Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Nemo&co

Winkels in Provincie Vlaams Brabant
Bookmark and Share

Nemo&co

Berichtdoor Serneeli » wo jan 21, 2015 6:39 pm

Dag allen!

Blijkbaar opent er in de diestsestraat in Leuven een nieuwe aquariumwinkel? Nemo & Co genaamd.
Heeft die enig verband met een andere zaak?

Groetjes!
Serneeli
Newbie

Aquarium type: basis

Re: Nemo&co

Berichtdoor Mattiv » zo jan 25, 2015 11:03 am

opent 31/01/2015 als ik het goed gelezen heb .

Is mss een aftakking van tom&co weet het niet .
Hebben al een site (Min of Meer) ;-)
Mattiv
Regular

Aquarium type: juwel rio

Berichtdoor Ezeltje » zo jan 25, 2015 2:22 pm

Mattiv schreef:Is mss een aftakking van tom&co weet het niet .

Zeker GEEN aftaking van Tom&co, eerer iemand die hoopt met zulke naam veel cliënteel te winnen. Hier in Tongeren is ook een tijdje zo'n winkel geweest, Hond&co. Is geen lang leven beschoren geweest.
Voor voliere- en kooivogels: http://www.voliereforum.nl/forum/index.php
Ezeltje
Newbie

Aquarium type: trigon 190

Berichtdoor Mattiv » zo jan 25, 2015 5:38 pm

Je weet het nooit kan goed meevallen ga zeker eens kijken bij opening mss mooie aanbiedingen
Mattiv
Regular

Berichtdoor Mattiv » za jan 31, 2015 6:32 pm

vandaag eens geweest en was niet echt speciaal wel veel soorten visjes maar niet echt garnalen enkel grote waaiergarnalen en veel maanvissen dat ik ongelooflijk duur vond 29€ en meer per stuk ???? en bijna geen van het techniek was een prijs op te bespeuren . Als ik zo hoorde waren het mensen vd siervis in leuven die nu gesloten is .
Enkele fotos .

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Discussen zaten zeer klein .
maar de eerste foto is dat een guppy ?? of een gourami en een dikke typfout ;-)
Mattiv
Regular

Berichtdoor Ezeltje » za jan 31, 2015 9:04 pm

Geen zaak voor mij.

Dat is een trichogaster trichopterus. Een kleurvariant van de marmergoerami dus, geen guppy en een verkkerde wetenschappelijke naam. De GH waardes zijn ook discutabel!
Voor voliere- en kooivogels: http://www.voliereforum.nl/forum/index.php
Ezeltje
Newbie

Aquarium type: trigon 190

Berichtdoor Mattiv » zo feb 01, 2015 12:06 pm

Was er vrij zeker van dat dat geen guppy was :-) .

Maar voor de rest waren er wel veel soorten dat ik nog nergens had gezien .
Mattiv
Regular

Berichtdoor Wikkes » ma feb 02, 2015 8:36 pm

weer een echte "alhetgelduitjezakkenhaal" winkel met foute uitleg en vele beloften om gewoon je op te lichten.
Wie daar iets wil kopen verdient het om int zak gezet te worden.

schande dat zo'n winkels nog open gaan
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Berichtdoor Mattiv » di feb 03, 2015 11:04 am

Heb er allesinds niets gekocht maar kon het niet laten van toch eens te gaan kijken .
Mattiv
Regular

Berichtdoor Serneeli » di feb 03, 2015 12:11 pm

Het feit dat zo'n winkels blijven bestaan is omdat de mensen met een (echte) passie geen winkels (kunnen/willen) openen.
Veel winkels worden hier afgebroken, vind ik persoonlijk, en ik snap dat dit gebeurt ter goede wil voor de hobby en levende dieren, maar waarom opent men dan zelf geen winkel zodat er wel eerlijke winkels openen met de beste bedoelingen voor zowel de vissen als voor de mensen die de hobby willen uitoefenen?
Serneeli
Newbie

Berichtdoor appleandpebble » za feb 07, 2015 2:03 pm

wel schiet me dood maar ik ga daar zeker nog eens gaan.. ik moest tot nu to helemaal tot Waver rijden om een degelijke vissenwinkel te vinden om plantenvoeding te kopen..
Nu is zo'n winkel misschien niet geschikt om planten of vissen te KOPEN, maar zeker geschikt voor de kleine "dagdagelijkse" dingen zoals bv. plantenvoeding.

ik heb gehoord dat het dezelfde eigenaar is van de verschrikkelijke siervis in Leuven (die ondertussen al gesloten is).
De keuze ligt zelf aan de klanten om die meneer volledig te vertrouwen (zich in't zak laten zetten) of gewoon te negeren.
appleandpebble
Newbie

