Inloggen/Registreren

Zoeken Help

de siervis leuven de winkel

Winkels in Provincie Vlaams Brabant
Bookmark and Share

Berichtdoor Valodja » zo jan 25, 2009 12:39 pm

Ik ben nog maar een beginnend aquariaan en weet eigenlijk helemaal nog helemaal niet zo veel over vissen, dus ik ben wel altijd alles gaan kopen in de siervis in Leuven...

Nu ik dit hier allemaal lees, moet ik wel zeggen dat ik enkel akkoord kan gaan. Ik had eerst een aquarium van 140l gekocht bij de siervis, maar heb dat nu omgeruild voor een bak van 200l. Goed, groot genoeg om toch wel het een en ander te houden, me dunkt. Helaas sterven er regelmatig visjes bij mij om een onverklaarbare reden en ook mijn planten doen het niet goed.

Vorige week heb ik dus mijn nieuwe bak in huis gehaald en daar wat glasmeervallen en olifantsvissen in gezet. Van de glasmeervallen zijn er twee haast meteen overleden... En wat lees ik nu op het net? Zo'n olifantsvis is erg moeilijk te houden en bovendien best solitair? Ook verliezen mijn planten voortdurend hun bladeren: of ze vallen gewoon af of ze verslijmen helemaal? De siervis heeft al zeker vijf keer mijn water geanalyseerd in mijn oude bak -dat water heb ik deels herbruikt voor deze nieuwe- en nooit was er iets te vinden...

Goed, mijn vraag: ik wil een frisse start met gezonde planten en vissen! Ik ben op zoek naar heel wat nieuwe planten om dit grotere aquarium op te vullen en om mijn olifantsvissen wat schuilplaatsjes te bieden. Iemand tips? Een groot stuk kienhout lijkt me ook wel geschikt? In de siervis had ik een mooi stuk zien liggen: daar kan toch wel niets mee misgaan, neem ik aan? Ik woon in het centrum van Leuven en heb geen auto...

Help! Alle raad en tips zijn welkom! 8)
Valodja
Newbie

Berichtdoor Rafke » zo jan 25, 2009 2:58 pm

plantjes nodig? ik ga vanmiddag wat snoeien en mijn bakje weer in orde zetten... als je snel pm geeft, dan heb je kans dat ik je wat plantjes kan bezorgen tegen vanavond.

greetz
Rafke
Hardened

Aquarium type: Rio300 - Rio180

Berichtdoor Origin » zo jan 25, 2009 4:52 pm

Als je van leuven Centrum bent moet je anders eens zoeken op aquariumclub 'de siervis'.. Die zit ook in Leuven, op een kilometer of 2 max van het station daar..

Is ook best wel de moeite om je daar lid te maken als je wat spullen nodig hebt, en toch in de buurt.. :)
Addicted to Betta Splendens ... ;)
Origin
Regular

Berichtdoor Valodja » zo jan 25, 2009 8:37 pm

Hoe kan ik me lidmaken van aquariumclub de siervis? Ik heb wel totaal geen ervaring... Kan je er ook dingen aankopen dan?
Valodja
Newbie

Berichtdoor kevin » wo jan 28, 2009 9:51 pm

er gewoon naar toe gaan en dat vragen. Ze helpen u daar met plezier.
kevin
Hardened

Berichtdoor GK » do jan 29, 2009 11:04 am

Valodja schreef:Ik had eerst een aquarium van 140l gekocht bij de siervis, maar heb dat nu omgeruild voor een bak van 200l. Goed, groot genoeg om toch wel het een en ander te houden, me dunkt. Helaas sterven er regelmatig visjes bij mij om een onverklaarbare reden en ook mijn planten doen het niet goed.

Vorige week heb ik dus mijn nieuwe bak in huis gehaald en daar wat glasmeervallen en olifantsvissen in gezet. Van de glasmeervallen zijn er twee haast meteen overleden... En wat lees ik nu op het net? Zo'n olifantsvis is erg moeilijk te houden en bovendien best solitair? Ook verliezen mijn planten voortdurend hun bladeren: of ze vallen gewoon af of ze verslijmen helemaal? De siervis heeft al zeker vijf keer mijn water geanalyseerd in mijn oude bak -dat water heb ik deels herbruikt voor deze nieuwe- en nooit was er iets te vinden...

