Inloggen/Registreren

Zoeken Help

den discus (oostende)

Winkels in Provincie West vlaanderen
Bookmark and Share

Berichtdoor Labeo » ma feb 23, 2009 9:09 am

een grote fout dat veel aquarianen maken is, ze kopen hun vissen in teveel aquariumzaken. Het beste is kies een aquariumzaak, wanneer je tevreden bent blijf uw vissen in deze zaak kopen. Die mensen weten welke vissen er uw aqua. bevolken en wat er bij mag gehouden worden.
Niets is tijdsverlies, als je van de dag geniet.
Wie durft te zijn zoals hij is, is een gelukkig mens.
http://www.everyoneweb.com/HetTropischAquarium/
Labeo
Newbie

Aquarium type: gezeldschaps aquarium

Re: den discus (oostende)

Berichtdoor Dieter03 » za jul 24, 2010 1:30 pm

hallo,
ben deze morgen naar de discus geweest.
ik had niet echt iets op te merken over de winkel, als je binnenkomt staat het vol aquaria van allerlei verschillende grootte (lege weliswaar) en maten met info en de prijzen erbij. wel handig.
er lagen ook infoboekjes die je gratis mocht meenemen, iets wat je elders niet ziet.
het was er inderdaad tamelijk warm maar er zijn er die erger zijn hoor, de neon in roeselare is zeker even warm.
de bakken zagen er goed verzorgd uit en de zaak werkt met een systeem van stickers, wat goed is voor beginners.
groene sticker: geschikt bij opstart
gele sticker: algenetende soort
rode sticker: niet geschikt bij guppy's
er zaten ook wel wat zeldzame vissen, er zat daar zelfs een koraalduivel! :shock:
ik ga denk ik wel nog teruggaan om iets te kopen.
gezelschapsaqua 54l (6 dwergklauwkikkers, vuurgarnalen, kuhli, cory pygmaeus)
gezelschapsaqua rio 180: (amanogarnalen,waaiergarnalen,roodkopzalm, roodoogzalm, guppys v, clown pleco's, ancistrus)
3 katten: Zira, Zoë en Elci
3 gouldamadines
Dieter03
Newbie

Aquarium type: Juwel Korall 60, Juwel Rio 180

Berichtdoor Kurt » ma okt 25, 2010 8:16 pm

Ik ga er om mijn CO2 fles te vullen. Voor hardware is dit wel een topper.
Je kan er ook terecht voor zee aqua en vissen.

Toen ik de éérste keer daar kwam (zo'n 2 jaar geleden) hadden ze een algenplaag. Vond de aqua dan ook niet verzorgd en wat dode vissen.
Planten zitten appart, maar meestal niet echt in gezonde toestand.
Veel keus van vis, maar denk niet dat ik er daar zou kopen.
Kurt
Newbie

Berichtdoor vpostbode » do jun 23, 2011 11:55 am

Hallo allemaal
Ik ben Erwin en woon in Oostkamp bij Brugge
ik ga nu al met enige regelmaat naar de discus in Oostende , Ik vind de zaak zeker een aanrader vissen zitten er zeer netjes (nog nooit 1 dood dier tegen gekomen in de bakken .Het personeel is er vriendelijk met de nodige kwinkslag , De planten zien er redelijk uit ,de prijzen vallen goed mee kortom ik vind het er goed
Het personeel is ook zeer vakbekwaam ze geven een deskundige uitleg zonder geld uit je zakken te willen kloppen , bij problemen word er steeds gekeken of dit met een eenvoudige goedkope manier kan opgelost worden chapeau

mvg
Erwin
vpostbode
Newbie

Berichtdoor Werner Wvl » di nov 15, 2011 8:52 pm

Met menlang weekend gisteren eens afgezakt naar oostende om te zien welke visjes er nog in mijn bak kunnen. Heb niet veel nieuws gezien enkel dat de prijzen er nog altijd aan de hoge kant zijn. vb otocinclus en corydoras kosten meer als het dubbele en kleiner formaat dan bij aqua Brugge. :(
Werner Wvl
Site Admin

