Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Aquariumzaak - Waregem

Winkels in Provincie West vlaanderen
Bookmark and Share

Aquariumzaak - Waregem

Berichtdoor doinque » ma jan 08, 2007 12:58 pm

Ik ben een beginnend aquariaan en ben op zoek naar:
Een goeie aquariumzaak in (de buurt van) Waregem?

Ik heb in de gouden gids Lisarde NV (Vijfseweg, in de buurt van het station) gevonden. Heeft iemand hier ervaring mee inzake planten, vissen, ...
doinque
Newbie

Berichtdoor uncle_bob » ma jan 08, 2007 4:26 pm

ik weet die winkel wel zijn maar ben er nog nooit binne geweest
meestal ga ik naar tom&co voor eten en toebehoren(naast de gamma, bij de carrefour)
ze hebben ook een degelijk assortiment aquariumvissen waar je ook je aquariumwater gratis kan laten nakijken

verder is er nog holvoet in de buurt (voor exclusievere vissen en planten ga ik liever daar want ze kunnen meestal ook wat uitleg geven)
deze is gelegen op de brugsesteenweg in hulste (in het red light district :lol: )
Gezelschapsbak 80*45*30
guppy's(aparte bak), 5 vijfstreepbarbelen, 1 goerami, 1 vuurstaart, 15 neontetra's, 1 meerval, 3 kegelvlekjes en 3 silvermolly's
uncle_bob
Newbie

Berichtdoor uncle_bob » vr jan 19, 2007 1:47 pm

sinds kort is er een zoomart in waregem, iemand ervaring met deze keten???
Gezelschapsbak 80*45*30
guppy's(aparte bak), 5 vijfstreepbarbelen, 1 goerami, 1 vuurstaart, 15 neontetra's, 1 meerval, 3 kegelvlekjes en 3 silvermolly's
uncle_bob
Newbie

Berichtdoor uncle_bob » vr jan 19, 2007 7:51 pm

omdat deze ok beter hier thuishoort ff een repo:

ik ben vandaag naar die zoomart geweest in waregem en ik was onder de indruk!!!!

nog nooit ben ik bediend geweest door mensen die wisten wat ze verkochten ( qua vissen dan) en alle bakjes waar de vissen inzatten waren heel erg net, zelf met met plantjes, mosballen en kleine stukjes kienhout zodat het voor de vissen tog een plezanter onderkomen is in afwachting van hun verhuis naar een echte bak...naja het was allemaal ook net nieuw (maand ofso)

de vrouw voor mij zou een aquarium kopen met wat zoetwatervissen zonder ze eig weet waar ze aan toe was, de verkoopster was zo vriendeljik om haar stap voor stap bij alles te helpen wat ook tijd vroeg (tot groot genoegen van mij want ik vind dit een zeer positief punt, maar onterecht tot groot ongenoegen van de meneer na mij)
de vrouw kocht uiteindelijk wel wat meer dan geplant, gelukkig maar, want ze was van plan een plastiek gouvisbakje zonder grind, plastieken namaakplanten en wat neons te kopen.

naja toen ik dan die japonica's zag kon ik mij niet inhouden (ondermeer door flodders enthousiasme de latste paar dagen) en ben ik met 5 japinoca's en een koppel kersebuikjes (ook al lang een favoriet, en ja ze kende zonder problemen het onderscheid tussen een mannetje en een vrouwtje) naar huis gegaan..

ook nog een klein voorgrondplantje gekocht waarbij ik duidelijke instructies kreeg dat ik het potje en de watten moest verwijderen.

een heel tevreden klant dus die vanaf nu ook zijn vaste aquariumwinkel heeft gevonden!
Gezelschapsbak 80*45*30
uncle_bob
Newbie

Berichtdoor doinque » ma jan 22, 2007 10:25 am

Inderdaad, de zoomart in Waregem is een aanrader.

Ben er dit weekend ook langsgeweest om mijn 60cm bakje op te starten. Heb voldoende uitleg gekregen over de mogelijke plantjes en dergelijke. De aquariums waar de vissen gehouden worden zien er inderdaad zeer verzorgt uit. In tegenstelling tot de Tom&Co even verder langs de Gamma. Dat lijkt met geen aanrader in verband met vissen en planten... :roll:

Zaterdag alle plantjes geïnstalleerd. Mijn aquarium draait ondertussen bijna 2 dagen!!! :P
doinque
Newbie

Berichtdoor uncle_bob » za jan 27, 2007 2:11 am

jah sinds die zoomart er is zien ze mij ook niet meer in de tom&co, hoewel ik soms wel eens zou durven binnenspringen om te zien wat voor vissenbestand ze hebben. het hangt af van bak tot bk maar idd, er zijn bakken waar dode vissen in drijven, vooral bij de neons en degelijke kleine overbevolkte bakjes
Gezelschapsbak 80*45*30
uncle_bob
Newbie

Berichtdoor doinque » di jun 26, 2007 9:46 am

Kan er mij iemand vertellen indien er in de Zoomart producten beschikbaar zijn van Arcadia (http://www.arcadia-uk.info/)?

