Aquariaforum.be • Toon onderwerp - heb een juwel 120l cube gekocht,

Inloggen/Registreren

Zoeken Help

heb een juwel 120l cube gekocht,

Creëer hier je eigen aquariumdagboek Laat iedereen meegenieten van het reilen en zeilen van jouw aquarium.
Bookmark and Share

heb een juwel 120l cube gekocht,

Berichtdoor tomkest » ma nov 14, 2016 6:52 pm

kan iemand mij wat tips geven over de opstelling, bestaan een regeltjes voor? ik heb nu een superfish 60l ga alles overzetten, heb ook co2 instalatie mijn plantjes doen het goed, maar zou nu echt is werk op de indeling enz willen maken, ik woon in de antwerpse kempen ( Wechelderzande), weten jullie misschien een winkel waar je veel keus hebt van aquariumplanten,

Groetjes
Tom Kerstens
tomkest
Newbie

Aquarium type: juwel 120l

Re: heb een juwel 120l cube gekocht,

Berichtdoor WillemAQ » di nov 15, 2016 11:44 am

Hallo Tom;

Er zijn tientallen aquariumplanten en tientallen manieren van inrichting van een aquarium. Ook de vissoorten die je houdt speelt of kan daarin een rol spelen. En je hoort mij al komen, er zijn tientallen vissoorten.

Je kan een dicht beplante bak hebben met planten die weinig en die veel licht en CO2 nodig hebben Als jij niet weet welke opstelling je wilt, geen info geeft over wat je concreet aan planten, vissen, bodem hebt of wil hebben, hoe moet iemand op het forum dan raad geven of tips? Ik denk niet dat er iemand hier veel zin heeft om al de mogelijkheden, die er zijn on een "dicht beplant aquarium" (je ander bericht op dit forum) in te richten te bespreken zodat jij je keuze kan maken. En veel "regels" zijn er niet, als iemand graag een bak ziet vol met Valisneria gigantea met aangepaste vissoort, is dat ook een dicht beplante bak waar op zich niets mis mee is.
WillemAQ
Newbie

Aquarium type: 3 , nl. 60x30x30, 104x40x40, 150x50x50

Keer terug naar Aquariumblog