Inloggen/Registreren

Zoeken Help

liefde of ruzie

Alles over deze vissen vind je hier. (Botia, Pangio, Noemacheilus, Liniparhomaloptera, ...)
Bookmark and Share

liefde of ruzie

Berichtdoor bloemeke » do dec 13, 2007 11:06 pm

ik heb een vraagje over het gedrag van botia Macracantha ze liggen met momenten achter elkaar te zwemmen en rondjes te draaien en het lijkt als of ze elkaar zoenen zo ziet het er uit ik weet dat ze niet zoenen en het is niet de een telkens bij de ander het wisseld echt af alsof ze aan het spelen zijn is dit een teken van liefde of hebben ze gewoon een ruzie?
sorry voor de domme vraag maar ik kan iks over het gedrag vinden
bloemeke
Regular

Berichtdoor marlène » do dec 13, 2007 11:19 pm

Bloemeke, het wordt tijd dat je niet meer spreekt over domme vragen. De enige domme vraag is de vraag die niet gesteld is. :lol: :wink:

Van clownbotias is bekend dat zij graag met elkaar spelen. Dat ligt in hun aard. Als het vaak voorkomt dat het lijkt alsof ze ruzie hebben, zou het kunnen samenhangen met dat ze te veel op elkaars lip zitten. Het is eigenlijk een scholenvis die met meerderen ook meer afwisseling hebben in het spelen.

Maar vooralsnog klinkt het niet alsof je je zorgen hoeft te maken. :D
marlène
Hardened Pro

Berichtdoor bloemeke » do dec 13, 2007 11:27 pm

het leuke er aan is als je vroeg naar beneden komt en het is nog donker dan liggen ze ook naast elkaar te slapen maar echt pal naast elkaar en het goede nieuws is ook mijn tante heeft er al een paar al bijna 2 jaar en ze zijn maar 7 cm en ze zien er echt uit zoals die van mij dus als ze zo klein blijven kan ik ze houden
ik zie ze echt graag berig
Heb je hobby's? bezoek mijn hobby forum.

http://hobbiehoekje.forumakers.com/
bloemeke
Regular

Berichtdoor Diesel » zo dec 16, 2007 12:38 am

Aii ga ik toch even roet in het eten gooien, sorry :oops: .

De Chromobotia Macracanthus(clownbotia) is een schoolvis, in de natuur zitten ze in een Pack van gemiddeld een stuk of 50.

Het dansen op en ner zwemmen is een teken dat de clown zich verveelt en hierbij gaan ze elkaar dan ook vaak pesten aanvallen(het zoenen)

Ik weet niet hoe groot je pack is, maar ik zal je aanraden om er gemiddeld minimaal 6 te nemen, hou hierbij ook rekening met de grote van je aquarium
Diesel
Hardened

Berichtdoor bloemeke » zo dec 16, 2007 2:22 pm

als het echt niet gaat dan gaan ze naar mijn tante daar zijn ze nischien dan beter af

bloemeke
Regular

Berichtdoor Diesel » zo dec 16, 2007 8:36 pm

Hoe groot is je aquarium Bloemeke, en wat zijn je toekomstplannen, bv later een grotere bak ?
Diesel
Hardened

Berichtdoor bloemeke » ma dec 17, 2007 12:28 pm

wij zijn begonnen met een juwel 60.30.30 omdat het mijn eerste bak is maar in een jaar wik ik een 2 de bak zetten een groter na de verbouwingen ik had graag een foto laten zien maar heb mij al suf gezocht hoe ik er een op moet zetten hier

bloemeke
Regular

Berichtdoor bloemeke » ma dec 17, 2007 12:30 pm

en ik dacht in een paar weken nog een paar guppie's bij te zetten meer moet ervoor mij niet in zijn wat denk jij

bloemeke
Regular

Berichtdoor Diesel » ma dec 17, 2007 9:05 pm

Tja ik moet eerlijk zijn natuurlijk.

De 60 liter is eigenlijk veel te klein voor je clowntjes, zeker omdat ze met meerdere moeten. Maar een clown groeit uit tot over de 30 cm.

Bij de ene heel langzaam, bij de andere een stuk sneller.
In een jaar zou ivm de ruimte om te zwemmen(het zijn zwemmers) eigenlijk toch te klein zijn .
Over de foto's staan bij het fotoabum een beschrijving en site's waar je je foto's kwijt kunt :)
Diesel
Hardened

Keer terug naar Modderkruipers & aanverwanten