Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Valentijns za 240l bakje!

Creëer hier je eigen aquariumdagboek Laat iedereen meegenieten van het reilen en zeilen van jouw aquarium.
Bookmark and Share

Re: Valentijns za 240l bakje!

Berichtdoor Valentijn_vvr » do nov 13, 2014 9:57 am

Nu ben ik van plan om mijn ledsysteem te vervangen door betere leds.
Weliswaar gewone rgb & smd (geen aquarium varriant). zo'n 30wattRGB/30 watt smd.

Maar wij hebben thuis een verlichtingszaak dus nu is de vraag? zolang ik dezelfde wattage/lummen aanhou + waterdichtheid zit er volgens ons toch weinig verschil in die leds? ofniet?
Bij deze ook een poging om wat meer plantjes als laatst in de bak te krijgen & deze keer hopelijk te blijven behouden! Ga rustig aan hier & daar via het forum wat Za-plantjes bestellen waar nodig in de bak!
Valentijn_vvr
Hardened

Aquarium type: , 160L, 240L

Berichtdoor steve123 » vr nov 14, 2014 5:59 pm

Heb je je leds al vervangen? en wat doe je mss met die vorige? aangezien ik toch geen planten zet? is maar een vraagje he :-)
steve123
Regular

Aquarium type: 250 liter groot merk onbekend

Berichtdoor Valentijn_vvr » ma nov 17, 2014 8:17 pm

Neen, ik heb het materiaal wel al! :D
De installatie laten ze thuis liever over aan een kennis van ons. (het nadeel van onder je ouders hun dak te wonen, want volgens mij zou ik het zelf ook wel kunnen!)

Achteraf ga ik men 4 led-bars verkopen alleszins, ook maar zonde om te laten wegkwijlen op zolder :D!
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor steve123 » ma nov 17, 2014 8:57 pm

Mag je gerust iets laten weten :-) of is jet nog niet voor dit en een maand of 2? :-)
steve123
Regular

Berichtdoor Valentijn_vvr » ma nov 17, 2014 9:05 pm

ik laat gerust iets weten :D! ik gok binnen enkele weken tis enkel maar de eleketrische "installatie" dat diene mens moet doen. Niet lang werk dus! :D
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor Valentijn_vvr » di dec 09, 2014 10:44 pm

omdat diene mens veel werk heeft & ik denk als het nog langer als 14 dagen duurt dat ik er gouw zelf een poging aan waag.
Kan ik niet wachten met toch al een paar fotootjes te lossen ;) 't zullen der enkel van de apisto-man zijn want die zie je momenteel het beste! Dat die nieuwe verlichting er maar snel is!

Ik heb als de ancistrussenweg zijn & corrys verhuits zijn, dit overblijvend vis bestand:
-5 apist. Trifasciata (2man3vrouw) (27cm) (het kleinste mannetje was een verborgen vrouwtje
-10 Rode minors (45cm)
-10 bijlzampjes (45cm)

Nu voor mijn bestand aan te vullen wil ik gaan voor
BODEMBEWONERS:
Farlowella acus gaan als extra bodembewoner iemand een idee hoeveel der in kunnen?
Is een schooltje dwerg corry's een optie bij Dwergcichliden?
Graag had ik er nog 1a2 apisto's bij gezet, is dit mogelijk volgens jullie volgens mij bevindingen vinden er zelden territorium driften plaats bij de opstelling van de bak nu. Mijn man is zelf nauwelijks geintresseerd in men 2de man.

Middenbewoners
ik twijfel nog om een schooltje nannostomusen toe te voegen, of beter niet? anders vul ik m'n andere schooltjes wat aan ! ;)

Wat vinden jullie van de bakinrichting? Goed genoeg? Enkele bijwerk puntjes? Meer plantjes? Minder hout?

En nu de foto's ;).

