Inloggen/Registreren

Zoeken Help

horta van rossem ternat

Winkels in Provincie Vlaams Brabant
Bookmark and Share

horta van rossem ternat

Berichtdoor mettes8 » do maart 26, 2015 9:01 pm

Vorige week in de vernieuwde horta geweest in ternat,wat een complex is dat geworden,vroeger kon men eralles vinden voor boer en tuinder,gezelschapdieren enz,nu is alles 2x uitgebreid en hebben ze ook vissen en aquaria.alle visjes zaten er proper en gezond bij,bakken en producten schappelijk geprijsd en ook een personeelslid die zelf aquariums heeft die daar de dienst uitmaakt,ik ga niet zeggen dat hij een axpert is op het gebied,maar hij neemt de tijd om uw vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.mensen uit de regio ik zou zeggen,een kijkje nemen kost geen geld.
horta van rossem
assesteenweg 115
1740 ternat
02 582 11 26
mettes8
Newbie

Aquarium type: juwel record 800

Re: horta van rossem ternat

Berichtdoor Noa » vr maart 27, 2015 8:01 am

Je bent me voor Mettes8 :)
Want ik ging ongeveer hetzelfde tekstje schrijven.
Ik kom daar heel vaak - heb een neerhofje - en tot mijn verbazing hebben ze daar een aquariumafdeling uit de grond gestampt . En niet eens een kleintje . Een mooie 'wall' van pakweg 30 aquaria , met mooie visjes ( eigenlijk wat te veel bakken met guppen , maar dat zal wel veranderen ) . Ik zou er nog niet durven kopen , want die bakken ( filters ) moeten nog wat rijpen aan leuke , gewone prijzen. En ook een kleine maar mooie afdeling planten - ik denk 2,20 euro voor de gewone stuff. Ik heb bediend door de vriendelijke afdelingschef - denk ik . Kende er iets van , niet al te veel . Die me doorverwees naar een jongeman om me te bedienen voor enkele plantjes ( kende er gewoon niks van , maar dat komt misschien nog wel )

En toch heb ik hier een licht kritische bemerking bij . Nu alle grote ketens - ik geef toe de uitbaters zijn vaak zelfstandig - ook beginnen met visjes ( ik denk oa ook aan Zooplus of hoe heten die allemaal ) heb ik wat vrees voor de aquariumspeciaalzaken met veel knowhow : het kan niet anders dan dat die omzet verliezen aan mensen die gewoon wat visjes kopen zonder dat ze veel info nodig hebben . Dit zal wel de 'vrije markt' heten zeker ? Voor de consument is dit natuurlijk geen slechte zaak : meer aanbod betekent meer keuze en ook verlaging in prijs. Maar ik zou toch - gesteld dat ik die ambitie zou hebben :) - geen aquariumspeciaalzaak meer durven opstarten . Je zal het maar tegenkomen dat er in je buurt plots 2 ketens in hetzelfde segment beginnen...
Noa
Newbie

Aquarium type: zoetwateraquarium 120 cm , nu aquarium 250 CM aan

Re: horta van rossem ternat

Berichtdoor Invadoria » do jun 11, 2015 3:11 pm

Laatste weken voor andere spullen ook geweest en steeds is naar de afdeling met aquaria gaan kijken. Vissen zitten zeer proper onderhouden. Kleiner aanbod zoals in de meeste tuincenter maar er zitten 1 a 2 soorten bij die ik nog niet meteen teruggevonden heb in de meeste speciaalzaken. Verschillende mooie stukken hout en qua filtermateriaal vullen ze alles steeds mooi aan voor zowel de grote als de kleine. Beperkt aantal planten die ook wekelijks goed aangevuld worden en echt goede kwaliteit zijn. Qua prijzen vond ik het zeker niet te duur. Aanrader als je in de buurt woont om is te gaan kijken.
Lid van K.A.V. De Siervis Leuven
Lid van BBAT
Invadoria
Newbie

Aquarium type: Rio 180-Rekord 600 kweek-Sera Biotop garnalenbak

Keer terug naar Vlaams Brabant