Aquarium type: Van zoet- naar zeewater en weer terug

Berichtdoor tviske » zo feb 26, 2012 2:39 am

zelf ex-klant

WAT EEN SERVICE, de vrouw die er werkt is onwetend en lijkt een enorme hekel te hebben aan klanten bedienen en het leven in het algemeen, dure prijzen en O WEE als je eens durft terugkeren met een zieke vis, wordt de eigenaar agressief en brult hij heel de shop bijeen en sleurt ie je bijna over zn toog.

IK beveel Poisson d'or te Moeskroen aan. Grootste aquariumzaak van Europa, zowel qua zoet als zeewater . Veel meer keuze , goede service en veel betere prijzen. Voor de techniek beveel ik aquaria veldhuis aan te Nederland. Beiden hebben een webshop, even googelen. Je zult versteld staan van het verschil in prijzen! :D
tviske
Newbie

Aquarium type: zeewater

Berichtdoor Veerle » ma apr 09, 2012 9:01 am

1 van de beste zaken die ik ken , wanneer je er klant bent zijn ze ( Sederic en Dorine) heel vriendelijk en zeer bekwaam. Staan je bij als er een probleem is, ze helpen je de oorzaak te zoeken en gaan je niets verkopen als het niet nodig is. Het is er warm maar dat komt door de vochtigheid, en idd in Poisson'dor is het er veel warmer en bevangen.en veel dode visjes!! In de Noordstraat aquariumcenter ga ik nooit meer, vuile vieze winkel, triestig voor de visjes :cry: ! Aqua Brugge is ook een aan te bevelen zaak, en iets goedkoper. Bij Zoomarkt koop ik zeker geen vissen , das eerder een supermarkt en geen aquariumzaak, wel goed voor kauwbenen voor de hond :wink: De nieuwe winkel van Johnnys-petshop....'k weet niet wat ik daar moet van denken...Als ik moet kiezen dan is het Discus en Aqua Brugge :)
Veerle
Regular

Aquarium type: gezelschapsaquarium

Berichtdoor Manacapuru » za mei 19, 2012 2:11 pm

Ben onlangs hier eens binnen geweest, is een ruime winkel en qua vis is er ook een rijk assortiment. en wat leuk is ook dat overal de oorsprong van de visjes erbij staat. Ik heb niet echt met de eigenaar gesproken maar was wel vriendelijk tegen zijn clienteel.
ZA streekaquarium 150x55x65 : viewtopic.php?f=28&t=14915
Manacapuru
Moderator

Aquarium type: Zuid-Amerikaans

Berichtdoor Veerle » zo mei 20, 2012 6:41 am

:D Ha toch iemand met dezelfde mening als ik.
Het is er wel duurder, maar als ik van Bredene naar Poisson'dor moet rijden dan kost het me veel geld aan benzine, dus ben ik er niet goedkoper vanaf :!:
Veerle
Regular

Aquarium type: gezelschapsaquarium

Berichtdoor Werner Wvl » di mei 22, 2012 6:58 pm

Veerle schreef::D Ha toch iemand met dezelfde mening als ik.
Het is er wel duurder, maar als ik van Bredene naar Poisson'dor moet rijden dan kost het me veel geld aan benzine, dus ben ik er niet goedkoper vanaf :!:

Voor levende have mss niet maar techniek en als je meerdere dingen koopt denk ik wel dat je eraan uit kunt.
Werner Wvl
Site Admin

Aquarium type: Van zoet- naar zeewater en weer terug

Berichtdoor kilroy » za jun 09, 2012 7:35 am

Ben gisteren ook in deze zaak geweest.... zelfs nadat ik deze commentaar had gelezen:

Rimson is er eens langsgeweest en met een kritische blik terug buitengegaan...

