Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Maxi zoo Mechelen

Winkels in de Provincie Antwerpen
Bookmark and Share

Maxi zoo Mechelen

Berichtdoor Tamara1603 » zo dec 29, 2013 11:13 pm

Daar ben ik gisteren geweest, daar hebben ze veel visjes zitten vind ik, heb nu niet echt opgelet of ze er gezond uit zagen maar op het eerste zicht wel, ze komen ook direct vragen of je iets moet weten of iets anders :)
Trofis Colisa 100 x 42 x 65
labrador : Toby
Cavalier king charles : Molly
Britse korthaar : Simba
Cavia : knabbel

* Tamara * Sven * Xander & Hayley *
Tamara1603
Regular

Aquarium type: zoetwater aquarium

Maxi Zoo Mechelen

Berichtdoor Haasje » zo jul 31, 2016 12:57 pm

Oscar van Kesbeeckstraat 7
2800 Mechelen
Tel: 015/42.47.70

Openingsuren:
Ma - Za: 09u00 - 18u30
Sluitingsdag: Zon- en feestdagen

Mijn vertrouwen in dit soort keten is over het algemeen beperkt, maar aangezien er in Mechelen zelf niet veel anders meer is en ik geen wagen heb loop ik hier toch regelmatig binnen. Al bij al vind ik het nog niet zo'n slechte winkel.

De vissen zien er over het algemeen goed uit, ik kan me niet herinneren dat ik hier al een dode of zelfs zieke vis heb zien liggen, hooguit eens een wat misvormd exemplaar. Ik heb ook geen opvallende problemen gehad met de vissen die ik er heb gekocht (op één maanvis na die maar niet wil groeien maar voor de rest gezond lijkt). De keuze is OK maar niet uitzonderlijk uitgebreid, ze hebben ook een paar soorten slakken en garnalen. Voor de meeste soorten staat er op de bak al wat informatie (o.m. oorsprong, informatie over gedrag naar soortgenoten en andere vissen…). Van groen is er momenteel nauwelijks iets wegens aanpassingen aan de plantenbakken, maar dat is maar tijdelijk. De verlichting is in sommige visbakjes ook al een paar weken stuk.

De verkoper die meestal in de aquariumafdeling staat weet er duidelijk toch iets van. Iets echt absoluut afraden zal hij niet snel doen (het blijft tenslotte een dierensupermarkt, die mens moet verkopen), maar heb hem recent een koppel beginners horen uitleggen dat een maanvis toch wel 15cm in de lengte kon worden en voor hen misschien niet ideaal was. Hij doet ook tests op waterstaaltjes.

Het grote minpunt is voor mij dat hun aanbod hoofdzakelijk bestaat uit kleinere bakjes (op bestelling tot 300 liter, maar ze leveren niet aan huis), die eigenlijk niet echt passen bij een deel van hun vissenaanbod. Toebehoren (filtermateriaal, lampen, enz.) hebben ze wel ook voor grotere aquaria.
Haasje
Newbie

Aquarium type: Juwel Rio 400 - Aquatlantis 56L experimentbakje

Keer terug naar Antwerpen