Aquariaforum.be • Toon onderwerp - Valentijns za 240l bakje!

Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Valentijns za 240l bakje!

Creëer hier je eigen aquariumdagboek Laat iedereen meegenieten van het reilen en zeilen van jouw aquarium.
Bookmark and Share

Re: Valentijns za 240l bakje!

Berichtdoor Wikkes » ma mei 19, 2014 6:39 pm

Das nen 120cm? Max 2 koppels zou ik doen, indien ge goenoeg schuikplaatsen hebt, geen extra cichliden dan, als je voor de schaakborden gaat, dan zou ik 1m -3a4v nemen.

Persoonlijk denk ik dat de schaakborden mooier gaan zijn.
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Berichtdoor Burtonman » ma mei 19, 2014 7:06 pm

Ik denk inderdaad ook dat de schaakborden mooier zullen zijn. Je wilt ze duidelijk graag, dus ga daarvoor en zet je rami's in je andere bak.
Burtonman
Regular

Aquarium type: Ciano emotions 80

Berichtdoor Valentijn_vvr » do mei 22, 2014 12:54 pm

Ik ga dat inderdaad doen. Ik probeer enkel nog de altums te verkopen. (maar dat loopt wat achterstand op vanwege een overvolle agenda). Zo ga ik ook bepaalde dingen helemaal herdoen, wegdoen :)
Valentijn_vvr
Hardened

Aquarium type: , 160L, 240L

Berichtdoor Valentijn_vvr » za mei 31, 2014 9:16 pm

Nu ik meer tijd heb staan de altums verkopen vanboven op m'n lijstje. Want dan ga ik pas om de schaakbordcichlides.

Om een idee te geven het huidig visbestandje:
- 2 peru altums
- 13 rode minors
- 8 corry's
- Koppel ancistrussen met jongen.

En nu de plannen voor de bak:
- 5 schaakbordcichlides (1m, 4v) (29 cm)
- 25 rode minors (de boel wat opkrikken, goed voor 112cm)
- 10 corrydorassen (goed voor 70 cm gemiddeld natuurlijk verschilt dat met m'n aantal mannetjes & vrouwtjes ik vermoed 4 vrouwen en 4 mannen, op het moment. ALs ik afga op de groottesverschillen dus dat is momenteel 44cm ).
- koppel ancistrussen (goed voor 26cm)

Over de bak dan weer. Ja de altums groeien uit tot prachtige dieren het afscheid zal wel vreemd doen. Na wat verzetten van planten tussen de 240L & de 160L. Ben ik meer gerichter beginnen werken naar m'n planten toe. Ik ben nog steeds niet content van de volledige plantengroei. En heb nu dus ook zo'n 28 kleibollen tussen alle enchio's gestoken. Ik gebruik flestal, profitto & ferro dagelijks. En binnenkort een poging voor bio co2.

De keuze voor meer minors was al snel gemaakt. Ik kon evengoed nog een schooltje bijltjes bijnemen maar in dit geval leek een mooie school minors me "idealer" tenzij een van jullie vind dat het beter is dat ik toch bijltjes neemt? Want het word natuurlijk wel wat drukker dan.

Foto's volgen! :D
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor Valentijn_vvr » do jun 12, 2014 6:47 pm

Jup Jup nu is het weer even geleden dat der foto's zijn bijgekomen dus bij deze!

Even een stap terug in de tijd voor 'n mooi evolutie-overzicht.

Foto 1: Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Foto 2: Verkleinde Afbeelding
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor Valentijn_vvr » do jun 12, 2014 6:48 pm

Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor Valentijn_vvr » do jun 12, 2014 6:50 pm

En last but not least de momenteel huidige staat : Verkleinde Afbeelding

Wat denk je Wikkes goed genoeg voor de schaakbordcichlides?

