Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Hens te Nijlen

Winkels in de Provincie Antwerpen
Bookmark and Share

Hens te Nijlen

Berichtdoor Kamil » di maart 04, 2014 4:56 am

http://www.hens.net/

Helaas staat op hun website niets over aquariums

Omdat dit niet ver voor mij is kom ik er regelmatig (hondeneten enz. kopen) ze hebben niet zo veel keus maar volgens een medewerker kunnen ze alles bestellen.
De bakken die er staan zijn nogal rommelig maar ik denk dat de vissen wel gezond zijn (dit is wat echt telt volgens mij)
Ook zijn er reglmatig koopjes te doen ,wel achter de prijs vragen want ze passen niet altijd hun etiketten aan :)
De medewerker waar ik mee gesproken had was volgens mij toch op de hoogte en in ieder geval heel behulpzaam.
Kamil
Regular

Aquarium type: Aquatlantis 75 ,iFish , Cayman 50

Re: Hens te Nijlen

Berichtdoor Gouramike » ma aug 18, 2014 6:57 pm

Op de moment enkele stevige kortingen rond reeds uitgezette aquariums !
Juwel Rio 240 - Endlers, zwaardragers, 1 otocinclus, 1 pleco en drie LDA16's
Juwel Rekord 600 - 2 Colisa lalia's, 2 Crossocheilus siamensissen en tijdelijke opvangers
Gouramike
Newbie

Aquarium type: Juwel Rio 240

Re: Hens te Nijlen

Berichtdoor Gouramike » wo aug 20, 2014 4:57 pm

Feiten
Openingsuren: normale winkeluren, deze zijn zichtbaar op de site, ook zondag open !
Betaalmiddelen: cash, bankcontact en visa/mc.
Merken (aquaria): Tetra, Superfish, JBL, Eheim, Juwel en onbekende
Merken (aquaria food): Tetra en O.S.I.
Merken (aquaria plantfood): Easy-life, Tetra en onbekende
Vissoorten: koud, warm zoet-water en low grade garnalen
Leverancier: wellicht Ruinemans

vaststellingen "objectief"
-Tuinzaak met aquaria als bijzaak, dus geen constante raadgever voor aquaria vragen.
-Ruime keuze aquaria toebehoren, volledig rek hoogte voor elk merk (+- 10 reken).
-Visbestand is redelijk, 10 a 15 bakken met diversiteit warm water (incl. garnalen) en 5 koud water "bakken".
-De prijzen die hangen zijn niet altijd correct en het materiaal ligt er wat rommelig bij.
-Er zijn showmodel aquariums aanwezig met vissen in.
-Standaard prijzen met hier en daar iets duurder of net iets goedkoper materiaal dan op een ander.
-Geen standaard promoties

Mening "subjectief"
Het is een typisch tuincentra dat dieren hobby erbij heeft genomen, dus buiten aquaria vind je er ook vijver, knaagdieren, kippen en dergelijke afdelingen.
De persoon die dan toch "aangeduid" is als aquaria/vijver vis kenner scoort matig op vlak van standaardkennis en advies en heeft soms het typische commerciële trekje "alles kan, niet is onmogelijk"
Het onderhoud en de samenstelling van de vissen in de aquaria voor verkoop zijn soms ok, soms een beetje vergeten en dus niet echt een zicht. Zeker een bepaald hoekje heeft nogal weg van "dju we kunnen ze nergens anders kwijt dus steken we ze maar hier in". De aqua-planten staan slecht geplaatst en zijn nogal beperkt in keuze.

Eind conclusie
Ik raad dus sterk af van hier naartoe te gaan voor vragen rond aqua/vijver vissen en al zeker niet als het je eerste keer is dat je een aquaria wil opstarten. Maar het is wel goed voor als je spullen nodig hebt en je in de buurt woont, want de prijs is hetzelfde als bij de meeste, ze zijn vriendelijk van bediening, er is keuze aan materiaal genoeg en een aangename plaatsing van rek en wandelruimte zodat je alles deftig kunt zien.
Juwel Rio 240 - Endlers, zwaardragers, 1 otocinclus, 1 pleco en drie LDA16's
Juwel Rekord 600 - 2 Colisa lalia's, 2 Crossocheilus siamensissen en tijdelijke opvangers
Gouramike
Newbie

Aquarium type: Juwel Rio 240

Keer terug naar Antwerpen