1. Slechte verzorge bakken en vissen - dat was dan toch reeds aangepast......
2. Veel te kleine bakken voor het aantal vis - hierover heb ik geen opmerkingen... het gaat om een winkel... en echt TE heb ik hier niet gezien...
3. Dode vissen
4. Duur - vond ik niet... vb Galaxy rasbora voor 2 euro... in veel zaken betaal je meer....
6. Opnieuw Red Parrots (gemanipuleerde vissen) gezien
7. Niet vriendeljk - eerlijk gezegd werd ik hier goed geholpen en kreeg ik heel veel uitleg... in verhouding tot het éne plantje dat ik hier heb aangekocht.... De man nam ruim de tijd en was heel vriendelijk
8. Weinig tot geen kennis van zaken - ik sprak hem aan over de galaxy's... heb daar een héél professionele uitleg gekregen.... ook over de verschillende benamingen van het visje
9. Ze denken Maculicauda te hebben terwijl ze Synspillum verkopen, ze denken Cyanogutattum te hebben terwijl ze Carpinte hebben zitten.
10. Planten waren enorm slecht verzorgd en in slechte staat ... ik heb hier een plantje gekocht... moet eerlijk zijn, het stond er mooi bij... trouwens ook enkele planten die in andere zaken minder voorkomen...

Kilroy is hier binnen gegaan... en niettegenstaande de afstand zal ik hier nog wel eens passeren.....
125x30x40
25 galaxy rasbora / 5 Corydoras sterbaii / 4 Otocinclus affinis / 2 Colisa lalia / 2 Trichogaster leeri / 2 albino Ancistrus cf. cirrhosus

60x30x30 kweekbakje
2 Pelvicachromis pulcher
kilroy
Regular

Aquarium type: gezelschapsaquarium 125/30/40 & 60/35/30

Berichtdoor boomer » wo aug 08, 2012 8:23 pm

Vandaag in Den Discus een Juwel 180 en een Juwel 600 aangekocht.
Heel vriendelijke mensen,veel informatie gegeven......eigenlijk niet nodig want ben al 30 jaar aquariaan.
Het was er zeker niet warm en heel veel keus van vissen,gamma planten was niet zo uitgebreid maar moesten misschien binnenkomen. :lol:
boomer
Newbie

Aquarium type: Juwel

Berichtdoor zottiejarmo » za aug 11, 2012 3:24 pm

ben vandaag geweest er was een ruime keuze aan planten vind ik en waren vriendelijk en gaven uitleg
zottiejarmo
Regular

Aquarium type: zoetwater

Berichtdoor Manacapuru » ma aug 27, 2012 11:54 pm

Wat ik wel straf vind over dit draadje :

Er zijn 2 posts over deze winkel die extreem negatief zijn, en net die twee posts zijn van gebruikers waarvan de enige post op het forum over hun slechte ervaringen met deze winkel gaat. Wie maakt zich nu lid van een forum, enkel maar om één slechte ervaring met 1 winkel te delen? Ik vind dit eigenlijk nogal verdacht.
ZA streekaquarium 150x55x65 : viewtopic.php?f=28&t=14915
Manacapuru
Moderator

Aquarium type: Zuid-Amerikaans

Berichtdoor Alvatro » wo okt 03, 2012 12:56 am

Ik ben er lang niet meer geweest,maar toen had ik een goede indruk van de winkel.
In veel aquarium winkel is het warm.Mijn vrouw loopt alleen vanwege dat feit niet graag
in een aquariumwinkel,maar ik neem dat er graag bij.
Iedereen,en ook ik heeft wel eens tegenslag met aankoop in een winkel.
Zieke of dode vissen,en als je 3 dagen later teruggaat blijkt de bak waar je ze uit gekocht hebt in
quarantine te zitten.(ik spreek nu niet over Den Discus)
Zoals gezegd veel momentopnames,ik lees hier toch veel positiefs ook,zo slecht zal het er niet zijn.