Techniek
Ja een tijdje niet meer gepost! Ik heb vooral dan laatste weken weer is veel tijd en geld in techniek gestoken.
Het eerste wat buiten vloog was men SUPERFISH FILTER, hij zat qua filterinhoud niet logisch ineen en werkte dus ook niet echt. Dan maar een Eheim gekregen voor m'n verjaardag. Ook een van de irritante glaasjes die nog vast zaten in de bak heb ik onlangs nog losgemaakt. Ook gebruik ik véél meer turf & cattapabladeren dat is voor de toekomstige Schaakbordcichlide. En onlangs zo'n 28 kleibolletjes tussen de enchiodorussen geplant.

Toekomstige techniek
Na het zoveelste bloedbad eindelijk m'n dekglas laten veranderen volgende week komt het binnen. Ook wat gewerkt aan de filteruitlaat, een glasje uit de bak verwijderd. En bezig aan een bio co2-setje.

Om een of andere reden kreeg ik vorige foto's niet in één post.
Laatst bijgewerkt door Valentijn_vvr op do jun 12, 2014 8:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor Valentijn_vvr » do jun 12, 2014 7:27 pm

Mededeling Ik weet dat niet alle foto's even mooi of zuiver zijn maar dit zijn foto's van enkele maanden tijd getrokken met de iphone en m'n camera die ik ook dagelijks qua techniek beter onder de knie begin te krijgen :D

Zoals jullie weten of niet weten
Is er ook veel veranderd aan het visbestand. De Ramirezi's zijn al even eruit, binnen enkele weken de schaakbordcichlides erin. Maar nu gaan we dus ook even een throwback Thursday doen, want ik heb nog mooie foto's gevonden!

Verkleinde Afbeelding

M'n koppel in al z'n Glorie.

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Ramirezi vrouw

Verkleinde Afbeelding

Ramirezi Man

Ook...
Ook de maanvissen (Peru Altums) verhuizen morgen van eigenaar. Ik heb ze gekocht ter grote van 10 cent. Ze meegebracht naar huis in 'n confituurpotje. En ze dan maar met schrik in het hartje tussen de rode minors laten zwemmen. Nu zijn het al prachtig jonge Manen, waar ik blij van ben dat ik het heb mogen ervaren.

Verkleinde Afbeelding

Een van de al gevorderde foto's

Verkleinde Afbeelding

De grootste van het duo.

Verkleinde Afbeelding

Met de minors op het kiekje!

Verkleinde Afbeelding

Jammie! Zwarte mug! De grootste.

Verkleinde Afbeelding

Oooh concurentie!

Verkleinde Afbeelding

Ooh ja we kunnen ook met twee op de foto hoor!

Verkleinde Afbeelding

Woow nog veel voer te gaan zeg!

Verkleinde Afbeelding

KOMEN (VR)ETEN

Natuur zijn der nog Corry's
Waar ik persoonlijk van vind dat hier de "knappere" foto's tussenzitten.

Verkleinde Afbeelding

Hoewel ze vroeger vaker bij de corydoras paleatus jongetjes zat vind je haar tegen woordig ook vaak bij haar soortgenootje.

Verkleinde Afbeelding

Zie je?

Verkleinde Afbeelding

Lekker naast mekaar dobberen.

Verkleinde Afbeelding

Love me!

Verkleinde Afbeelding

Kiekeboe!

De Ancistrus-Clan
Ja zo mag ik het hier echt wel beginnen noemen! Zitten zo te zien 3 generaties in de bak, dat zie je aan de maten!

Verkleinde Afbeelding

Zie je me met m'n jongere broertjes en zusjes zwemmen.

Verkleinde Afbeelding

Deze keer blijven er ook veel albino's overleven! (die waren altijd als eerste weg!)

Verkleinde Afbeelding

Naar mijn smaak een van de mooiste foto's van deze lijst!

Verkleinde Afbeelding

Den papa!

Tja de minorss
belanden al op zoveel foto's de nieuwsgierigaards

Verkleinde Afbeelding

PH
Nu ga ik mij enkele weken storten op de PH. Ik wil graag 5-6 ph aanhouden dit doormiddel van veel turf & catappabladeren. Ook bestel ik volgende maand een osmose apparaatje.

