Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Neon Lochristi

Winkels in Provincie Oost vlaanderen
Bookmark and Share

Re: Neon Lokeren

Berichtdoor Matt1118 » wo dec 03, 2014 7:21 am

Ik zeg ook niet dat ze er van gestorven zijn, maar als je er nu terug vis bij plaatst kan het zijn dat die wel zullen sterven aan NO2 vergiftiging.
Een nitrietpiek kan plaatsvinden in de 1ste of 2de of 3de of 4de of 5de of 6de,... week.

Als je van gent bent zou ik de skalaar aanraden. Maar lees je goed in voor je naar de winkel gaat.
Als jij weet wat je moet hebben en wat niet kunnen ze je niks aansmeren. anders wordt het een dure hobby.
Matt1118
Moderator

Aquarium type: 80x45x45 scape

Berichtdoor sam1991 » wo dec 03, 2014 9:07 am

Zal ik zeker doen bedankt voor al de info.
sam1991
Newbie

Aquarium type: automatisch systeem 40L

Berichtdoor ben79 » wo dec 03, 2014 10:51 am

de waarden van een aqua dat 2 weken draait kunnen perfect in orde zijn, maar de nitrietpiek moet dan waarschijnlijk nog komen..
ben79
Hardened

Aquarium type: l nrs aquaria

Berichtdoor Valentijn_vvr » vr jan 23, 2015 7:28 pm

kan iemand daar voor mij is de Apisto-soorten "controleren"? Ik heb het vermoede dat ze expres alleen mannetjes verkopen. Van die "schijn"vrouwtjes.
Valentijn_vvr
Hardened

Aquarium type: , 160L, 240L

Berichtdoor Simona » zo maart 01, 2015 8:25 pm

Duur :o
als ik de prijzen vergelijk met de prijzen in bvb de skalaar, val ik bijna op mijn poep :p
een bepaald visje, 3.50, elders: 1.20.. nou :p
*Blub* *Blub* *Blub*
Simona
Newbie

Aquarium type: zoetwater - Juwel 190L

Berichtdoor Freddo » vr maart 27, 2015 12:11 pm

sommige vissen vond ik er ook goedkoper dan andere zaken die ik tot dan heb gevonden. Dit is wel de winkel waar het grootste aanbod wordt voorzien (waar ik tot nu toe ben geraakt)
Alles was er proper en de mensen vriendelijk. Op mails antwoorden ze wel niet zo snel en voor zo'n grote winkel staan er niet zoveel aquaria.
Freddo
Newbie

Aquarium type: op zoek naar juist aquarium

Berichtdoor davy1975 » vr apr 03, 2015 2:58 pm

vandaag na lange tijd langs gewees, personeel was onvriendelijk, als je iets vroeg waren ze kortaf en was het teveel om te antwoorden. zal weer effe duren voordat dat ik er terug langsga
davy1975
Newbie

Aquarium type: zoet-zee-goudvis

Berichtdoor Stinus » za apr 11, 2015 12:33 am

Als beginner heb ik daar 15 neontetra's (verkrijgbaar in verschillende soorten) en 6 rouwtetra's gehaald. Allemaal nog in leven na 2 maanden.

Misschien niet de goedkoopste winkel, maar wel ruim aanbod van vissen en goede kwaliteit.
Stinus
Newbie

Aquarium type: Gezelschapsaquarium

Berichtdoor PinoZino » wo sep 09, 2015 1:13 pm

Ruime keuze, prijzen zijn ok. Ik vond de bakken niet altijd even netjes en worden niet aantrekkelijk gepresenteerd. Ze hebben een beetje voor een industriële Spartaanse aanpak gekozen. Daarom is die aanpak niet verkeerd, maar ik werd niet echt geprikkeld om veel te kopen.

Personeel is zeer vriendelijk en neemt zijn tijd. De jonge kerel die er werkte was één van de weinige in het aquariumwinkellandschap die al eens durft zeggen "ik weet het niet". Top is dat en een verademing tov de ego's die er in dat wereldje rondlopen.
PinoZino
Newbie

Aquarium type: Jewel Vision 260

Berichtdoor bruno_p » vr okt 23, 2015 9:50 am

Ik heb daar (neon lokeren) vorige week een stuk koraal gekocht.
Wat een vergissen, vandaag zijn al mijn ocellarisen dood.

Aan mijn aquarium ligt het niet, alle waterwaardes zijn ideaal. Alles was perfect voorheen.
En het stukje koraal kan ook geen kwaad.

