[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4710: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4712: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4713: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4714: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
 Aquariaforum.be • Toon onderwerp - tetra's met gourami's en maanvissen??

Inloggen/Registreren

Zoeken Help

tetra's met gourami's en maanvissen??

Hier kan je vragen stellen over de verschillende vis-combinaties. Wil je weten of je huidige visbezetting wel correct is dan kan je dit hier even vragen.
Bookmark and Share

tetra's met gourami's en maanvissen??

Berichtdoor brammus » di nov 21, 2017 10:28 pm

Hallo!

Ik ben net nieuw in de aquarium hobby en zeker op dit forum. Ik heb mezelf net aangemeld en hoop ophelderende informatie te vinden over mijn opkomende aquarium en voornamelijk de vissen die ik erin wil gaan doen.
Ik heb momenteel een aquarium van ongeveer 300 liter achter me staan en ben van plan deze aankomend weekend verder te gaan vullen en inrichten. Er zitten nu 9 neon tetra's in die ik gekregen heb, ik wil deze dus eigenlijk houden. De bak is echter niet heel klein (1,20 lang) en ik wil wat grotere vissen om de bak minder leeg te laten lijken. Ik zit te denken aan;
- 5 maanvissen
- 2 dwerg gourami's
- 10 extra neon tetra's
- 10 kardinaal tetra's
- 3 of 4 corydora's
- en mogelijk een hoop vuurgarnalen

Mijn vraag was, zou dit kunnen? ik heb een hoop wisselende verhalen gehoord over de combinatie van deze soorten. Ik heb gelezen dat de gourami's redelijk goed samengaan met de neon tetra's en maanvissen. Ook heb ik gelezen dat de maanvissen de tetra's en garnalen kunnen eten. Wanneer er genoeg verstop ruimte was voor de garnalen werd weer gezegd dat deze net zo snel konden voortplanten als dat ze opgegeten werden. En de hoeveelheid vis? is de biolode te hoog of gaat dit in een 300 liter aquarium?

Zo veel vragen :) Ik hoor graag van jullie!

Groetjes Brammus
brammus
Newbie

Aquarium type:
Re: tetra's met gourami's en maanvissen??

Berichtdoor Werner Wvl » do nov 23, 2017 8:38 pm

Mijn voorstel, laat de garnalen en gourami's weg, houd het bij amazoneaqua, vermeerder het aantal tetra's naar 20 of meer dan heb je een mooie school zoek evt nog een wat soorten dwerg chiclide uit de amazone er zijn mooie genoeg. Ik heb ook maanvissen gehad in mijn eerste bak en idd soms zag je ze wel eens een tetra binnenpeuzelen. Beplant je bak goed vanachter en langs zijkanten dit samen met een paar stukken mooi hout en je zal er van kunnen genieten.
Werner Wvl
Site Admin

Aquarium type:

Keer terug naar De wegwijzer