Groetjes,

Alvatro
Lid aquaranen Gent
Alvatro
Regular

Aquarium type: biotoop Discus

Berichtdoor pol_de_gezzzmol » vr nov 02, 2012 10:04 am

Ik heb ook zeer goede ervaringen met deze winkel, goede uitleg en ze zijn inderdaad niet gericht op verkopen. Ze zijn wel aan de dure kant, maar dat is dan ook het enige negatieve wat ik van deze winkel kan zeggen.

Mijn ouders hebben er nog pech gehad, visjes gekocht waarvan na enkele dagen er een paar dood waren, pa heeft gebeld en kreeg gratis nieuwe.
pol_de_gezzzmol
Hardened

Aquarium type: Kweker, van vanalles. Te veel aqua om op te sommen

Berichtdoor zottiejarmo » vr nov 02, 2012 5:46 pm

Vandaag geweest vissen zagen er goed uit een paar zaten in quarantaine en hij gaf goed info aan mensen voor me die een 2de aquarium hadden gekocht en wisten niet eens wat nitriet was. Hij heeft alles aan hen uitgelegd even later hoorde ik dan dat die man al 4 jaar een gezelschapsaquarium had en nog steeds geen kennis had. hij had in een bak van 1 m 6 discussen.
zottiejarmo
Regular

Berichtdoor driver.tim » vr nov 02, 2012 10:10 pm

zottiejarmo schreef:Vandaag geweest vissen zagen er goed uit een paar zaten in quarantaine en hij gaf goed info aan mensen voor me die een 2de aquarium hadden gekocht en wisten niet eens wat nitriet was. Hij heeft alles aan hen uitgelegd even later hoorde ik dan dat die man al 4 jaar een gezelschapsaquarium had en nog steeds geen kennis had. hij had in een bak van 1 m 6 discussen.

wat is er mis met 6 discussen in een bak van 1 m ?
driver.tim
Hardened

Aquarium type: home made 130/60/60

Berichtdoor zottiejarmo » za nov 03, 2012 2:22 pm

Ik persoonlijk vind dat te klein voor zulke mooie vissen. Hij wist zelfs niet welke vissen hij had hij wou vissen en moest ze beschrijven terwijl de vissen die hij bedoelde heel gekend zijn kardinaaltjes
zottiejarmo
Regular

Berichtdoor driver.tim » za nov 03, 2012 8:49 pm

dat is echt niet te klein hoor

zolang je maar goed ververst ;)
driver.tim
Hardened

Aquarium type: home made 130/60/60

Berichtdoor zottiejarmo » za nov 03, 2012 8:59 pm

driver.tim schreef:dat is echt niet te klein hoor

zolang je maar goed ververst ;)

ieder z'n eigen mening he :D
zottiejarmo
Regular

Berichtdoor jkurt » ma nov 05, 2012 11:14 am

6 discussen is redelijk veel, maar het hangt er ook vanaf of het een bak is van bv 100X30X40 of 100X50X60. In het eerste geval is het toch wel wat veel van het goede, terwijl in het 2de geval dat absomuut geen probleem is.

Groetjes,
Kurt
jkurt
Regular

Berichtdoor vdrtje » do jan 24, 2013 5:46 pm

ik koop al 5 jaar alles bij discus nog nooit last gehad van iets ik ben nu aan het zoeken om aquarium van 2m te laten maken
vdrtje
Newbie

Aquarium type: discus

Berichtdoor Stiphodon » di feb 12, 2013 1:14 am

Vorige vrijdag ben ik er voor het eerst geweest: de vissen en bakken zagen er keurig uit - de bediening was vriendelijk. Thumbs up :)
Stiphodon
Newbie

Aquarium type: Zoetwater: Dennerle NanoCube 60, en een 60x30x35

Berichtdoor triple » di feb 12, 2013 1:41 am

mijn nieuw aquarium daar laten maken ,zeer tevreden over afwerking,service en de prijs
triple
Regular

Aquarium type: 200l gezelschaps aquarium

VorigeVolgende

Keer terug naar West vlaanderen