Goed, mijn vraag: ik wil een frisse start met gezonde planten en vissen! Ik ben op zoek naar heel wat nieuwe planten om dit grotere aquarium op te vullen en om mijn olifantsvissen wat schuilplaatsjes te bieden. Iemand tips? Een groot stuk kienhout lijkt me ook wel geschikt? In de siervis had ik een mooi stuk zien liggen: daar kan toch wel niets mee misgaan, neem ik aan? Ik woon in het centrum van Leuven en heb geen auto...

Help! Alle raad en tips zijn welkom! 8)

Hier maak je best een apart topic van. Dan ga je waarschijnlijk meer reacties krijgen dan in dit topic over de Siervis. En dan blijven we hier ook meer on-topic.

Groeten
AfbeeldingAfbeelding
GK
Hardened

Berichtdoor corydoraske » ma feb 23, 2009 8:27 pm

ik begrijp niet dat deze winkel nog steeds bestaat.
heeft hij dan zoveel klanten?
er zijn veel betere winkels die al dicht hebben gedaan wegens een tegroot verlies.
hoe groot moet die zijn verlies dan wel ni zijn?
slopen die handel!!
corydoraske
Newbie

Berichtdoor amouroke » ma maart 16, 2009 9:53 pm

Vandaag sinds heeeeel lang (lees 6 jaar) nog eens binnen gesprongen. Ik moet zeggen, het was echt degoutant! Ik raad niemand de moeite aan om in de winkel te gaan! Lange rijen visbakken met overal dode vissen, groen water (ik kon er echt niet doorzien!). In een bak lagen zelfs 6 vissen dood te drijven en 1 vis die op de bodem zijn laatste snik aan't geven was met nog 2 vissen die er triestig bijzwommen. Rottende planten, aquaria die te koop staan staan kris kras door mekaar, totaal geen overzicht ook niet qua prijzen. En op de koop toe heb ik heel het verhaal nog gehoord over de verkoper zijn scheiding en over zijn onderzoek met de bijkomstige hartkloppingen waar hij nu toch wel schrik voor had.... dat hij langs de telefoon aan het voeren was voor heel de winkel.

In ieder geval, hier kom ik echt NOOIT meer, zelfs niet binnen de volgende 6 jaar :)
RIO 240... aan't opstarten :)
amouroke
Regular

Re: De Siervis in Leuven ...

Berichtdoor jefvbr » do okt 01, 2009 9:03 pm

Nog iemand in de Siervis geweest? Weten jullie misschien of alleen de planten en vissen hier slecht zijn, of ook de garnalen kreeften en slakjes?
jefvbr
Newbie

Berichtdoor bartp » vr okt 02, 2009 8:14 am

jefvbr schreef:Nog iemand in de Siervis geweest? Weten jullie misschien of alleen de planten en vissen hier slecht zijn, of ook de garnalen kreeften en slakjes?

Buiten amano garnalen heeft hij niet zo veel soorten.
Slakken en kreeften heeft hij denk ik niet, toch nog niet opgemerkt.

Planten zijn meestal in niet zo goede staat. Vissen hangt er van af, heb de meeste van mijn vissen daar gekocht, en maar 1 zieke soort daarvan gehad. Anderen deden het goed. Ook bij andere winkels zie ik wel eens zieke vissen, dus het is steeds een kwestie van goed kijken voor je koopt.
bartp
Regular

Aquarium type: Aquatlantis 350l zuid amerika

Berichtdoor yapiyapo » vr okt 02, 2009 8:00 pm

dinsdag nog daar geweest. enkele bakken hadden groen water en de plantenbak zag er niet uit. enkele planten waren al een heel stuk vergaan...

de discussen lagen bijna allemaal op sterven volgens mij... allemaal hongen ze tegen de bodem.
yapiyapo
Newbie

Berichtdoor bartp » za okt 03, 2009 1:17 pm

yapiyapo schreef:dinsdag nog daar geweest. enkele bakken hadden groen water en de plantenbak zag er niet uit. enkele planten waren al een heel stuk vergaan...

de discussen lagen bijna allemaal op sterven volgens mij... allemaal hongen ze tegen de bodem.

groen water = medicatie.
bartp
Regular

Aquarium type: Aquatlantis 350l zuid amerika

Berichtdoor yapiyapo » za okt 03, 2009 2:36 pm

bartp schreef:
yapiyapo schreef:dinsdag nog daar geweest. enkele bakken hadden groen water en de plantenbak zag er niet uit. enkele planten waren al een heel stuk vergaan...

groen water = medicatie.

een hoop medicatie dan.... waren ook druk bezig met kuisen (een meisje).

de medicatie zal dringend nodig geweest zijn aangezien de staat van sommige vissen.
yapiyapo
Newbie

