Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Mijn eerste nano aquarium

Creëer hier je eigen aquariumdagboek Laat iedereen meegenieten van het reilen en zeilen van jouw aquarium.
Bookmark and Share

Mijn eerste nano aquarium

Berichtdoor Nathalieblokken24 » za maart 25, 2017 9:08 pm

Hey, Ik ben een meisje van 26 jaar en heb voor ons thuis, mijn zoontje en ik, een nano aquarium gekocht omdat onze fascinatie voor de onderwater wereld groot is en we vissen erg mooi vinden. We willen de vissen goed verzorgen en willen al doende leren, als dit klein aquariumpje goed gaat wil ik ons volgend jaar trakteren met een grote, zo mooi en rustgevend in huis.

Mijn aquarium is nu al een week draaiende, bacteriën en aquasafe aan toegevoegd zoals in de winkel men zei, nu nog een week wachten, ondertussen zitten we na te denken over wat we erin kunnen zetten voor vissen en hoeveel, in verschillende winkels geweest maar daar zeggen ze verschillende dingen van een betta met zwarte tetra tot platys met waaier garnalen en ook zalmpjes met corydor.... Verschillende dingen dus, mijn idee ervan is dat ik ze goed wil verzorgen zodat ze gelukkig zijn en mss 2 soorten samen om wat verschil te zien? Graag wat advies van jullie dus i.v.m welke soorten mogelijk zijn, hoeveel samen en wat jullie als combinatie zouden doen?

Mijn aquarium is 35 cm hoog en 40 cm breed , ik heb het beplant en er ligt een schuilsteen en kienhout in tesamen met als bodembedekking wit zand,

Ik zou graag een gezelschaps zoet warmwater aquarium beginnen maar weet niet goed wat de opties en/of mogelijkheden zijn ivm met soorten en de hoeveelheden vis, ben ook erop tegen te veel vissen erin.

Dacht 1 bodemvis of garnaaltjes zijn ook leuk , maar zit vast qua soorten.. Ik hou van iets gekleurde vis. Mijn zoon ziet graag kilivisjes heeft hij gezien bij een vriend. Wat is jullie advies? Mogelijkheden?

Reken op jullie advies :)
Nathalieblokken24
Newbie

Aquarium type: Nano aquarium

Keer terug naar Aquariumblog