Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Combinatie

Hier kan je vragen stellen over de verschillende vis-combinaties. Wil je weten of je huidige visbezetting wel correct is dan kan je dit hier even vragen.
Bookmark and Share

Combinatie

Berichtdoor Joyco » vr apr 24, 2015 11:08 am

Hallo,

aangezien we een beetje willen snoeien in het aantal aquaria dat momenteel draait, ga ik morgen ook wat veranderingen moeten doorvoeren in sommige visbestanden.

Ik zou ik mijn grootste aquarium willen behouden:
- blauwe neon (9st)
- Iriatherina werneri (9st)
- Pseudomugil Gertrudae (4st)
- Corydora hastatus (5st)
- blauwe waaierhanden (4st)
- japonica, kleine, (4st)
- 2 sulawesi slakken

Nu heb ik in een klein aquarium nog 3 blue dream garnaaltjes zitten, zouden deze zonder problemen mee in de grote aquarium kunnen? Mij lijken deze visjes te klein om volwassen garnalen op te kunnen eten.

In een kleine aquarium heb ik hier ook nog een betta full moon zitten, prachtbeest... maar helaas reageert hij vrij agressief naar andere visjes. Heb er eens een stel vuurzalmpjes bij gezet en dat apprecieerde hij totaal niet. Ik zou hem graag willen verhuizen naar mijn 30l bak. Weet iemand eventueel een goede match om bij hem te zetten?

Op die manier kunnen de twee kleinste aquariums weg en krijgen we toch weer wat ruimte bij ;-)

Mijn
Joyco
Newbie

Aquarium type: zoetwater

Re: Combinatie

Berichtdoor Wikkes » vr apr 24, 2015 12:10 pm

betta minstens 60cm nodig, het is een fabeltje dat je in kleine bakjes kunnen. en al zeker niet met extra vis erbij.Ze verkopen ze in jampotjes soms en maken de mensen wijs dat dat kan, betta minimaal 60cm voor een mannetje, als harem 80cm. uw betta is agressief omdat die te klein zit. das de enige reden.

Voor je grote bak,weet ik natuurlijk niet hoe groot die is,maar uit je vorige bericht schat ik 60L, maar met de vissen die je wil plaatsen heb je nodig:
neons: 45L
werneri: 45L
gertrudae: 12l
hastasus: 18l
waaierhanden 4 stuks kunnen in een minimaal 60L maar je moet erg veel stroming hebben, als ze volgroeit zijn, toch minimaal 100cm aquarium nodig. worden 14cm
Japonica's geen enkel probleem en je blue dreams ook niet.

Dus voor wat jij wil houden is een bak van 120L minimaal, dus een rio125 zou perfect zijn hiervoor. Alles onder de 120L gaat je een hoop ellende geven.

Heb je een 60L?
kies dan tussen de neons of werneri + gertrudae of hastasus + je garnalen die je hebt.

Moeilijk berekenen is het niet, je neemt de volwassen lengte wat je vissen worden, en telt deze op, dit mag niet meer zijn dan het aantal liter in je aquarium, je aquarium/filter/water kunnen dit niet aan, je krijgt sterftes, ziektes,algen,vies water en noem maar op. Het is niet voor niks dat er een limiet is, tot dat punt ben je zeker dat het goed gaat, ga je erover, dan gaat het hoogstwaarschijnlijk fout.
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Keer terug naar De wegwijzer