Vissen op het moment
13 Minors.
2 ancistrus met jongkies (deze doe ik niet veel aan aan die jongkies moeten niet persee overleven en de overlevers die mogen gratis weg :D).
8 corydorassen.

Dus..
Er komen alvast 5 schaakbordcichliden in 4 vrouwen en een man.
En dan zou ik ofwel investeren in minors ofwel in bijltjes?
Wat denken jullie?
Ik denk met extra minors dat ik het midden wat te belast en nu toch beter de bovenlaag wat belast.
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor Valentijn_vvr » vr jun 13, 2014 12:44 pm

En de Altums zijn vertrokken. :) Ze gaan naar 5 andere vriendjes
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor Valentijn_vvr » di jun 17, 2014 1:30 pm

Nu twijfel ik de ene zegt 1m 4vr voor de schaakbord cichlides de ander 2m 5-6vr
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor Valentijn_vvr » wo jun 18, 2014 8:27 pm

Apistogramma algodon
" " trifasciata
" " cayetey
" " elizabethae
" " cruzi
" " eunotus
dicrossus filamentosus !!
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor Valentijn_vvr » do jun 19, 2014 12:16 pm

Oops die laatste was als vraag bedoeld welke ik zou nemen, maar ben der ondertussen weeral al aan uit.

Ik ga volgens mij eens beginnen aan een zware rescape ben niet echt blij met de 240L. Mag naar mijn smaak veel ruwer en wilder. Meer hout & minder plantjes. (plant of 8 laten staan, rest naar de 160L). Ook wat hier en daar hout van bak wisselen. En van de herfts veel blaadjes uitdrogen (beukenboompjes ontdekt in de tuin).
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor Valentijn_vvr » do jun 19, 2014 9:40 pm

Kwijl! De perfecte stukken hout gevonden en gekocht! :D
New scape i fucking love it! Zelfs de corrys laten het zich smaken
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor Valentijn_vvr » za jun 21, 2014 4:37 pm

Pech met de grootte P

Gister de eheim filter kapot gekregen om een uur of 9. Veiligheidsadapter zat vast. Word waarschijnlijk maandag opgestuurd onder garantie (nu nog hopen dat ik 'm heel terug krijg!). Gelukkig heb ik van onze Christel een crystal profi mogen lenen, wat straf maar het werkt goed & woow veel gemakkelijker als diene eheim! Had ik dat maar geweten :P. Pomp is nog maar nu geinstaller dus 19uur zonder pomp. Nog wat laten uitklaren de bak dus!

Update : 19u55. Net no3-vergiftiging afgeweerd. Minors begonnen te hangen direct 50% ververst.
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor Valentijn_vvr » zo jun 22, 2014 10:46 am

Update: 3.40: NO2: 0,0 NO3: ergens tussen 25MG-50MG (maar denk dat er iets met een van die flesje scheelt begint zo een beetje te "korrelen" rond de dop.)

Update: 10:00 Nogmaals verversingkje gedaan, en beetje bacterien uit de 160L geent :)

kans is wel groot dat ik als ik m'n eheim terug heb een reserve potfilter koop zo'n crystal profi MAAR dan word de eheim reserve, want dit is echt gemakkelijk hoor :D!
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor Valentijn_vvr » za jul 19, 2014 8:31 pm

2 dagen voor m'n weekend graspop was het bakje dan in orde. :) Na graspop heb ik na wat prive problemen even geen zin meer gehad in de 2 bakken, wel nog de nodige verzorgingen gedaan maar meer niet! maar nu sta ik er weer :D!
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor ben79 » do aug 14, 2014 9:25 pm