Indien niet, waar kan ik deze vinden in de omgeving van Waregem?
doinque
Newbie

Berichtdoor Tolben » di jun 26, 2007 10:01 am

Ik ga regelmatig naar de Zoomarkt op Gentbrugge en daar hebben ze wel degelijk producten van Arcadia in de rekken (TL lampen, ultraseal sets, ...)

Greetz

T.
°°°Blub°°°
To live is to undo your belt and look for trouble (Anthony Quinn in Zorba the Greek)
Tolben
Regular

Berichtdoor michael » ma jan 07, 2008 1:40 am

ben ook uit de buurt van waregem.

zoomart blijkt idd een aanrader. heb gehoord dat de kennis van de verkopers redelijk goed is. ikzelf heb het meer voor lisarde. hoewel ik soms ook twijfels heb. maar ik kan er inkomen dat voor een aquariumwinkel het niet altijd haalbaar is perfecte omstandigheden na te bootsen. over tom & co...
welja men zegt als je niets goeds te zeggen hebt, je beter zwijgt, maar toch als voorbeeldje...
na mijn opstart als noob ( ondertussen enkele jaartjes terug) last van blauwalg ofzo (weet het niet zo goed meer). ik naar tom&co en gevraagd aan de verkoper wat hier aan kon doen. hij gaf me een doosje zeoliet. in plaats van mijn fosfaat eerst te testen, waar hij ook geen test voor in de rekken had tevens, en te constateren dat mijn fosfaat veel te laag was. ik dat zeoliet in de filter zonder resultaat... integendeel. natuurlijk! het fosfaatgehalte was zo goed als nihil. het was gewoon mijn kraanwater dat te veel nitraat bevatte. dus gewoon al door te verversten had ik meer dan 40mg/l. uiteindelijk een soort product gekregen bij lisarde wat ik in de bak moest doen en dat intraat verminderde. sedert ook andere waterbron in de bak: resultaat geen alg meer, en dat al meer dan een jaar. ga deze week herinrichten, dus denk eens binnen te gaan bij zoomart om hun plantenbestand eens te bekijken. dat is naar het schijnt beter dan bij lisarde. ze bestellen gewoon een lot en de klant kiest maar, maar zoomart duid er de namen van de planten op aan zodat je de kenmerken kan opzoeken op internet.

dus concreet:

tom&co waregem :(
zoomart en lisarde :D

over holvoet heb ik geen ervaringen. ooit eens 4 meervallen gekocht bij mijn opstart, en ze doen het nog altijd uitstekend. ze zaten overigens wel in een apart bakje, maar ik zag bij de neonbak toch ook veel zieke en dode exemplaren, wat me toch wat weerhield om te kopen.
michael
Newbie

Berichtdoor Antennebaarsje » ma maart 02, 2009 2:46 pm

Ik ben zaterdag in de zoomart geweest. Zag er inderdaad een hele cleane aquariumafdeling. Op 30-40 bakken slechts 2 dode vissen gezien. Groot aanbod aan cory's, weinig hardwatercicliden. Hadden ook enkele mooie stukken hout. Er lagen wat sera druppeltesten aan -50% (nog bruikbaar tot 2011). De uitleg die ik vroeg over aquarium leek me correct te zijn. Eenmaal ik mijn aquarium heb kom ik hier zeker nog terug.

Wat winkel Lisarde betreft: waar is die precies, is dat de winkel op de Vijfseweg: vanuit centrum onder spoorweg door, na halve kilometer op de linkerkant. Er hangt een aquariumlogo aan de buitenkant maar in de toonzaal zie ik enkel rieten manden :?:
Antennebaarsje
Newbie

Berichtdoor michael » ma maart 02, 2009 8:24 pm

yep daar is het, als je binnengaat en je loopt door kom je in hun "tuin" en op het einde is een "tuinhuisje" waar alles gebeurd. t is allemaal wat primitief, geen show zoals in winkelketens, maar de kwaliteit valt goed mee

grtz
michael
Newbie

Re: Aquariumzaak - Waregem

Berichtdoor matn » za maart 10, 2012 7:46 pm

Al een paar keer geweest in lisarde en moet zeggen dat de bakken er proper uit zien ,ze hebben ook redelijk wat materiaal .
matn
Newbie

Aquarium type: zoetwater

Re: Aquariumzaak - Waregem

Berichtdoor Stefke » vr maart 07, 2014 1:39 pm

Ik ben vaste klant bij lisarde.
Zeer tevreden over het vis aanbod.
Als er vissen ziek zijn worden deze niet verkocht.
Stefke
Newbie

Aquarium type: gezelschapsaquarium

Keer terug naar West vlaanderen