Aquarium type: 20 liter en 30 liter aquarium

Berichtdoor clubvoorzitter » wo feb 11, 2015 2:49 pm

Ben maandag dan ook maar eens gaan kijken,gezien het feit vele leden een lovend woord overhadden over deze(nieuwe) aquariumzaak .
Wat me direct opviel was het moderne concept en heel veel klanten,terwijl ik daar 2 uren rondgelopen had.
Ben dan ook maar direct het bewuste prijsticket gaan opzoeken,blijkbaar moet dit een schrijffout geweest zijn daar nu wel de juiste benaming stond.De latijnse naam klopte nu wel ,alsook de nederlandse.En zoals zij vermelden is het inderdaad een colisa labiosa oranje kweekvariant en niet zoals iemand hier vermelde trich.
Er waren twee kaatjes omgedraaid ,wat me nieuwsgierig maakte.Ben het aan de vroegere eigenaar van de siervis gaan vragen en blijkbaar was er die morgen 1 dode vis in het aquarium gevallen en opteerde men om niet uit dat aquarium te verkopen.Wat me heel eerlijk leek,want ik kon zelfs niets zien wat betreft ziekte.
Wat me ook opviel was het enorme aanbod en ook het feit dat ik geen enkele dode vis kon ontdekken.

Wat betreft de kleine huisvesting ivm sommige soorten,bevestigde één vd verkopers me dat er volgende week nog een nieuwe stelling met grote aquarium zou geleverd worden ,alsook voor zeewater.

wat betreft materialen snap ik niet waar het probleem zit?Een heel grote keuze en 95 procent van de artikelen waren wel geprijsd.

men heeft me daar vriendelijk ontvangen,ook al kocht ik niets.Heb even meegeluisterd naar hun advies dat ze verstrekten aan hun klanten.Dit leek me heel eerlijk en juist.Ik heb ooit heel andere dingen gehoord in andere winkels.

Mij zien ze zeker terug en ik kan alléén maar hopen dat wij binnenkort ook zo een winkel krijgen in Briussel.
En blijkbaar is dit geen keten.Wel een investeringsgroep die samen met de uitbater van de siervis dit mooi project opstartte,daar blijkbaar de gallery waar zij vroeger zaten gesloopt zou worden.

Als het slecht was zou ik het zeggen,maar deze winkel is volgens mij een voorbeeld van een moderne,hedendaagse aquariumwinkel.
clubvoorzitter
Newbie

Aquarium type: rio 400

Berichtdoor clubvoorzitter » do feb 12, 2015 11:10 am

Wikkes schreef:weer een echte "alhetgelduitjezakkenhaal" winkel met foute uitleg en vele beloften om gewoon je op te lichten.

beste Wikkes,geef mij dan maar toch die "nemo en co" ,want als ik jou aquariumstelling zie is dit pas echt beschamend.
clubvoorzitter
Newbie

Aquarium type: rio 400

Berichtdoor Serneeli » za feb 21, 2015 6:56 pm

Ben vandaag nog eens langs geweest.
Ik moet zeggen dat Nemo&Co mij serieus heeft teleurgesteld.
Dit was een kans op een frisse start, maar ze laten het liggen.
Dode Betta's op een rij. Vuile bakken.
Het lijk eerder een 'De Siervis' 2.0 te worden.
Ik weet dat het makkelijk is om commentaar te geven, maar er kan toch meer gedaan worden?
Erg jammer. Hopelijk kunnen ze het roer nog omgooien.
Serneeli
Newbie

Berichtdoor Pygmytwylyte » wo mei 06, 2015 8:16 pm

Vandaag langs geweest voor enkele decoratiestukken. Aangezien de connotatie met de Siervis verwachtte ik niet zoveel (man, wat een rotzaak was dat).
Bon. Algemene eerste indruk oké, omdat je binnen komt in iets heel modern en statisch (er staat uitrusting, geen visbakken). Visbakken zelf sommigen oké, sommigen iets vuiler. Zeker de zoutwaterbak. Ze zijn nog niet lang bezig en toch ziet het er allemaal al niet meer spiksplinternieuw meer uit. Weinig dode vissen. Een kreeft gezien die een betta te pakken had gekregen. De oto's waren een gevallen kameraad aan het besnuffelen, die hing al half uiteen.

Weinig volk, ik en een ander koppel, dat was het.

Plantenaanbod heb ik niet zo uitgebreid bekeken maar heel veel staat er niet echt.