Berichtdoor petertje » vr okt 30, 2009 4:28 pm

Ik kom hier toevallig op deze site.
Ik heb zelf een aquarium van 2.0 meter lang 50 breed en 50hoog als ik dan zie hoeveel tijd dat ik hier moet insteken om het aquarium wat deftig te houden.
Ik zou graag die aquariums eens willen zien van de mensen die hier zoveel negatieve dingen vertellen over " de siervis"
Ik veronderstel dat die persoon er alleen voorstaat om al die aquariums te onderhouden.Er is een gezegde" keert ieder voor zijn eigen deur ".Ik zou toch eens eens willen zien wie hier op dit forum deze winkel afbreekt zelf in staat is om op zijn eentje zoveel aquariums te onderhouden.
Iemand afbreken is gemakkelijk.Zelf heb ik ook planten die afsterven en vissen die doodgaan .Ik weet niet hoeveel aquariums er in die winkel staan maar ik zou het niet kunnen om in mijn eentje die aquariums te onderhouden.

getekend
petertje
petertje
Newbie

Berichtdoor christophe-1 » zo nov 01, 2009 1:15 pm

petertje schreef:Ik kom hier toevallig op deze site.
Ik heb zelf een aquarium van 2.0 meter lang 50 breed en 50hoog als ik dan zie hoeveel tijd dat ik hier moet insteken om het aquarium wat deftig te houden.
Ik zou graag die aquariums eens willen zien van de mensen die hier zoveel negatieve dingen vertellen over " de siervis"
Ik veronderstel dat die persoon er alleen voorstaat om al die aquariums te onderhouden.Er is een gezegde" keert ieder voor zijn eigen deur ".Ik zou toch eens eens willen zien wie hier op dit forum deze winkel afbreekt zelf in staat is om op zijn eentje zoveel aquariums te onderhouden.
Iemand afbreken is gemakkelijk.Zelf heb ik ook planten die afsterven en vissen die doodgaan .Ik weet niet hoeveel aquariums er in die winkel staan maar ik zou het niet kunnen om in mijn eentje die aquariums te onderhouden.

getekend
petertje

Peter,

Wanneer men een aquarium winkel openhoud wordt men ook geacht dit te onderhouden, hoe verklaart u dan dat sommige winkels groter dan deze zoals bijv histoire d' eaux perfect onderhouden zijn?
Indien men een winkel niet alleen kan onderhouden neemt men personeel of stopt men ermee.
Ik denk dat u op uw werk ook alles deftig moet afwerken anders vliegt u.
Wees zeker dat de meeste aquarianen hier een spic en span aquarium hebben en dit zonder al te veel onderhoud ikzelf bezit er 2 en steek hier maar ongeveer 30 min per week tijd in.(geen sterfte noch planten noch vissen en dit reeds 9 maand)

Mvg
Christophe
Ik zeg altijd geen therapie voor mij geef mij maar een aquarium!
christophe-1
Newbie

Berichtdoor yapiyapo » zo nov 01, 2009 2:43 pm

als je een winkel hebt mag je niet als excuus geruiken dat je te weinig tijd hebt om alles te onderhouden...
yapiyapo
Newbie

Berichtdoor krisvis » zo nov 08, 2009 10:08 am

sorry petertje maar wat je hier zegt is dikke zever.
als hij het niet alleen kan, moet hij maar personeel aannemen
als je een aquawinkel in goede staat wil houden moet je personeel aannemen, kan gewoon niet anders.

wij werken bv. met 3 full time, 2 part time en 2 weekend hulpen
en wij hebben allemaal onze handen vol.

en petertje als er bij jou vissen sterven en planten afsterven, wil dat zeggen dat jij ook iets verkeerd doet.
dus beter even nadenken voordat je hier zoiets komt posten.

dit moest even van mijne lever :lol:
GROETEN
krisvis
Hardened

Berichtdoor LachgasT » ma nov 09, 2009 9:49 pm

dat is miss Petertje van de Siervis :?:
LachgasT
Newbie

Berichtdoor erik b » vr nov 13, 2009 4:35 pm

In een vorig leven noemde die toch difficile of zoiets :lol: :wink:
erik b
Regular

Berichtdoor laz » do jun 17, 2010 4:30 pm

Ben er pas nog geweest en ga er nooit meer naartoe.
Bèta vissen in een bokaaltje is al zo zielig, maar bèta vissen in een plastieken drinkbekertje zoals ze hier hebben ... die kunnen echt helemaal geen vin meer veroeren. De rest van de vissen zagen er ook niet goed uit.
Ook staat er nergens een prijs vermeld en als je wilt weten hoeveel iets kost dan kunnen ze u ook al met een vies gezicht staan aankijken.
laz
Newbie

Berichtdoor Deef » wo jul 27, 2011 6:14 pm

Iemand die ondertussen al eens is langsgeweest? Ik passeer zaterdag langs leuven en zou er anders eens een kijkje gaan nemen. Volgens hun website gaan ze hun aantal aquaria vermeerderen..