Ziet eruit dat er een cirolanid isopod is meegekomen. Dit zal dan ook de boosdoener zijn.

Ze zouden beter hun zoutwater afdeling afsluiten,
Want hun kennis erover is duidelijk zeer gebrekkig, en dat zie je er ook. Wat een zootje.
bruno_p
Newbie

Aquarium type: Tropisch

Berichtdoor Matt1118 » di nov 03, 2015 10:26 pm

bruno_p schreef:Ik heb daar (neon lokeren) vorige week een stuk koraal gekocht.
Wat een vergissen, vandaag zijn al mijn ocellarisen dood.

Aan mijn aquarium ligt het niet, alle waterwaardes zijn ideaal. Alles was perfect voorheen.
En het stukje koraal kan ook geen kwaad.

Ziet eruit dat er een cirolanid isopod is meegekomen. Dit zal dan ook de boosdoener zijn.

Ze zouden beter hun zoutwater afdeling afsluiten,
Want hun kennis erover is duidelijk zeer gebrekkig, en dat zie je er ook. Wat een zootje.

Bruno ik denk dat je beter hier eens gaat luisteren,
http://www.coralpoint.be
Greetz
Matt1118
Moderator

Berichtdoor bruno_p » zo dec 13, 2015 11:57 pm

Inmiddels heb ik mijn aquarium een maand zonder vissen en koraal gelaten, geen spoor meer van parasieten, of wat er toen ook was meegekomen.

nu zitten er terug 2 zwarte occelarisen en een paar zoanthus in, en alles verloopt perfect.

Ik vertrouw deze winkel voor geen haar meer, ..lijkt mij logisch ;)

bedankt voor de tip matt, was al van plan om deze winkel eens te bezoeken.
zal er zeker eens van komen.

grts
bruno_p
Newbie

Aquarium type: Tropisch

Re: Neon Lokeren.

Berichtdoor willy68 » vr jan 08, 2016 7:45 pm

Hoi,
ik koop in den Neon niks vis meer en zelfs geen planten meer.
Elke keer als ik er vissen koop zit ik enkele dagen later met zieke vissen. Heb al alle symptomen gehad van schurende vissen tot stip en vinrot en vissen met openstaande schubben.
Ben es met zieke vis in pot met aquariumwater geweest.
Waardes waren ok maar konden niet zeggen wat vis mankeerde en kreeg Esha 2000 aangesmeerd, dat dus niks heeft geholpen.
In hun bakken ook vaak dooie vissen, heb daar es 5 dooie Betta's gezien. PH zal slecht zijn was hun reactie. Er zit ergens een grote maanvis die helemaal verveld is. De flarden hangen eraan, das echt geen reclame voor de zaak. Onlangs waren de kardinaal tetras ziek . Een week later de otocinclus ziek. Eens gezien dat een kwart van de vakken leeg was, of alles uitverkocht maar denk eerder allemaal ziek/ dood.
Heb al eerder willen reageren maar wil die mensen hun brood niet afpakken.
Maar ben het nu wel beu.
Ander voorbeeld, wou enkele kleine rustige visjes voor bij Betta in 60 liter bak. Mijn oog viel op cherrybarbeel. Volgens oudere madam daar was da geen probleem en was helft mannen en helft vrouwen perfect. NOT dus . Wat een drukke vissen, mannen laten de vrouwen geen seconde met rust. Heb er dan maar enkele vrouwen bijgezet. Maar ook in die bak dus zieke vissen vissen en zeker geen overbezetting want alle barbelen heb ik ik 95 Liter bak gezet waar enkel nog 15 kardinaaltetra en 4 kuhlii in zaten.
Voila heb gezegd wat ik wou zeggen.
Indien anderen er anders over denken geef maar jullie reactie.
Maarja voor er hier reactie komt zijn we 3 maand verder.
Grt
willy68
Newbie