Niet veel goeds te zeggen over het personeel eigenlijk. Toen ik wat dingen ging afrekenen heb ik zeker een volle minuut staan wachten terwijl de bediende twee meter verder (recht voor mij en met zijn gezicht naar mij gericht!) zat te spelen met zijn gsm. Een minuut klinkt niet lang maar qua klantgerichtheid is het toch ook maar pover. Of krijg je weinig aandacht omdat je enkel maar wat stenen meeneemt? (20 euro is toch maar mooi 20 euro nee). Dan uiteindelijk tergend traag mijn bestelling aan het afwegen, het was allemaal nogal dik tegen zijn goesting precies. Zijn andere collega heeft dan over genomen, dat ging iets rapper vooruit.

Ik ben er niet zo uit. Er is veel geld in gestoken, dat zie je wel. Nu zien of ze over een jaar hun dingen netjes kunnen houden.
Pygmytwylyte
Newbie

Aquarium type: zoetwater

Berichtdoor Panduro » vr mei 08, 2015 9:23 am

je moet niet zo aanvallend zijn clubvoorzitter.
zo lijkt het wel of je iets in de pap te brokken hebt in die nieuwe winkel.
dit gaat over persoonlijke meningen en als iemand zijn mening geeft is dat zijn mening. dan moet je deze niet aanvallen.

als eens in de buurt ben zalk eens gaan zien. heb ook al men deel van goeie en "minder" goeie winkels gehad.
bij nieuwe winkels, doe ik altijd eens een vragen ronde bij het personeel over visjes
Panduro
Regular

Aquarium type: ZA biotoop colisa 1200, gezelschap 60l

Berichtdoor Wikkes » vr mei 08, 2015 10:00 am

clubvoorzitter schreef:
Wikkes schreef:weer een echte "alhetgelduitjezakkenhaal" winkel met foute uitleg en vele beloften om gewoon je op te lichten.

beste Wikkes,geef mij dan maar toch die "nemo en co" ,want als ik jou aquariumstelling zie is dit pas echt beschamend.

dan moet je hier maar eens komen kijken. ipv foto's waar ales opgeruimt werd. rond de bakken is het een rommeltje, maar de bakke nzelf zijn perfect in orde. kan iedereen beamen die hier al geweest is.
Mijn "hobbystelling" is veel beter verzorgt dan welke winkel dan ook.

en toevallig dat je geregistreerd bent om positieve commentaar over de winkel te geven, terwijl er voor de rest niemand hem goed vind.
Laatst bijgewerkt door Wikkes op vr mei 08, 2015 10:07 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Wikkes
Hardened

Berichtdoor Wikkes » vr mei 08, 2015 10:06 am

Serneeli schreef:Het feit dat zo'n winkels blijven bestaan is omdat de mensen met een (echte) passie geen winkels (kunnen/willen) openen.
Veel winkels worden hier afgebroken, vind ik persoonlijk, en ik snap dat dit gebeurt ter goede wil voor de hobby en levende dieren, maar waarom opent men dan zelf geen winkel zodat er wel eerlijke winkels openen met de beste bedoelingen voor zowel de vissen als voor de mensen die de hobby willen uitoefenen?

Omdat nu niet iedereen brood heeft gegeten van winkels openen. er zijn er wel die eerlijk hun aquashop houden. maar 95% doet dit niet, en ik begrijp dat maar al te goed, ze willen zoveel mogelijk verdienen aan hun klanten, of dat nu verantwoord is of niet. Elke verkoper doet dat, van vis tot auto, iedereen zal de klant iets willen wijsmaken om wat extra te verkopen. Maar er zijn er weinigen die het welzijn voorop zetten.

Ik ken welgenaamd 1 winkel waar je zelfs geen vis meekrijgt als je een aquarium koopt, daar mag je pas 3 weken erna langs gaan.

Ik heb altijd gezegd, den dag da ik het financieel aankan, dan open ik een shop. maar eerst de lotto winnen dan denk ik en rentenieren :-)
Wikkes
Hardened

Berichtdoor Daisy » wo okt 28, 2015 1:02 am

Hoikes iedereen, even mijn bezoekje aan Nemo meedelen. De Siervis kende ik al, de eigenaar was een afzetter, ik had het vlug in de mot dat er allerlei toestanden niet pluis waren, dus ging ik er ook niet meer langs. Nemo opent zijn deuren en ik dacht 'o wat leuk, een nieuwe aquarium winkel dicht bij huis' :-) Een mooie zaak, maar met dezelfde eigenaar :-( Ik had een hele korf vol met decoratie voor mijn aquarium, laat per ongeluk een aarden kruikje vallen van 12 €, ik zeg sorry, die man raapt de scherven bijeen en stopt ze in mijn boodschappentas en zegt : scherven brengen geluk, en rekent het kruikje aan. Hum hum... zijn daar toch voor verzekerd dacht ik. Het gaat mij niet om de 12€, wel om de service. Toen ik zei dat ik dit in de media zou bekend maken, wou hij de kosten van het kruikje zo laten. Jezus wat een lozer, ik heb alle materiaal achter gelaten, hij mag zijn spullen houden. Iedereen wil graag een goed draaiende zaak, maar de mensen afzetten is erover !! Zucht.
Daisy
Newbie

Aquarium type: Juwel rio 300 In opbouw.

