Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Moordende Botia?

Alles over deze vissen vind je hier. (Botia, Pangio, Noemacheilus, Liniparhomaloptera, ...)
Bookmark and Share

Moordende Botia?

Berichtdoor Fiep » vr aug 22, 2008 10:19 pm

Mijn vader heeft een kleine aquarium. Al zijn vissen gaan na enkele maanden dood nadat hun vinnen, volgens hem, helemaal zijn opgevreten. Allemaal, behalve eentje: een Botia die alsmaar groter en dikker werd. Een prachtvis.

Gisteren kwam hij tot de conclusie dat de Botia de schuldige moest zijn omdat hij alle slachtpartijen had overleefd. Hij wilde hem door de WC spoelen. Dat heb ik gelukkig kunnen voorkomen. De aquariumzaak waar hij nieuwe visjes ging kopen heeft de Botia overgenomen en hem in ruil andere visjes gegeven.

Persoonlijk geloof ik niet dat hij de schuldige was. Zou het vinrot kunnen zijn of zou het aan de waterkwaliteit kunnen liggen? Ik denk niet dat hij het zo nauw neemt met de waarden en ook de temperatuur is redelijk hoog (28°)
Fiep
Newbie

Berichtdoor Nightwatch-man » vr aug 22, 2008 11:54 pm

Het zou wel aan de botia kunnen liggen namens deze heel sterk uit de hoek kunnen komen. En sommige toch agressief kunnen optreden.

groetjes nachtwachtmeneertje
Let's go swim naked in the aquarium and go crazy with the fish.
Nightwatch-man
Hardened

Berichtdoor Isabel » zo aug 24, 2008 12:10 pm

Hallo,
Een botia die alleen is zal zich gaan vervelen met mogelijk tot gevolg hetgeen jouw vader nu met de vissen meemaakte. Botia's zijn scholenvissen.
Zelf heb ik 6 botia's samen met andere veel kleinere vissen. Ook hebben er al babyvisjes in mijn aquarium gezeten. Nooit is er wat foutgelopen.
Best is van eerst goed te informeren naar het gedrag van de vissen en of het een scholenvis is of niet vooraleer een vis in de aquarium te plaatsen.
Groetjes.
Isabel
Regular

Berichtdoor Fiep » zo aug 24, 2008 12:25 pm

Ik weet het, ik heb het hem ook al gezegd, maar vaderlief is nogal nieuwsgezind en als hij zijn kop op iets anders heeft gezet ....
Ik was in alle geval al blij dat die handelaar zijn vis wou overnemen.
Fiep
Newbie

Berichtdoor Isabel » zo aug 24, 2008 12:28 pm

Heel mooi van die handelaar dat hij dat deed. Zo'n botia is best veel waard als hij al groot is. Slechter wordt de handelaar er niet van :wink: én de vis ook niet nu hij bij soortgenoten zal zijn :)
Isabel
Regular

Berichtdoor Fiep » zo aug 24, 2008 4:03 pm

Die handelaar kende een verzamelaar van botias. Hij ging die zo snel mogelijk contacteren. Die man zou zijn vissen beter behandelen dan zijn vrouw. :wink: Dat zijn de woorden van die handelaar. Ik denk dat dat het geval is bij de meest aquaristen :lol:
Fiep
Newbie

Berichtdoor Fleur » do okt 09, 2008 3:45 pm

Wow wat een apart verhaal! Lijkt me sterk dat het vinrot geweest is, ik neem aan dat het water regelmatig ververst wordt/werd?

Ik heb zelf 2 botia lochata's die er al vanaf het begin inzitten. Ik had daar ook een paar corydoras bij en één voor één verloren zij hun ogen! Mijn vriend en ik dachten dat het die botia's waren die ze eruit zogen want we hoorden 's nachts wel ploppende/zuigende geluiden die duidelijk van botia's waren, aangezien ze zo eten.

De Corydoras bleven wel leven maar bleven klein. Uiteindelijk wel overleden maar dit denk ik niet door de blindheid.
Mijn 2 botia's leven nog steeds en ik ben niet van plan om ooit nog corydoras bij hun te plaatsen. Ik ben veel te bang dat het weer gebeurd. Dat zou zielig zijn!

Dus het zou best door de botia's van je vader kunnen komen, Fiep!

Mvg, Fleur
Live life your way, it's what you make of it
Fleur
Newbie

Berichtdoor Rikske » do okt 09, 2008 8:31 pm

Bij mij zitten de cory's sterbai en de clownbotias gewoon samen zonder problemen.

Greetzz Erik
Rikske
Regular

Berichtdoor Admin » do okt 09, 2008 8:55 pm

Hey Erik,

Hoe groot was jouw aquarium ook al weer? Het zou kunnen dat ze bij jouw meer plaats hebben om met elkaar rond te zwemmen.

Greetzz :wink:
Bezoek ook mijn website --> HET ZOETWATERAQUARIUM
Admin
Site Admin

Aquarium type: Juwel Trigon 350

Berichtdoor Fleur » do okt 09, 2008 10:22 pm

Dat zou kunnen inderdaad! Maar mijn aquarium is 120 x 50 x 50!
Dus dan hebben ze best veel ruimte. Het blijft een mysterie! :?:

Veel succes ermee!
Mvg, Fleur
Live life your way, it's what you make of it
Fleur
Newbie

Berichtdoor Rikske » ma okt 13, 2008 8:28 pm

Mijn aquarium is 1m20 x 46cm x 62cm.

Greetzz Erik
Rikske
Regular

Keer terug naar Modderkruipers & aanverwanten