Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Visbestand voor Superfish Home 60

Hier kan je vragen stellen over de verschillende vis-combinaties. Wil je weten of je huidige visbezetting wel correct is dan kan je dit hier even vragen.
Bookmark and Share

Visbestand voor Superfish Home 60

Berichtdoor Insider » za jul 23, 2016 12:42 pm

Ik heb vroeger vanaf mijn 12de tot mijn 18de altijd een aquarium gehad en sinds kort heb ik mijn oude hobby na 20 jaar weer opgestart. Veel is er veranderd sinds die tijd! Toen moest je het nog met dat ene boek doen, nu heb je al die info online...

Ik heb na lang wikken en wegen de Superfish Home 60 aangeschaft (L55xD32xH34 60L). Ik heb die deze week volgeplant en ik ben nu volop de aqua soil aan het cyclen. Als filter is er standaard de Superfish aqua flow 200L bijgeleverd. De actief kool heb ik wel vervangen door siporex (bacteriesteentjes) omdat de actief kool mijn plantenvoeding wegfiltert. Voor mijn planten voeg ik ook nog vloeibare CO2 toe.

Dag 1:
Afbeelding

Ik ben ondertussen aan het nadenken over mijn visbestand. De school Ember tetra's en de vuurgarnaaltjes wil ik zeker in mijn tank. De slak zou ik houden om mijn algen onder controle te houden (ik neem er maar één om geen eitjes te hebben). De Pygmy Cories zijn naar het schijnt fun om te hebben, maar ik twijfel nog. Ik wil niet overstocken... Wat denken jullie?

Afbeelding
Insider
Newbie

Aquarium type: Superfish Home 60L

Keer terug naar De wegwijzer