Nog nieuws?
ben79
Hardened

Aquarium type: l nrs aquaria

Berichtdoor ons » ma aug 18, 2014 9:25 am

Leuk om alles zo te lezen :)
Nog foto's ? :D
ons
Newbie

Aquarium type: Gezelschapsbak 100x40x50

Berichtdoor Valentijn_vvr » di sep 02, 2014 7:38 pm

ik had niet verwacht hier nog reacties op te krijgen. :D but nice to hear! Ja we hebben allemaal een moment dat we tot een punt komen dat we ons leven is doorheen moeten smijten en deze keer was het mijn beurt. Maar nu dat alles weer op rijtje staat, ga ik inderdaad weer wat aan men blogje mogen gaan schrijven! Dus ik ga me weer eens loslaten op vlak van foto's. Nu wil ik jullie wel al plezieren met een update :D

Wat is er op die 2 maand tijd gebeurd?
Veel veranderingen op vlak van inrichting! De mega veel planten die ik had heb ik op natuurlijke wijze laten afsterven (toch geen sterk genoege leds & eigenlijk voor mijn ZA biotoopje maakt het niet veel uit, daar groeien zelf nauwelijks planten). Zitten nu met 1 reuze enchidorus,1 kleiner exemplaar waar ik de precieze naam niet van weet & nog mijn mooie NA-lelie! Ook het hout dat ik destijds gekocht had staat eindelijk perfect dus ga ik ook niet meer rescapen.

Dan gaan we weer over tot de bezetting. Voor de zomer had ik: 15 rode minor's, mijn 8 corry's & mijn ancistruskoppel met jongen. Twee rode minor's zijn dood gegaan, eentje aan pop eye en de ander had problemen met zwemmen, geen andere kenmerken. Dus dat was voorspelbaar. Je zal aan mijn foto's merken dat ze zeer donker zullen zijn, ik heb nu ook zeer mooi natuurlijkogend donker geel water, maar dat is smaak natuurlijk!

Al gouw na men laatste forumpost had ik 12 Marmer bijlzampjes gekocht! Een mooie school, waar helaas eentje van gesneuveld is aan pop eye, deze had dit blijkbaar bij aankoop en ik had het niet gemerkt. Het was al een verloren zaak, het beestje at niet meer. En het oog was al weg. Voor de rest hebben mijn Helenaslakken & m'n Ancistrussen hebben nog mooi voort gekweekt dus daar mag ik al eens in beginnen snoeien. Binnenkort wil ik mijn slag slaan met 5 Filamentosa Maculata, ik heb ze gevonden en blijkbaar in tegenstelling tot de engelse artikelen zijn ze steeds meer te houden op iets hoger Ph dan de 4 tot 5 die aangegeven was, want eerlijk kent u een winkel die deze aanhoud & het zijn duidelijk gezonde visjes? :D Maar zoals u leest binnenkort! Het zijn niet bepaald de goedkoopste visjes 20-25euro/stuk. En met dat het momenteel even druk is voor mij & ik ze niet bij de deur kan vinden kan dit toch nog enkele maanden duren.
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor christel 1975 » wo sep 03, 2014 8:34 am

nakweek is meestal al wel goed te houden op hogere ph hoor dus je kan idd in die viswinkel wel goede visjes kopen :wink:
onze FB pagina https://www.facebook.com/groups/132654520137959/
nano betta
80cm gezelschapsbakje
130cm MA biotoop
AM blenny zoutwater
christel 1975
Site Admin

Aquarium type: gezelschaps aquarium

Berichtdoor ben79 » di nov 04, 2014 9:41 pm

En hoe is het met dit aqua ondertussen? Wat zijn de hoofdbewoners geworden?
ben79
Hardened

Berichtdoor Valentijn_vvr » di nov 04, 2014 10:20 pm

Heel toevallig ben zit ik al een hele tijd te poppelen om weer te schrijven, maar wil ook kei graag foto's.
Ben nog steeds aan het experimenteren atm met de inrichting van hout & hier en daar wat extra plantjes te verzamelen. Der moet nog spiderwood zaken trouwens! En mijn verlichting ga ik versterken. Ook vandaag mijn eerste osmose setje gekocht! Binnekort ga ik ook nog wat kokoschaaltjes erin plaatsen en een verhoogde zandbank.