Berichtdoor GlennB » zo nov 15, 2015 1:02 am

Ben hier vandaag ook eens binnengestapt aangezien ik in Leuven was en toch eens wou kijken hoe het er gesteld is. Heb in totaal zo'n 20-25 dode vissen gezien. Was zelfs 1 bak volledig wazig bij nader inzien omdat al de bewoners op een hoopje doodlagen. De potjes met betta's waren ook erbarmelijk. Een sauspotje van met 3cm water zoiets. Voor de rest wat vogels die loszitten en je op je hand kan laten kruipen en wat ander ongedierte. Ook een 5tal albino eekhoorns die hun hele kooi rondvliegen lijken serieus overstressed te zijn. Heb de moeite niet gedaan om vragen te stellen aan het personeel dus van hun kennis kan ik niets zeggen. Al bij al lijkt het een mooie propere winkel maar zou er geen vis kopen.
GlennB
Newbie

Aquarium type: 180l gezelschapsaquarium

Berichtdoor Christo » vr jan 29, 2016 12:42 am

Ik moet mij toch aansluiten bij de negatieve commentaren.
Vandaag daar geweest omdat ik weinig tijd had en dit de dichtsbijzijnde is (normaal ga ik naar Aquahobby in Heist op de berg)
Ik stel mij toch ernstige vragen bij het waterkwaliteit van de bakken, elke bak is gescheiden sommige hebben een basic filter sommige niet dit is voor mij niet wat ik noem een deftige opstelling maar eerder een aantal bakken die tegen mekaar gezet zijn op een zo goedkoop mogelijke wijze.
Bakken waren vuil, dode, half dode of zieke vissen een echte schande, het is duidelijk dat ze van de negatieve reputatie van de Siervis niks geleerd hebben.
Ik werd daar ook achtervolgd op zeer opdringerige wijze...
Planten zagen er tristig uit wel een volle bak maar niet fris.
Ik vind persoonlijk de randapparatuur maar in de rekken gegooid, niet duidelijk wat waar staat, weinig keuze veel B merken waar ik nog nooit van gehoord heb en ik dan eerder in een aveve of tom & co zou verwachten... de voorkant van het rek was goed vol maar de ander kant was volledig leeg.
Winkel is wit een geeft inderdaad een moderne sfeer van veraf maar eens binnen is het teleurstellend.
Bijkomend vliegen er daar een aantal parkieten of papegaaien los rond in de winkel, die zitten dus ook op de bakken en latenn dan ook blijkbaar in de bakken al eens iets vallen... althans in twee bakken was er iets aanwezig...
Hier ga ik dus nooit nog naartoe!
Christo
Newbie

Aquarium type: 60x60

Berichtdoor Pygmytwylyte » di mei 03, 2016 5:51 pm

Ik spring er af en toe eens binnen als ik wat nodig heb dat ik niet online op tijd kan vinden, zoals onlangs zo'n vakantievoederblok.
Ik ben al een tijdje op zoek naar dwergklauwkikkers en daarom spring ik er ook soms binnen. Vandaag vroeg ik wanneer ze dwergklauwkikkers binnen kregen en de man (vroegere eigenaar siervis..) zei dat ze nu enkel de albino's hadden.
Dat zijn dus geen dwergklauwkikkers maar gewone klauwkikkers. Worden veel groter en zouden kort werk maken van mijn rasboras. Beschamend dat ze zo durven liegen in je gezicht, alsof je niet beter weet.
Bij 't binnenkomen zei ik ook vriendelijk goeie middag en dan krijg je zo'n halve zucht terug vanachter zijn computerscherm, ook niet het meest aangename gezelschap die man.

Gaandeweg zijn ze nu dus ook begonnen met eekhoorns en papegaaien en daar de toebehoren van, geen idee waarom. Bij de start was het enkel vissen. Het is er een beetje een rommeltje altijd.
Jonge gasten die er werken zijn meestal wel vriendelijk, dat moet gezegd.

Afrekenen kost ook altijd tien minuten. Heb je wat voeder mee en steentjes en dan zitten ze maar te klikken op hun computer, te zoeken naar de juiste dingen, vreemd dat dat zo stroef blijft lopen.

Jammer dat er voor de rest zo weinig degelijk is in Leuven want eigenlijk vind ik het daar zo droevig dat ik ze zelfs die paar euro's niet gun van de dingen die ik er wel soms ga halen.
Pygmytwylyte
Newbie

Aquarium type: zoetwater

Keer terug naar Vlaams Brabant