met een opkoop van vissen oid. en dan kom je de winkel binnen en zie je een dode vis...OEH dat is een slechte zaak want ik heb een dode vis gezien.
Dit is kort door de bocht en een benepen visie.

Voor mij toch een van de topzaken van de kust !
Mvg Efra

"A day without a hobby is a lost day"
Efra
Newbie

Aquarium type: kweekstelling en aquascape

Vorige

Keer terug naar West vlaanderen