De nieuwe bewoners!
Ja ik heb het momenteel wat drukker met men vriendin + werk enzo. ik werk in een winkel dus tis niet evident om vele winkels te bezoeken voor mijn maculata's. Dan maar uit nieuwsgierigheid, naar Neon in lokeren geweest. Ik heb een tijd geweten dat de winkel der niet meer fris uitzag & ik was in de buurt dus dacht ik maar, een kijkje kan geen kwaad. Maculata's moesten niet persee, de filamentosus/sa vond ik ook prachtig! Helaas, ik kom niet zo vaak hier in de buurt van. Visjes zagen er uitstekend uit. Geen genoeg Filamentosusen meer (maar 1vrouw).

Dus ben ik met een harem 1m 5 vrouw van de apisto. Trifasciata (ze beweerden dat ik evengoed voor 1Man/1vr kon gaan ipv harem àléz 3m 3vr). Ondertussen is er wel al een "vrouwtje" overleden. Zonde! Prachtige dieren! Prachtig gedrag, zal er is wat filmpjes van maken van hun gevechtjes. Je zou denken omden duur dat er te weinig hout in de bak is voor afleiding zodat ze zich is kunnen afzonderen maarneen! de koppigaards blijven mekaar opzoeken, net kipjes! Ook twijfel ik ten zeerste of er wel degelijk 5 vrouwen zijn! Het is bekend dat mannetjes valse wijfjes worden, als er een alfaman is. Helaas is mijn alfaman weinig alfa aan :P hij doorjaagt zijn vrouwtjes te weinig. Dus zie ik precies nog enkele mannetjes opgroeien. Hun territoriumgedrag vind ook nog niet helemaal 100% plaatst ze zwemmen vaak in groep.

Allesinds binnekort nog meer hout, enkele enchidorus plantjes extra misschien maar dat is vooral als men lampen versterkt zijn! En ondertussen vang ik langzaam al men ancistrussenjongen uit! En zet ik deze in m'n 160L. En ga ik er wat weggeven want ik zit toch met +- 10 jongen.

Extra vis?
Mijn cory-school ga ik ook langzaamaan verhuizen. (àléz 4 corry's over dus mee naar de 160L!)
ik twijfel eraan om mijn bijlzalmpjes/rode minors aan te vullen of nog een extra school nannostomus. Wat denken jullie! Misschien plaats ik morgen stiekem wat foto's^^ wil vooral wat raad van nog veel meer hout of eerder nog wat enchio's ertussen knallen! Op lange termijn als de ancistrus jongen "weg" zijn. Verhuizen mijn ouders ook & ga ik voor wat mooie L-nrs! Maar alles op zijn tijd!
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor Valentijn_vvr » di nov 04, 2014 11:08 pm

Hoe meer ik kijk, hoe meer ik zou zeggen dat ik 5 mannetjes heb -.- (àléz verborgen mannetjes) Zouden ze dit expres doen? om kweek tegen te gaan? Zouden jullie me kunnen helpen door foto's?
Valentijn_vvr
Hardened

Berichtdoor ben79 » di nov 04, 2014 11:59 pm

Lees dit eens even, mogelijk kan het je helpen
http://www.dwergcichlide.nl/apistogramm ... sciata.htm
ben79
Hardened

Berichtdoor Valentijn_vvr » wo nov 05, 2014 12:15 am

Dat had ik al gelezen hoor, toch bedankt! :D
Maar daar ben ik weinig mee als er "valse" wijfjes tussenzitten. Die groeien pas als ze de kans hebben in rang te stijgen. En ik vermoed dat ik er zo eentje heb! maar ik hou jullie up-to-date.

Net de plannen voor de nieuwe verlichting afgemaakt, 30 watt RGB/ 30 watt smd en 2x reuze enchidorussen erbij! Ik ga denk ik het hout meer ineen zetten dat ik meer kleine kiertjes bekom. Maar ik laat de bak voorlopig paar daagjes met rust qua verzet dingen, het blijven tedere visjes.
Valentijn_vvr
Hardened

VorigeVolgende

Keer terug naar Aquariumblog