Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Neon / Tetra ?

Weet je niet welke vissoort er momenteel rondzwemt? Heb je een foto van een siervis waar je de juiste naam bij wenst? Vraag hier om raad.
Bookmark and Share

Neon / Tetra ?

Berichtdoor Kaitlynn » di jun 17, 2014 3:37 pm

Hallo,

Wie weet welke visjes te zien zijn op onderstaande foto's? Indien mogelijk de Latijnse benaming. :D Vermoedelijk gaat het om een Neon / Tertra soort.

Afbeelding
De kleur bovenaan varieert van groen tot blauw (afhankelijk van de lichtinval), de onderste helft lijkt vaak zwart maar er is toch duidelijk een rode schijn in waar te nemen. Ze zijn 'hyperactief' wanneer gevoerd wordt.
Afbeelding

Ps: Ik heb nieuw hier op het forum dus zal me even voorstellen:
Ik ben een jongedame die voorheen een 120L en een 30L aquarium gehad heeft. Met onder andere guppy's, kuhli's, betta splendens, kardinaaltetra's, ancistrus, otocinclus',...
Sinds kort heb ik een nieuw aquarium van 54L met citroengarnaaltjes en .. ja, de visjes van op deze foto's :lol:

Hartelijk bedankt,
Kaitlynn
Kaitlynn
Newbie

Aquarium type: Wolfs 54l

Re: Neon / Tetra ?

Berichtdoor Shadosy » di jun 17, 2014 9:03 pm

Zijn geen neons / tetras.
Dit zijn rasbora axelrodi neon blue heb ze zelf ook zitten, zéér leuke visjes :)
Shadosy
Hardened

Aquarium type: Te veel!

Berichtdoor Kaitlynn » wo jun 18, 2014 7:26 am

Nu heb ik toch wel een AHA-moment. Ik was dus echt in de verkeerde richting aan het zoeken... :oops:

Het zijn inderdaad leuke visjes! :lol: Wat geef jij hun zoal te eten? Bij mij krijgen ze fijngemaakt droogvoer en af en toe kleine rode muggenlarven. Maar dat laatste is niet zo handig, ik moet echt de kleine larven ertussen uit zoeken (de grote geef ik dan aan de guppy's in mijn andere bak). Heb ze ook al weten vangen achter de korrels voor de garnalen, maar die zijn te groot voor hun dus die spuwen ze terug uit.

Groetjes,
Kaitlynn
Kaitlynn
Newbie

Aquarium type: Wolfs 54l

Berichtdoor Shadosy » wo jun 18, 2014 11:37 am

Heb ze al verschillende diepvriesblokjes gevoederd, maar met moeite krijgen ze het binnen.
Ik heb gewoon een potje groffe vlokken gekocht. En dan fijn gemalen tot stof/kleine vlokken.
Dat hebben ze liever, en geef nog een eigen mengsel van eten aan hun :)
Ze hebben ook graag O-nip tabletten van sera. (geef ik 1/8 van)
Shadosy
Hardened

Aquarium type: Te veel!

Berichtdoor DoubleDutch » do jul 03, 2014 10:22 am

Wat een superleuke visjes.
Nog nooit gezien !!!
DoubleDutch
Regular

Aquarium type: Diverse zoetwater

Keer terug naar Vis-identificatie