Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Diesters Aquarium - Diest - België

Winkels in Provincie Vlaams Brabant
Bookmark and Share

Diesters Aquarium - Diest - België

Berichtdoor GK » do jan 06, 2005 10:56 am

http://www.davc.be
Diesters Aquarium
Diestersteenweg 164, 3293 Diest
Tel. +32(0)13/336058

Openingsuren: (aangepast 30/12/2015)
Maandag: 13:30 - 18:00
Dinsdag: 10:00 - 12:00 / 13:30 - 18:00
Woensdag: Gesloten
Donderdag: 13:30 - 18:00
Vrijdag: 10:00 - 12:00 / 13:30 - 18:00
Zaterdag: 10:00 - 12:00 / 13:30 - 18:00
Zondag: Gesloten

Feestdagen: Gesloten

Ik ben er nu 2x geweest (is ietsjes verder rijden voor me).

- Prijzen zijn goed.
- Keuze aan vissen is behoorlijk, maar ze hebben vaak de iets minder courante vissen zitten heb ik de indruk. Wat natuurlijk ook wel leuk is, als je eens iets anders in je wil hebben. 't Is maar hoe je het bekijkt.
- Keuze planten is zeer ruim, grootste keuze die ik tot nu toe gezien heb in een aquariumspeciaalzaak.

Personeel heeft zeker kennis van zaken, maar zijn misschien iets minder vriendelijk. Niet onbeleefd ofzo, dat niet, maar ze zullen niet snel een volledig gesprek aanknopen. Gewoon een kort en krachtig op je vraag, and that's it.

Al bij al een goede, zuivere zaak, die een bezoekje best wel waard is.
(Je moet er natuurlijk wel geen 2 uur voor gaan rijden :wink: )

Ik heb wel nog een kleine anekdote die ik kwijt wil.

Vorige keer toen ik daar was had ik mijn notitieboekje bij, en ik was de namen van enkele vissen aan het opschrijven. Mijn geheugen kan namelijk geen 10 verschillende en nieuwe latijnse namen onthouden :roll: . Maar na enkele minuten stond de zaakvoerder langs me om te vragen of hij me kon helpen. Ik antwoord beleefd: "Nee, eigenlijk niet. Ik ben gewoon maar eens kijken naar de vissen zodat ik een keuze kan maken voor in mijn nieuwe bak. Ik wil namelijk thuis kunnen opzoeken wat een goede combinatie zou zijn."
Hij vond het duidelijk niet zo leuk dat ik vanalles aan het noteren was en vroeg me dan ook om te stoppen. Hij was er "niet zo mee opgezet", zei hij. Ze hadden al "vaak de concurrentie over de vloer gehad die kwamen spioneren", was zijn uitleg.
Wel, dat kon ik niet bepaald apprecieren, zulk een opmerking, ik voelde me net een dief. Ik wilde in eerste instantie gewoon vertrekken, maar dan zou het denk ik echt wel lijken alsof aan het spioneren was (en betrapt was). Ik heb mijn boekje dan ook gewoon weggestoken en ben rustig blijven verder kijken.
Toen ik echter een tijdje later aan de kassa stond met 2 plantjes, 2 vissen, wat filtermateriaal en profito kwam de zaakvoerder wel naar me toe om zich te verontschuldigen. Hij gaf toe zijn eerste reactie misschien een beetje "te" was, maar hij hoopte toch dat ik het kon begrijpen dat het voor hun niet leuk was als men komt "spioneren".
Nu, als hij zich naderhand niet had verontschuldigd, zou ik er niet meer terug gaan, maar nu is dat hoofdstukje voor mij afgesloten en zal ik als ik iets nodig heb, daar ook gewoon terug gaan.

Groetjes
AfbeeldingAfbeelding
GK
Hardened

Berichtdoor duts » ma aug 08, 2005 9:20 pm

ja in deze winkel hangt het er van af wie je hebt om je te helpen

ik zorg er altijd voor dat de vader (den oudere man) ofwel de dochter me helpt ,deze zijn zeer vriendelijk (vooral de dochter 8) )

tja die andere personen werken zijn niet echt klant vriendelijk zeker als je daar als beginnner iets vraagd maja nie iedereen is het zelfde
duts
Newbie

Berichtdoor Rafke » do aug 11, 2005 3:16 pm

er heeft mij daar een leuke meid geholpen en al mijn vragen beantwoord... :lol:
Rafke
Hardened