Aquarium type: tropisch

Berichtdoor WILWI » za jan 09, 2016 9:24 am

Waarom er hier bijna geen reacties komen, op gelijk welk artikel ook, begrijp ik ook niet, zal wel een reden hebben, maar dat volg ik zo niet op.
Als één van de eerste klanten, even mijn ervaringen.
Neon is jaren terug, zo een 45 - 50 jaar, denk ik, gestart door man - vrouw die echt de liefde voor aquarium (vissen) hadden. Je kon er voor alles terecht en super kwaliteit en betaalbaar. Het is in enkele jaren uitgegroeid tot het begrip op aquariumgebied voor bijna geheel Oost-Vlaanderen, tot zelfs ver daarbuiten.
Zaak is verder gezet door de zoon, maar waarschijnlijk door de grote druk om op korte tijd veel geld te verdienen, is de zaak ook een beetje uit zijn voegen gebarsten. Veel personeel, minder kennis, duurdere prijzen, minder kwaliteit.
In die periode stierven bijna alle guppen (hun specialiteit) binnen de drie maand na aankoop. Hun uitleg, uw water is niet goed, wat is je ph? Wat 7.5? veeeel te hoog mag niet meer dan 6.8 zijn, liefst lager. Op mijn vraag of ze soms geneesmiddelen of zout in hun bakken deden was het antwoord 'nooit, zeker niet'. Bij aankoop steken ze de vissen in water van het aquarium waar de vissen zijn uitgevangen. Dus 2 mannetjes gekocht, en thuis water eens gemeten. Resultaat: ph 7.8, mijn geleidbaarheidsmeter gaf 2.8 aan waar mijn leidingwater 0.45 en aquarium 0.9 was. Mijn reactie: Hoezo geen medicijnen of zout? ze wisten van niks.
Kocht daar een vision 450, na 1 maand 2 lampen stuk. Neon gebeld, niks, geen garantie op lampen. Kom zeg aquarium van zoveel geld, nog geen maand oud. Juwel in Duitsland gecontacteerd en die stuurden me binnen de week 4 nieuwe lampen op, geheel gratis. Neon laten weten: reactie, dat doen ze voor ons niet.....sorry jongens jullie doen de moeite niet (meer).
Zaakvoeder(s) werden met de dag onvriendelijker en de klanten bleven weg. Een charme offensief van mevrouw gaf een nieuwe boost, maar het werd nooit meer de neon van in de begin jaren, de zaakvoerder zelf kwam zelden of nooit zijn bureau nog uit.
Is nu terug overgenomen door iemand die ik daar vroeger ook zag en die doet echt haar best, maar heeft volgens mij echt geen kennis van zaken. Ben naar daar gegaan omdat ik kleine cichliden zocht (voor mij een zo goed als onbekende soort, dus keuze en hulp nodig), liefst muilbroeders, om in een 120 liter aquarium te steken. De betaalbare en zowel gezond als mooi uitziende vissen waren volgens hen geen muilbroeders, dan zou ik 3 x zoveel moeten uitgeven. Toch 2 x 5 stuks gekocht en thuis opgezocht.........muilbroeders. Dus ze kennen er niks meer van.
Mijn besluit is dat er van de oorspronkelijke Neon niks meer overblijft, en dat die mensen een zaak overgenomen hebben met een veel te grote capaciteit. Zij kopen vissen aan die tegenwoordig, en dat is voor alle zaken zo, zeer slecht van kwaliteit zijn. Het grote aantal dat ze moeten kopen en verhandelen zorgt dus ook voor veel uitval, zowel bij hen als bij ons thuis. Ik heb ondervonden dat als je goede vissen wil je ofwel bij particulieren moet gaan, of een kleine zaak waar de vissen nog kunnen 'klimatiseren' en alle uitval verdwenen is.
WILWI
Newbie

Berichtdoor Matt1118 » zo jan 10, 2016 12:02 am

Even van de gelegenheid gebruik maken om iedereen te vragen om zich terug 100% te richten op het onderwerp van het topic. Persoonlijke ervaringen over de betreffende winkel.
Wil je verder gaan over het feit van ervaring, antibiotica of dergelijke kan je gerust een nieuw topic openen in de "babbelbox".
viewforum.php?f=2

Greetz Matt
Matt1118
Moderator

Berichtdoor Valentijn_vvr » ma jan 11, 2016 9:36 pm

Van Neon Lokeren is het wel degelijk al lang bekend, ik ben er als kind ook steeds heen geweest tot ik helaas nu pas een deftige zaak heb gevonden! Belachelijke prijzen voor wat osmose water. Ik ga er zelf enkel nog langs voor producten, als ik er toch toevallig passeer...
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor Jeroendegeest » vr feb 19, 2016 1:21 pm

Valentijn_vvr schreef:Van Neon Lokeren is het wel degelijk al lang bekend, ik ben er als kind ook steeds heen geweest tot ik helaas nu pas een deftige zaak heb gevonden! Belachelijke prijzen voor wat osmose water. Ik ga er zelf enkel nog langs voor producten, als ik er toch toevallig passeer...