Graag een reactie of pm!
Deef
Newbie

Berichtdoor viske » vr sep 02, 2011 5:53 pm

Eerlijk gezegt ben ik zeer positief over de siervis in Leuven.
Toen ik mij er eerst een aquarium ging kopen, kreeg ik zeer veel uitleg bij elk type. Hij maakte zelfs een speciale prijs voor mij omdat ik bak + filter kocht.
Maar ook bij de keuze van de vissen gaf hij zeer veel uitleg...

Jammer maar helaas stierf 2 dagen nadien één van mijn vissen. Dus, ik ging naar de Siervis om dit te melden. Hij zei me dat ik een potje van het water moest meebrengen omdat het waarschijnlijk daaraan zou liggen...
Dus zo gezegd zo gedaan, de dag nadien kom ik met een potje water. Hij doet meteen een paar testen, en wat blijkt... te veel nitraat en de hardheid was ook slecht. Dus, kreeg ik een middeltje waardoor alles nu in orde is.

Je kan zeggen wat je wilt, maar de moeite en bediening die ze voor mij deden waren echt zeer goed! Ook altijd zeer vriendelijk.

NB: ze staan nu met drie in de winkel, waardoor de bediening waarschijnlijk beter is als vroeger.
viske
Newbie

Aquarium type: middelgroot, zoet water op kamertemperatuur

Re: de siervis leuven de winkel

Berichtdoor baboon85 » do nov 17, 2011 11:33 am

Vroeger veel geweest.
Heel slechte ervaringen. Duur, saaie winkel, onvriendelijk...

Sinds ik naar Diest ben geweest, ben ik daar vaste klant voor vissen.
Ik haal m'n planten in Waver of Rilaar (intratuin).

Heb net een nieuw aquarium gekocht in Merksem en daar ziet het er ook top uit.

Mij zien ze in ieder geval niet meer terug in de Siervis. Ik rijd liever tot in Signapore zelf dan naar de Siervis te gaan.
baboon85
Regular

Aquarium type: Juwel Rio 180 - Superfish Aqua 40

Berichtdoor butterflyghost » zo jan 01, 2012 11:37 am

Wegblijven daar, als je geen ramptoerist bent !!! :lol:
120 liter oa 3 soorten Chinese danio's, 2 Chinese ruitenkuisers,
8 levendbarenden, 4 soorten Corydoras, 2 Betta Splendens, 6 prachtbarbelen +
binnenvijver met 3 komeetstaartgoudvissen, 1 gele goudvis, 2 koi a en uiteraard 1 butterflyghost koi ;-)
butterflyghost
Newbie

Aquarium type: zoet

Berichtdoor Aeruna » zo apr 15, 2012 7:06 pm

Goh ik wou dat ik dit forum 4 jaar geleden al gevonden had..

Ik zat toen op kot in Leuven, met mijn aquarium met al mijn gezonde visjes. Was naar de siervis gegaan om extra gupjes te halen om inteelt te voorkomen
De mannetjes waren toen niet van de vrouwtjes gescheiden en toen ik vroeg (als echt newbie) hoe je het verschil kon zien (ook bij platy's) zei die dat het op goed geluk was en begon die een vaag verhaal van een lintje dat over de staart loopt enzo. Visjes een week in quarentaine gehouden omdat ik ERG veel van mijn visjes hield en wou vermijden dat er ziektes inkwamen. Visjes overgezet (zonder het water) en een week later was de helft van mijn aquarium dood. De rest van de visjes hebben het nog 1 maand volgehouden (in een nieuwe bak, met vers water) maar zijn uiteindelijk toch gestorven. Ik was er echt ziek van toen mijn ruitenkuiser doodgegaan is, het was mijn eerste vis en hij begon al aardig groot te worden :(

Nooit meer heen gegaan en ik waarschuw steeds al mijn vrienden van die omstreken van daar nooit te gaan.
Aeruna
Hardened

Aquarium type: warmwater

VorigeVolgende

Keer terug naar Vlaams Brabant