De grootte trifasciata man:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding

Met mijn kleinste man mee op de foto ;) Perongeluk met flits, maar geslaagde foto :D
Verkleinde Afbeelding

De bakopstelling! :mrgreen:
Verkleinde Afbeelding
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor Valentijn_vvr » ma jan 12, 2015 1:54 pm

Iemand een tip om heel snel Bijlzalmpjes uit te vissen? ;)
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor ben79 » ma jan 12, 2015 2:04 pm

geen corys bij dwercichliden..
ik had cory habrosus samen met apisto nijsseni..in het begin ging dat perfect.. toen ik er nog visjes bijzetten kregen de apistos minder gemakkelijk hun eten en werden ze lastig naar iedereen. Zo begonnen ze af en toe te jagen naar de corys.. De corys zochten hun hoekje uit en ze werden niet meer lastig gevallen..
Toen ik de apistos echter weg deed zag ik pas dat de corys eigenlijk echt onderdrukt werden, want zodra de apistos weg waren zwommen ze terug heel de bak door en zag ik opnieuw hun echte gedrag..
niet doen dus zou ik zeggen..
ben79
Hardened

Aquarium type: l nrs aquaria

Berichtdoor Valentijn_vvr » ma jan 12, 2015 2:11 pm

ben79 heb gister men bestandje aangepast en al lang besloten geen cory's te nemen :P maar toch beter laat dan nooit! Heb voor een schooltje otto's gekozen :D

-maar dat van die bijlzalmpjes mag nog, heb mooie wildvang nannostomussen gekocht! En daar zou ik er nog van willen nemen!

Fotootjes volgen vanavond ;)

Een site voor planten mag er ook nog steeds bij ben m'n lijstje kwijt ;)!
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor runningsimon » vr jan 16, 2015 12:24 pm

ik zelf heb hier corydoras pygmeus bij apisto's zitten, gaat perfect, zwemmen ook vaak mooi samen met de otocinclussen als 1 school :p

persoonlijk zou ik nog wat kienhout halen.
welke soort potloodvisjes heb je?
runningsimon
Regular

Aquarium type: zoetwater

Berichtdoor Valentijn_vvr » zo jan 18, 2015 1:08 pm

heb nog massas kienhout liggen :P maar wil eerst men enchio's mooi laten aanschieten ;) trouwens achter het zwarte stuk zit het overigens vol met een stapeltje kienhout :P

Ja ik ben van plan om nu vooral voor een school otto's te gaan en langzaam aan men ancistrussen, laatste cory, laatste bijlzalm naar de 160L te verhuizen. Iemand een idee waar ik Juwel filters online kan vinden voor men 160L? zit nu veel te veel op & in de stores in de buurt vind ik minimum 500L/uur met gevolg dat men bijlzalmpjes achter de filter vliegen ;)

nannostomus unifasciatus vond deze persoonlijk mooier bij de apisto's & de otto's staan ^^

+ deze week eens wat foto's posten van mijn led-lampjes, beoordeel ze dan maar zit te twijfelen om nog een extra wit barretje toe te voegen.

Misschien eens tijd om alles naar een nieuw topic te verplaatsten voor duidelijkheid :P
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor Valentijn_vvr » ma jan 19, 2015 12:06 pm

Vraag me op hout-vlak echter af is het nu beter te stappelen tegen de muurdat er vanzelf kleine gaatjes zijn of best open in het aqua zetten.
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor steve123 » ma jan 19, 2015 8:38 pm

Ligt er volgens mij aan hoe je t bekijkt en hoe je hout er uit ziet... tegen.de achterwand heb je volgens mij een te grootte schuilplaats... of ben ik verkeerd? als je je hout gewoon op de bodem legt en.een beetje kijkt hoe je t legt of stapelt denk ik dat er meerdere kleine schuilplaatsen zijn. Of sla ik de bal hier helemaal mis?
steve123
Regular

Berichtdoor Valentijn_vvr » di jan 20, 2015 10:11 am

awel over dat stappelen denk ik hetzelfde maar dan heb je volgens mij dan weer een nadelig minder diep effect mits de breedtte maar 40cm + mijn grootte enchio's amazonicus :P (voorlopig staat er op 20cm x 40 cm een hoopje hout, en nog enkele legholen en hout in de midden zone en een grot gevormd door hout aan de andere kant van de bak) . Want zo net tegen de achterwand heb ik wel veel "gangetjes" maar niet zo dat ze zich kunne verstoppen, eerder wegvluchten. Of je moet echt in de hoogte gaan stapelen en dat ziet er mij ook niet handig uit als iets omvalt.

Alvast Bedankt om te reageren steve ;)
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor Valentijn_vvr » wo jul 22, 2015 9:06 pm

slotje op :) nieuwe topic in de maak :P meer foto's weg met blabla.
Valentijn_vvr
Hardened

Vorige

Keer terug naar Aquariumblog