Naar welke zaak ga jij nu dan?
Misschien kan ik ook eens een kijkje nemen :D
Jeroendegeest
Newbie

Aquarium type: Zoetwater 240L.

Berichtdoor Valentijn_vvr » zo feb 21, 2016 9:12 pm

Ik ga tegenwoordig naar de Skalaar in Gent voor vissen. Das voor mij het meest in de buurt en daar hebben ze af en toe tenminste nog eens een specialleken binnen.
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor WILWI » zo feb 21, 2016 11:49 pm

De Skalaar is inderdaad zeer goed, niet duur, en je kan alle specialekes bestellen. Vakkundige uitleg. Let wel op de openingsuren te vinden op hun site.
De Meerval in Wachtebeke is ook aan te raden voor iemand uit jullie streek.
Laatst bijgewerkt door WILWI op zo feb 21, 2016 11:50 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
WILWI
Newbie

Berichtdoor Jeroendegeest » zo feb 21, 2016 11:49 pm

:D :D Dit wil lukken :D :D

Daar ben ik vandaag ook langs geweest...
Die mens nam echt zijn tijd om veel uitleg te geven en hij deed zeker uitschijnen dat hij wist waar hij over praatte.

Ik weet nu welke richting ik uit moet met m'n bak en dan keer ik terug voor de nodige visjes.
Dus moest iemand interesse hebben in volgende diertjes, geef een seintje!!

3x Laetacara-dorsigera:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Gourami's (1x Goud, 1x Blauw):
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Jeroendegeest
Newbie

Aquarium type: Zoetwater 240L.

Berichtdoor WILWI » zo feb 21, 2016 11:52 pm

Vraag het eens aan Francis van de Scalare, meestal heeft hij wel belangstelling. Vragen kost geen geld.
WILWI
Newbie

Berichtdoor Valentijn_vvr » ma feb 22, 2016 1:40 pm

Inderdaad, vriendelijke vent. Hij zou ook m'n mannen wisselen van m'n dicrossusen tegen jongere vissen. Maar daar bestaat de kans natuurlijk van dat dat ook weer mannen zijn dus daarom doe ik het niet. :p Heeft gister nog 3 ancistrussen van me overgekocht ook :).

Over de Meerval weet ik uiterst weinig, is het waard om een bezoekje te brengen? (ija ik wandel al eens graag een onbekende zaak binnen, niet om iets te kopen, maar KIJKEN dat mag altijd he). Of is het veel minder als de Skalaar? àléz hun site zegt niet veel :p
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor WILWI » ma feb 22, 2016 4:19 pm

Ik vind de Meerval prima. Sommigen vinden de zaakvoerder niet zo vriendelijk, anderen wel. Kwestie van smaak en ingesteldheid zeker.
Van buiten uit ziet het er heel klein uit, maar als je de trap op gaat kom je in een ruimte van geschat een 25 meter lang met aan weerszijden aquariums.
Bakken zijn prima onderhouden en volgens mij voldoende aanbod, ook niet zo duur. Nog nooit problemen gehad met de gezondheid van vissen. Kijken kost geen geld. Ik heb bvb nogal veel gh+ en kh+ nodig, die vind je hier in vijververpakking wat heeeel veel goedkoper is dan voor aquarium en zelfde product is. Vijvervissen zitten in beperkte ruimte beneden.
WILWI
Newbie

Berichtdoor Valentijn_vvr » di feb 23, 2016 1:30 pm

Fijn om te horen! Zal zeker eens een kijkje nemen als ik in de buurt ben!
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor Matt1118 » wo feb 24, 2016 11:35 pm

Jeroendegeest schreef:Die mens nam echt zijn tijd om veel uitleg te geven en hij deed zeker uitschijnen dat hij wist waar hij over praatte.
]

Correctie, hij weet waar hij over praat en laat het niet enkel uitschijnen.
Als hij niet zeker is duiken we ook onmiddellijk in een encyclopedie, ook geeft hij het toe als hij iets niet zeker is. Wat op zich ook al een plus punt is :-)
Met zo ne mens kan je makkelijk enkele uren praten :lol: :lol:

De meerval vind ik oké als je weet wat je wilt. Vind het wel niet zo verzorgd, wat mij dan doet twijfelen of alles oké is achter de schermen. Niet dat ik er ooit problemen heb gehad. Ben er altijd al goed geholpen...

Greetz
Matt1118
Moderator

VorigeVolgende

Keer terug naar Oost vlaanderen