Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Vraagcombinatie 300L zoetwater aquarium.

Hier kan je vragen stellen over de verschillende vis-combinaties. Wil je weten of je huidige visbezetting wel correct is dan kan je dit hier even vragen.
Bookmark and Share

Vraagcombinatie 300L zoetwater aquarium.

Berichtdoor Rellikagem » wo mei 17, 2017 8:44 am

Goedemorgen,

Ik zit een beetje met de handen in het haar, door het extreem grote aanbod aan vissen maakt mij de keuze alles behalve makkelijk.

Ondertussen al even aan het rondkijken, dit weekend haal ik mijn aquarium af 120b x 60h x 40d, zou dan op een kleine 300liter moeten uitkomen.

Nu wil ik wel een natuurgetrouwe inrichting, of toch een poging tot, maar ben nog niet helemaal uit de keuze van vissen. De aquarium zal minimaal 4weken draaien, zonder vissen, en totdat het water op stabiele waarden blijft.

Zou graag een 10-15tal kleine actieve vissen als school hebben (+-3cm groot), die over heel het aquarium kunnen zwemmen, een stuk of 3 grotere vissen (+-8cm) die zowat midden/midden-onder voor hun nemen
en wel rustig zwemmen en ook graag tussen de plantjes zitten, op de bodem zou ik graag wat bodemkuisers hebben.

Ivm de vissen ben ik wat aan het kijken welke waardes van temperatuur, PH, Gh,... allemaal wat overeenkomen of toch zeker overlappen.

Graag had ik een grote school met kleine visjes gehad (+-15 stuks van een 3cm). Momenteel ben ik aan het denken over:
Danio Margaritatus/Galaxy Danio
Celestichthys Erythromicron/Danio Erythromicron

Ook had ik graag een kleinere groep met iets grotere vissen gehad (3-4stuks van een 7-8cm), zou daar een keuze voor een harem vis beter passen? 1 mannetje en 3 vrouwtjes?

Op de bodem zou ik ook graag vanalles zien gebeuren, maar daar is de keuze ook nog niet duidelijk...

Zou iemand het zien zitten om mij te richten in de keuze van vissen?
Rellikagem
Newbie

Aquarium type: Nog geen.

Keer terug naar De wegwijzer