Aquarium type: Rio300 - Rio180

Berichtdoor duts » do aug 11, 2005 8:27 pm

zal de dochter geweest zijn :D
duts
Newbie

Berichtdoor Werner » ma nov 07, 2005 10:23 pm

hallo,
ben hier deze week nog geweest, namelijk voor medicijnen voor mijn discussen, tegen flagellaten en wormen..ze hebben mij hier echt wel goed geholpe.. Ze hebben namelijk gevraagd naar het gedrag en symptomen van mijn vissen en hierop hebben ze een medicijn klaargemaakt..ook hebben ze alle uitleg gedaan, zelfs opgeschreven, wanneer toedienen en waterverversen en hoeveel eten geven ivm de nitrietstijging..en zeker niet duur, 4 behandelingen tegen flagellaten en 2 tegen wormen voor maar 20 €.. Ik ben nog eens geweest bij Hustinx voor een middel tegen flagellaten en dit koste me daar 35€.. Dus dit vind ik wel een duidelijk verschil hoor...en ook ware ze daar echt vriendelijk, zelfs de dochter kwam een praatje maken :D ..Samen met aqua bilzen (zeer goedkoop kienhout, 12€ voor een echt mooi gigantisch stuk) is dit mijn favoriete zaak..
Werner
Newbie

Berichtdoor Rafke » di nov 08, 2005 3:51 pm

ik kan geloven dat je moet lachen als de dochter met u een praatje komt maken :wink: dan zou ik ook wel ne keer mijn interesse voor vissen op dat moment kunnen vergeten :wink:
Rafke
Hardened

Berichtdoor bcheck » do nov 10, 2005 3:38 am

"Ist voor de dochter of voor de vissen?"
Ik denk dat er daar veel klanten zijn, maar weinig verkocht geraakt.
Lid van AV - Aquarianen Gent -
Lid van BKV - Belgische Killifish Vereniging -
bcheck
Hardened

Berichtdoor Loachi » ma dec 12, 2005 6:30 pm

Vindt dit echt een aanrader.
Gezonde dieren voor eerlijke prijzen.
En vriendelijke mensen die weten waar ze mee bezig zijn.

Hebben mss niet de meest speciale soorten , bv Apisto's heb ik er nog niet gezien , maar in andere zaken waar ik er wel al gezien heb , was de qualiteit alles behalve , dus beter geen , dan van slechte qualiteit , niet ?

Heb al zowat alle zaken gedaan in (B) , van Hasselt tot Moescroen , en van Oostende tot Luik. En uit al deze zaken vindt ik deze toch nr 1.
Loachi

Berichtdoor bert » vr maart 31, 2006 12:00 am

Ik heb het geluk om op 2km te wonen en spring er wekelijks wel eens binnen. Alles is er perfect in orde, alleen is het aanbod er niet zo heel groot. De specialere soorten vissen en planten vind je er niet terug. Pluspunt is dan wel dat ze heel goed in prijs meevallen.
bert
Regular

Berichtdoor Ancistrus » vr dec 22, 2006 7:36 pm

Dit is volgens mij één van de best verzorgde zaken uit de omtrek, ik kom er al van toen de zaak nog in webbekom was ( meer dan 20 jaar), vriendelijk en je kan er zaken doen.
En vooral de koopwaar is uitstekend, het is voor mij ook niet bij de deur maar dat heb ik er dan voor over, heb je eens iets nodig wat er niet zit, dan vraag je dat gewoon en enkele weken daarna krijg je telefoon dat je vissen er zijn... :wink:

Dit is echt een annrader hoor... :wink:
Ancistrus
Hardened

Aquarium type: meervallenbak

Berichtdoor stirreke » di jan 30, 2007 9:29 pm

Hebben ze hier schoon stukken kienhout?
stirreke
Hardened

Berichtdoor Floddermousie » di jan 30, 2007 10:16 pm

ja ze hebben er helem mooie stukken kienhout, ons stuk komt ook van daar
je vindt een aparte kamer met stenen en hout achter hun grote display-aquarium aan de rechterkant
this must be underwater love

Lid KAV De Siervis Leuven
Floddermousie
Moderator

Berichtdoor Rafke » wo jan 31, 2007 11:47 am

oké, aan deze uitleg kan ik zien dat ge er effectief geweest zijt... dat showaquarium is echt wel de max hé...
Rafke
Hardened

Berichtdoor Floddermousie » wo jan 31, 2007 12:19 pm

Rafke schreef:oké, aan deze uitleg kan ik zien dat ge er effectief geweest zijt...

tuurlijk zijn wij daar 'echt' geweest :roll:
elke week ongeveer...

Floddermousie
Moderator

Berichtdoor Rafke » wo jan 31, 2007 12:47 pm

amai, dat is dan bijna zoals mijn stamcafé...
Rafke
Hardened

Berichtdoor Floddermousie » wo jan 31, 2007 12:49 pm

Rafke schreef:amai, dat is dan bijna zoals mijn stamcafé...

ieder zijn hobby :-)

Floddermousie
Moderator

Berichtdoor Rafke » wo jan 31, 2007 12:51 pm

geen commentaar... ik ga vandaag naar het diesters aquarium en naar rotselaar... een vriendin haar lief heeft een 170liter bakje gekregen van iemand, en euhm, ja, ik ga met dat meisje eens wat gaan kijken naar viskes...
Rafke
Hardened

Berichtdoor stirreke » ma feb 05, 2007 4:36 pm

Ik ben vrijdag naar diest geweest. Mooie, ruime verzorgde winkel met veel bakken en vissen. Men (de jongen) was erg behulpzaam.

