Inloggen/Registreren

Zoeken Help

clouwnvissen

Alles over deze vissen vind je hier. (Botia, Pangio, Noemacheilus, Liniparhomaloptera, ...)
Bookmark and Share

clouwnvissen

Berichtdoor christel » zo mei 06, 2007 7:30 pm

Hoi,kan er iemand me iets meer vertellen over clouwnvissen?Welke vissen kun je er bijsteken?Speciale eisen van water?enz...

Groetjes Christel :lol:
opstarten van aquarium
christel
Newbie

Berichtdoor marlène » zo mei 06, 2007 7:41 pm

Hoi Cristel,

Ik denk dat jij clown botias bedoeld? Als dat zo is: deze worden zeer groot tot 25 centimeter en dienen in een school gehouden te worden. Daar heb je dus een grote bak voor nodig, wil je geen problemen krijgen.
Clownbotias horen onder de groep meervallen. Bij die topic kan je er meer over lezen zoals bij deze:

viewtopic.php?t=4569&start=0

En hier wat meer info
http://nl.wikipedia.org/wiki/Clownbotia
marlène
Hardened Pro

Re: clouwnvissen

Berichtdoor marlène » zo mei 06, 2007 10:45 pm

christel schreef:Hoi,kan er iemand me iets meer vertellen over clouwnvissen?Welke vissen kun je er bijsteken?Speciale eisen van water?enz...

Groetjes Christel :lol:

Tenzij je bedoeld clownvissen in de zin van Nemo visjes"?

Dit zijn zeewatervisjes en dat is echt een andere tak van sport. Daar moet je veel van weten en de juiste spullen hebben om dit visje een veilig thuis te bieden.
marlène
Hardened Pro

clownbotia

Berichtdoor christel » ma mei 07, 2007 5:17 pm

hoi,ja ik bedoel de clownbotia,maar ze hebben precies niet zo'n goeie reputatie.Ik vind het een prachtige vis om uren naar te kijken,ik had er graag zo'n stuk of 6 in mijn bak zitten,aangezien de slechte ervaringen,die ik las moet ik er toch nog eens over nadenken,bedankt voor de informatie hé....
Groetjes
opstarten van aquarium
christel
Newbie

Berichtdoor marlène » ma mei 07, 2007 5:42 pm

clownbotias worden zo'n 25 centimeter hè?
Die hebben wel een flink aquarium nodig.
marlène
Hardened Pro

Berichtdoor Admin » ma mei 07, 2007 7:28 pm

Hey Christel,

Hoe groot is jouw aquarium waar je deze botia's in wil gaan houden?
Zitten er al visjes in , zoja welke soorten van vissen heb je al?

Via deze link vind je al een beetje informatie: http://users.pandora.be/het_zoetwateraq ... nathus.htm

Greetzz :wink:
Bezoek ook mijn website --> HET ZOETWATERAQUARIUM
Admin
Site Admin

Aquarium type: Juwel Trigon 350

Berichtdoor visje2 » do mei 10, 2007 11:19 pm

Ze hebben de reputatie van hééél hééél soms een andere vis op te eten. Maar das niet meer dan een vaag gerucht, hoor ... alleen heb ik het meegemaakt :cry: .

Dus in de juiste omstandigheden houden (in een groepje, en in een reuzegroot aquarium) lijkt me wel bijzonder raadzaam.
visje2
Newbie

Berichtdoor bcheck » za mei 12, 2007 8:54 pm

Een groepje van 5 op een aquarium van minstens 1.2m, hoe groter hoe beter, maar hou het bij 5.
Lid van AV - Aquarianen Gent -
Lid van BKV - Belgische Killifish Vereniging -
bcheck
Hardened

Berichtdoor Scooby-titi » za mei 12, 2007 11:00 pm

Ik heb er 3 in een bak van 1m50. Geen enkel probleem.
Ze blijven bij elkaar en zijn "lief" voor de anderen ........
Scooby-titi
Newbie

Berichtdoor Diesel » zo mei 13, 2007 9:15 am

De clownbotia is een groepsvis die in een pack(school) hoort te leven. In de natuur zijn deze packs vaak 50 botia's groot.

Dus het is en echte schoolvis,worden ze niet in een school gehouden dan krijg je vaak stress gedrag dus clowns die voor je raam op en neer gaan zwemmen, dit om hun agressie kwijt te kunnen(zoals bv een hond achter zijn staart jaagt) met minder stuks kan men hun plaats niet echt vinden in de pack.

Vissen opeten doen ze niet, er zijn verhalen dat ze dit doen tijdens de zwangerschap, maar dat zijn geruchten. Blijkbaar(en dat weet ik ook nog niet zeker) voeden ze hun eigen jongen nog niet eens op.

De clown is en prachtige vis ik hb ze in een pack van 9 stuks zitten en heb er veel plezier van. Ik doeal en jaar of 4 een studie naar ze die tot deze uitingen zijn gekomen.
www.freewebs.com/aquadog of www.clownbotia.tk

De clown heeft een groot aquarium nodig omdat ze in de natuur 30 cm kunnen bereiken, ik heb ze nog niet groter gezien dan een 22 a 25 cm in het aquarium.

Zorg dus dat je aquariumgroot genoeg is het hoeft niet meteen 2 meter te zijn als je clowns hebt van bv 5 cm, maar weet dat je in de toekomst een groot aquarium moet kopen a 2 meter of groter.
Succes :wink:
Diesel
Hardened

Berichtdoor Mark Janssen » di mei 15, 2007 11:17 am

Diesel schreef:De clown heeft een groot aquarium nodig omdat ze in de natuur 30 cm kunnen bereiken, ik heb ze nog niet groter gezien dan een 22 a 25 cm in het aquarium.

Zorg dus dat je aquariumgroot genoeg is het hoeft niet meteen 2 meter te zijn als je clowns hebt van bv 5 cm, maar weet dat je in de toekomst een groot aquarium moet kopen a 2 meter of groter.
Succes :wink:

op loaches.com staat een foto met een meetlat hier is te zien dat deze vis al 30cm+ is filmpje ervan is ook erg mooi maar wat een kracht hebben die vissen zeg als die wegschieten vliegt het zand alle kanten op en dan is een 2m of groter toch wel fijn voor de vis.

koop je ze als jong probeer toch minimaal 120cm te zitten en later groter, ze zullen dan sneller groeien en ook mooier uitgroeien alleen zie je dat niet echt vlot bij de clown aangezien ze vrij langzaam groeien (eerste 2 jaren gaat het snelst qua groeisnelheid vandaar het belangrijk is de bak toch wel redelijk tussen de 120cm en 150cm te hebben voor een gezonde groei) nog belangrijker is natuurlijk een zeer schone en goed doorluchte bak. Schoonwater is de sleutel en dat heb je sneller met een 150cm bak met die koeien dan een kleinere al moet je die 150cm bak dan niet vol hebben met vis :P want dan gaat het nog niet op natuurlijk.

Site van thor staat veel over de clown dus echt een kijkje waard!
Botia's zijn toch de mooiste vissen!

Pets are always a great help in times of stress. And in times of starvation too, o'course.

Terry Pratchett, Small Gods
Mark Janssen
Newbie

Keer terug naar Modderkruipers & aanverwanten