Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Te groot visbestand - mogelijke oplossingen?

Hier kan je vragen stellen over de verschillende vis-combinaties. Wil je weten of je huidige visbezetting wel correct is dan kan je dit hier even vragen.
Bookmark and Share

Te groot visbestand - mogelijke oplossingen?

Berichtdoor SHFT » wo apr 20, 2016 2:11 pm

Hallo allen,

Ik heb in het verleden (lees 2 maanden terug) de kapitale fout gemaakt door zonder al te veel advies of foutief advies een aquarium op te starten. Nu vele van deze beginnersfouten zijn reeds rechtgezet (goede filtrage, echte platen, betere verlichting) maar het grootste hekelpunt blijft het visbestand.

Ik kreeg het advies dat vissen hun aquarium niet zouden ontgroeien en die visjes leken natuurlijk zo klein in de winkel en het zou allemaal wel passen in mijn bakje.

Natuurlijk leert een mens bij en de praktijk bevestigd dit ook dat: 2 x Pterophyllum Scalare Blank Diamant
en één Labeo Bicolor absoluut niet in mijn aquarium passen.

Ik weet het, schandalig dat ik deze prachtige diertjes in mijn kleine bakje geplaatst heb maar de vraag is nu, wat doe ik eraan, een grotere bak is geen optie. Is er een mogelijkheid om deze aan te bieden via 2dehands of hier op het forum? Of is er een "vissenopvangcentrum"?

Hebben jullie wat raad voor mij?

Groeten

S.
SHFT
Newbie

Aquarium type: Zoetwater

Re: Te groot visbestand - mogelijke oplossingen?

Berichtdoor muloo » wo apr 20, 2016 8:47 pm

Hier en op 2de hands zijn ze direkt weg als je ze gratis aanbied
muloo
Regular

Aquarium type: juwel vision 260

Re: Te groot visbestand - mogelijke oplossingen?

Berichtdoor SHFT » wo apr 20, 2016 9:13 pm

Dat zou super zijn mocht dat zo zijn,desondanks mijn kapitale inschattingsfout heb ik echt wel het beste voor, morgen maak ik foto's en zet ik ze hier gratis en voor niets.
SHFT
Newbie

Aquarium type: Zoetwater

Keer terug naar De wegwijzer