Mijn algemene indruk erover is goed. Enkel vond ik een minpuntje: de planten. Ze zijn wel heel mooi en verzorgd. Maar de benaming... nu ja, de visjes zijn allemaal mooi genaamd met de latijnse en de nederlandse naam. Echt perfect, maar als je dan bij de planten gaat kijken, zie je namen zoals: javamos (op zich niks mis mee), rode lotus, naaldgras,... en dat vind ik dus persoonlijk minder. Bv: naaldgras, dewelke? Want dat staat er niet bij en er zijn verschillende varieteiten uiteraard.

Maar al bij al: mooie winkel, al blijft mijn stek toch rotselaar denk ik.
stirreke
Hardened

Berichtdoor Rafke » ma feb 05, 2007 11:56 pm

ik kom nu niet meer zo veel in aquariumwinkels omdat ik blij ben met mijn visbestand. als ik wat diepvries nodig heb ga ik het in rotselaar halen, anders is alles gesmolten als ik in Leuven terug ben. maar als ik ooit een 2de bak ga opstarten, dan ga ik me toch eens goed bedenken wat er wel en niet in mag komen.
Rafke
Hardened

Berichtdoor kevin » di feb 13, 2007 10:32 pm

ben er gisteren ook is naar toe geweest en ik moet eerlijk zeggen tis daar de moeite om is naar toe te gaan. Veel keuze aan vissen eindelijk is garnalen gevonden en dan maar meegenomen ook natuurlijk. 10caridina japonica
kevin
Hardened

Berichtdoor Bee » do apr 26, 2007 4:18 pm

Mooie winkel....

Groter dan hij er eigenlijk uitziet aan de buitenkant.
Ze weten veel en de prijzen zijn inderdaad redelijk goed.

Hier ga ik in het vervolg naar toe gaan.
Bee
Regular

Berichtdoor Pino » vr mei 04, 2007 11:14 pm

Vandaag voor de eerste maal een bezoekje gebracht aan het Diesters aquarium, ik moet zeggen dat het mij goed is bevallen, ze hebben een ruim aanbod, alles is netjes en hebben mij ongestoord laten rondneuzen.
Ook een plus punt vond ik hoe hun plantjes waren uitgestald, in aquariums netjes soort bij soort je kan de planten perfect zien staan.Dikwijls staan ze in een plantenbak waarbij je de plantjes van bovenaf moet bekijken deze opstelling vind ik veel beter. De benaming van de planten kan misschien nog wat nauwkeuriger. Ik ben door 2 verkopers verder geholpen en deze toonde veel bereidheid om te antwoorden op al mijn vragen.
Besluit :ze hebben er weer een tevreden klant bij :D
Afbeelding
Pino
Hardened

Aquarium type: Nanoreef

Berichtdoor visje2 » do aug 02, 2007 7:52 pm

Hello,

Het is me eindelijk gelukt om er eens te geraken. De afstand is nog doenbaar vanuit (het) Leuven(se) en de weg was gelukkig makkelijk te vinden. (= Alweer een pluspunt, als je't mij vraagt :lol: ).

Verder kan ik al het bovenstaande beamen. De opstelling was heel keurig, de vissen zagen er gezond en levendig uit (in vergelijking met de siervis :roll: ) en het personeel was erg behulpzaam.

Toppie dus!
visje2
Newbie

Berichtdoor krisvis » do aug 02, 2007 8:01 pm

je moet eens naar hun show bak zien. :shock: tof hé
GROETEN
krisvis
Hardened

antwoord op GK wel een beetje of topic, maarja

Berichtdoor Patrick » vr aug 03, 2007 1:49 pm

***Vorige keer toen ik daar was had ik mijn notitieboekje bij, en ik was de namen van enkele vissen aan het opschrijven***

ik ben ook zelfstandige, meerdere keren per maand staan collega’s van door het raam mijn prijslijst volledig af te schrijven, om dan zelf enkele centen onder mijn prijzen te gaan. Ik kan u verzekeren dat op het moment dat je ze ziet schrijven dit zeer irritant is.
En daarom kan ik de “reactie” van de brave man ergens wel begrijpen.

Nu enkele jaren verder weet ik beter…hoe meer ze mijn lijst komen afschrijven hoe meer ik weet dat ik een geducht concurrent ben waar ze van wakker liggen.
Ik zelf ben nog nooit gaan kijken welke prijzen mijn collega’s hanteren.
Patrick
Newbie

Volgende

Keer terug naar Vlaams Brabant