Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Welke vis bij clownbotia?

Alles over deze vissen vind je hier. (Botia, Pangio, Noemacheilus, Liniparhomaloptera, ...)
Bookmark and Share

Welke vis bij clownbotia?

Berichtdoor Isabel » ma maart 03, 2008 10:17 pm

In m'n Zuidoost-Azië bak zitten enkel clownbotia's. Graag zou ik er een andere vissoort bijzetten maar vind niet wélke er bij horen.
Het zou een vis moeten zijn van Sumatra, Borneo die het liefst midden of boven zwemt. Mss bestaat die niet eens want ik vind er nergens iets over.
Welke andere vissen komen clownbotia's in hun natuurlijk biotoop tegen?
Isabel
Regular

Berichtdoor marlène » di maart 04, 2008 12:38 am

Ik denk dan gelijk aan sumatranen maar die lijken qua tekening erg op je botia's
De vijfstreepbarbeel heeft dat minder.

je kan ook denken aan kegelvlekbarbelen http://users.pandora.be/het_zoetwateraq ... arbeel.htm

Je kan dan denken aan de heteromorpha of de hengli
marlène
Hardened Pro

Berichtdoor Isabel » do maart 06, 2008 8:01 am

Hoi Marlène,
Bedankt voor de tips!
Sumatranen bestaan ook in mosgroene kleur. Heel mooie visjes. Maar in de aquariumwinkel raadden ze die af omdat die nogal agressief kunnen zijn en wie weet ook aan de botia's hun vinnen zouden kunnen gaan plukken. Jammer.
Mijn keuze is dan gevallen op de Rasbora Heteremorpha. Ze hebben een donkergele-oranjeachtige kleur met natuurlijk die mooie kegelvleg erin. Voorlopig zijn ze met 7, als alles goed gaat komen er nog enkele bij. Nu zie ik eindelijk ook overdag vissen in de aquarium want de botia's laten zich enkel 's avonds zien.
Groetjes, Isabel.
Isabel
Regular

Keer terug naar Modderkruipers & aanverwanten