Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Welk soort Cichlyden..en waarom zondert 1 zich af?

Hier kan je vragen stellen over de verschillende vis-combinaties. Wil je weten of je huidige visbezetting wel correct is dan kan je dit hier even vragen.
Bookmark and Share

Welk soort Cichlyden..en waarom zondert 1 zich af?

Berichtdoor Sandernl055 » ma okt 12, 2015 8:56 pm

Goedenavond Belgische vrienden(mag ik bij jullie komen voetbal kijken volgend jaar maar dat terzijde)

ik heb een nieuw aquarium en blijf met een vraag zitten, ik had zelf 2 van onderstaande cichlyden al in een kleinere bak, maar vond dat het tijd werdt voor een nieuw onderkomen voor mijn visjes dus die heb ik gebouwd gevulld en hen in losgelaten.

Nu had mijn vader een half jaar terug ook nog een aquariumpje op zijn werk met 1 van hetzelfde soort erin, en die werd niet zo netjes verzorgd laten we maar zeggen en zo had ik deze 3e jongen/meisje van hetzelfde soort bij mijn andere bak al in gedaan....

sinds mijn nieuwe bak valt mij alleen op dat 2 van deze echt met elkaar rondzwemmen(zijn het dezelfde?man/vrouw? , vrouw/vrouw?)en een ander(steeds dezelfde, vind het mooi, maar kijk geen 3 uur achter elkaar) heb zelf geen idee...en of dit normaal of zielig is, en of ik hier wat mee moet doen...

heb al wat rondgekeken op internet, en wist ook wel een beetje dat cichlyden rotzooi(valt wel mee vind ik, en ruzie makers zijn)...

ook het toernooi om te bepalen wie de sterkste is werd in mijn oude bak wel eens gehouden,(dacht eerst dat het kussen was, oeeeeps) ze houden elkaar verder heel en gedragen zich heel rustig(heb in deze bak, toch alweer 3 weken, nog geen geruzie meer gezien)....zie hieronder voor foto's en wie kan mij meer vertellen, bijvoorbeeld over de soort en of dt mannetjes of vrouwtjes zijn en of die ene niet zielig is....

groeten Sander, amateur zoetwater hobby-ist :)
Sandernl055
Newbie

Aquarium type: zoetwater juwel lido 120

Keer terug naar De wegwijzer