Inloggen/Registreren

Zoeken Help

botia striata

Alles over deze vissen vind je hier. (Botia, Pangio, Noemacheilus, Liniparhomaloptera, ...)
Bookmark and Share

botia striata

Berichtdoor vleenie » zo feb 11, 2007 8:58 pm

Heeft iemand ervaring met de botia striata ?
Ik vind botia's mooie vissen, maar de alombekende clownbotia wordt veel te groot. Nu heb ik gelezen dat die andere max 10 cm worden of nog kleiner blijven in het aquarium.
Daar ik regenwater gebruik, krijg ik veel kleine slakjes en daarom zouden ze goed dienst kunnen doen. Ik heb wel een tweetal mooie gestreepte sierslakken (naam weet ik niet) die redelijk groot zijn. Zouden die botia's deze dan ook verorberen ?
Lusten ze ook garnaaltjes of laten ze die met rust ?
vleenie
Hardened

Berichtdoor vleenie » zo feb 11, 2007 11:31 pm

Niemand ??????
vleenie
Hardened

Berichtdoor vleenie » ma feb 12, 2007 5:16 pm

Hoe groot waren die botia's ?
vleenie
Hardened

Berichtdoor ARN » ma feb 12, 2007 9:20 pm

Ik heb een lohachata, een grote slak en 2 japonicagarnalen. Die botia zwemt wel alle vissen achterna maar hij eet enkel kleine slakjes en wordt slechts 12 cm groot. Best een toffe vis om te hebben
ARN
Newbie

Berichtdoor vleenie » di feb 13, 2007 9:51 pm

Moeilijke beslissing dan.
Ik zou zeker graag van die grote, mooie sierslakken willen houden EN garnalen !! Maar als ik geen cory's meer erin heb, had ik die graag door botia's vervangen. Natuurlijk als ik er gekocht heb en ze eten voorgaanden op, kan ik ze moeilijk met die reden terugbrengen naar de aquashop.
vleenie
Hardened

Berichtdoor vleenie » do feb 15, 2007 2:34 pm

Awel ja, waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan ??????
MMMM, zo'n aquacube zie ik wel zitten, maar mijn wederhelft zal dat niet zo'n goed idee vinden.
We moeten trouwens sparen om te bouwen.
Dan 'mag' ik een nieuw, groter aquarium installeren, allé als er dan nog budget overschiet.
vleenie
Hardened

Berichtdoor krisvis » do jul 12, 2007 10:15 pm

een botia striata gaat perfect met garnalen maar niet met slakken
ze worden max 10 cm

heeft er iemand ervaring met een zwangere botia striata
GROETEN
krisvis
Hardened

Berichtdoor Admin » za jul 14, 2007 11:09 am

Nou , zo'n botia striata wordt best in een klein groepje gehouden. Ze zullen zich dan veel minder agressief opstellen naar andere soorten toe.
Het is algemeen geweten dat botia's graag slakken eten en over de grote van slakken die verorberd worden is er ook géén eenduidig antwoord te geven.
Wat men wel weet is dat deze vissen bodemdieren zijn en graag in het zand woelen. Garnalen zullen doorgaans ook het meeste van de tijd de bodem afspeuren naar voedsel. De kans dat het dan eens tot een confrontatie komt is groot.
Een Botia striata , ook niet zo'n kleine vis (+/- 10 cm) t.o.v. sommige garnaaltjes is dit een reus hé.

Ik denk dat je wat geluk moet hebben en dat deze vissen waneer ze goed doorvoed zijn, er minder sprake zal zijn van 'garnalen' en/of slakkenroof of (bv grote exemplaren) die potentieel voer betekenen.

Greetzz :wink:
Bezoek ook mijn website --> HET ZOETWATERAQUARIUM
Admin
Site Admin

Aquarium type: Juwel Trigon 350

Keer terug naar Modderkruipers & aanverwanten