Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Khuli dood

Alles over deze vissen vind je hier. (Botia, Pangio, Noemacheilus, Liniparhomaloptera, ...)
Bookmark and Share

Khuli dood

Berichtdoor Fvanos » zo sep 23, 2007 11:59 pm

Er is vandaag in mijn zusjes bak (die is iets eerder dan ik begonnen) een khuli doodgegaan. Hij zat zonder soortgenoten in de bak en was deel van de eerste bewoners van het aquarium.

Morgen gaan we samen even terug naar de vissen winkel om verhaal te doen...maar kan ik de vissen winkel iets verschuldigen?

Zij hebben mij niets verteld over voedding en/of meerdere khuli's in een bak....weten jullie hier iets meer over?

De khuli was gister nog gezond, en vandaag dood gegaan. Hij dreef niet maar lag op de bodem...stijf en met een witte waas. :(
Mann weisst nicht wie die fischen pissen. Oben das wasser tunn sie es nicht, und unter das wasser sieht mann das nicht.
Fvanos
Newbie

Berichtdoor HuAtH » ma sep 24, 2007 12:11 am

en hoe lang draaide de bak al?

Wat waren de waterwaardes?
HuAtH
Hardened

Berichtdoor Fvanos » ma sep 24, 2007 12:17 am

3 weken. Waterwaardes weet ik niet. Vissen winkel had het getetst en zei dat het ok was...
Mann weisst nicht wie die fischen pissen. Oben das wasser tunn sie es nicht, und unter das wasser sieht mann das nicht.
Fvanos
Newbie

Berichtdoor HuAtH » ma sep 24, 2007 1:02 am

heb je de vissen laten overwennen?
HuAtH
Hardened

Berichtdoor visjesfan » ma sep 24, 2007 5:16 pm

khulli's kunnen aleen, maar ze kunnen volgens mij beter met meer :wink:
visjesfan
Newbie

Berichtdoor marlène » ma sep 24, 2007 6:03 pm

Ze zullen beslist niet ziek worden en doodgaan van alleen zijn. Ze worden meer zichtbaar als ze met meer zijn.

Die witte waas duidt op een aantasting of schimmel van de slijmhuid. Kijk maar eens bij de visziekten, bovenaan staat een stickey en als je de voorbeelden bekijkt zie je ook een khuli met zo'nhttp://www.jbl.de/onlinehospitalnl/perpicture/ witte waas.

Je kan je afvragen of er iets mis is gegaan met overwennen, waterwaardes, stress, medicijn (kunnen veel khulis slecht tegen) of zoiets.
Anders kan het zijn dat je hem ziek hebt meegekregen.
marlène
Hardened Pro

Berichtdoor Fvanos » ma sep 24, 2007 6:08 pm

Het is waarschijnlijk het laatste. Heb gehoord in de vissenwinkel dat het al bij 2 andere is gebeurd. Hebben het volledige bedrag terug gekregen...dus goeie zaak!
Fvanos
Newbie

Berichtdoor HuAtH » ma sep 24, 2007 6:24 pm

nou nee,een goeie zaak ou geweest zijn als ze de kuhlii's na de 1st in quarantaine hadden geplaats just incase. maar wel vriendelijk dat ze je een refund gaven
HuAtH
Hardened

Berichtdoor Mark Janssen » ma okt 01, 2007 9:34 am

idd zoals marlene zegt. let wel kuhli's zijn geen vissen om in een opstartende bak te zetten. nietriet en nitraat, andere afvalstoffen moeten laag zijn en mogen zeker niet teveel schommelen. co2 toevoeging vinden ze ook niet fijn.

Mooie vissen maar alleen in een stabiele bak, dit is voor deze soort het beste.

Modderkruipers hebben eigenlijk altijd een quarantaine periode nodig. (dus ook bij de aquariaan thuis) dit klinkt overdreven, maar niemand wil een vissenbestand verliezen door wormen en andere parasieten.

Koop ook nooit magere exemplaren of zeer kleine dit is bijna altijd vragen om moelijkheden.

Netjes van de winkel dat je het geld terug kreeg. zou zeker kuhli's blijven houden zijn zeer mooie vissen en na een jaar of 4 zijn ze nog lekker groot en dik ook als ze een goed leven hebben. En dan heb je er nog steeds jaren plezier van.

Zelf 1 gehad van 7 jaar oud... (gehad idd hij of zij zwom tegen een 1500l p/u powerhead in :shock: en kwam er als visvoer weer uit :( )
Botia's zijn toch de mooiste vissen!

Pets are always a great help in times of stress. And in times of starvation too, o'course.

Terry Pratchett, Small Gods
Mark Janssen
Newbie

Berichtdoor Fvanos » ma okt 01, 2007 12:21 pm

oei...wat een droevig einde! Thanks voor de tips!
Fvanos
Newbie

waardes

Berichtdoor PopeMeaCulpa » ma okt 01, 2007 3:57 pm

Fvanos schreef:3 weken. Waterwaardes weet ik niet. Vissen winkel had het getetst en zei dat het ok was...

Als je de waterwaardes laat meten in een winkel dan vraag je best om ze even op te schrijven. Dan zie je zelf de evolutie enz.

Als ze zeggen: "het water is ok" , dan vind ik dat nogal vaag.
PopeMeaCulpa
Newbie

Keer terug naar Modderkruipers & aanverwanten