Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Aquarium opnieuw starten

Creëer hier je eigen aquariumdagboek Laat iedereen meegenieten van het reilen en zeilen van jouw aquarium.
Bookmark and Share

Aquarium opnieuw starten

Berichtdoor WilliamVdV » za okt 22, 2016 3:37 pm

Hey allemaal,

Ik heb reeds een paar jaar een aquarium. En ook nog een paar kleintjes.
Nu speelt er al een tijdje een gedachte om 1 van de kleinere aquariums te gebruiken als sump.
Inhoud van dat aquarium is 50 liter.
Als ik mij nog goed kan herinneren is de inhoud van mijn groot aquarium ongeveer 180 liter.

Kast wordt zelf gemaakt met platen die ik nog heb staan. (anders moet ik deze weggooien en dat is zonde van het aankopen)

Afmetingen voor de kast zijn: 1m10 lang X 50 cm hoog X 45 diep.

Ik zou willen werken met een kader om dan daar de platen tegen vast te schroeven.(uiteraard weggewerkt)
Om het gewicht een beetje te verdelen plaats ik in het midden voor en achter nog een steun.

Ik ga ervan uit dat deze kast sterk genoeg is om het gewicht te dragen.

Ik heb eens mijn oortje te luisteren gelegd in verschillende winkels voor een pomp.
De ene zegt dat ik pomp nodig heb van 2000L/uur.
Ik vermoed dat dit te veel is want ik heb maximaal 230 liter in beide bakken samen.

De andere zegt dat een pomp voor 400L/uur goed is.

Wat is nu eigenlijk een goede pomp? Ik heb wel niet echt een groot budget, maar ik wil geen filter meer in mijn grote aquarium. Vandaar de sump.

Wat de inrichting betreft ben ik nog over aan het nadenken. Ik dacht dat in de richting van een bepaalde biotoop met chichliden.
Er komt ook nog een timer voor de verlichting aan te sturen.

Ik denk dat ik het meeste al heb aangehaald. Juist de indeling van sump moet ik nog wat dieper researchen voor ik alles ombouw.
Het zal voornamelijk DIY zijn.

Uiteraard is feedback en tips welkom. Wie weet wat vergeet ik nog allemaal.

Mvg,
William
WilliamVdV
Newbie

Aquarium type: Zoetwater

Keer terug naar Aquariumblog