Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Kweken van L nummers

Alles over deze vissen vind je hier. (Botia, Pangio, Noemacheilus, Liniparhomaloptera, ...)
Bookmark and Share

Kweken van L nummers

Berichtdoor Saki » zo sep 06, 2009 2:43 pm

Hallo , ik zou graag beginnen met het kweken van speciale L nummers
nu las ik op sites dat L nummers graag in holen en buizen kweken en dat ze graag stroming voor die holen hadden.
Nu heb ik een redelijk sterke filterpomp van jewel dus dacht ik een groen stukje gardena-darm erop te bevestigen en dat door een holle boomstronk te schuiven die in het midden van mijn aquarium ligt.De stronk is ongeveer een halve meter lang en heeft verscheidene vertrakkingen en openingen.
Is dit aan te raden dit te doen ? of kan ik er gewoon het beste voor zorgen een dicht begroeid aquarium te nemen met veel holen en sleuven?
Alvast bedankt voor de antwoorden ;)
Saki
Newbie

Re: Kweken van L nummers

Berichtdoor Ancistrus » zo sep 06, 2009 5:56 pm

De vraag is welke L nummers je wil kweken....er zijn er daar meer dan 400 van...
L nummers worden meestal ook in een groep gekweekt en niet per koppel, geef ze zeer vele mogelijkheden om een nest te kiezen, 7 dieren moet je geen 7 buisjes leggen want dat werkt meestal niet, minstens 10 in dat geval.
voor de rest weinig of niets in dat aquarium, en het beste één soort per aquarium, een zeer goede filtering, en een goede verzorging, daarna geduld en een portie geluk... :wink:
Ancistrus
Hardened

Aquarium type: meervallenbak

Berichtdoor Saki » zo sep 06, 2009 6:13 pm

Ja ik zou graag een gezelschapsplantenbak met enkele 4-5 L201's inrichten met kersenbuiken en/ of betta's voor wat kleur.`
Dus ook wel wat planten enzo :)
ik heb trouwens een 120 literbak
Saki
Newbie

Berichtdoor Saki » ma sep 07, 2009 7:54 pm

Ik ga morgen 3 vrouwelijke LDA 016's halen bij papakroket.
Nu nog een mannelijk exemplaar zoeken volgens hem kweken ze best met de gewone LDA016 of Ancistrus zwart of albino nu nog zo'n exemplaar zoeken. als er iemand er 1 in aanbieding heeft in de omgeving van Mechelen , be sure to let me know!
Saki
Newbie

Berichtdoor Ancistrus » ma sep 07, 2009 8:03 pm

Saki schreef:Ik ga morgen 3 vrouwelijke LDA 016's halen bij papakroket.
Nu nog een mannelijk exemplaar zoeken volgens hem kweken ze best met de gewone LDA016 of Ancistrus zwart of albino nu nog zo'n exemplaar zoeken. als er iemand er 1 in aanbieding heeft in de omgeving van Mechelen , be sure to let me know!

Als je ancistrus gaat kruisen met een andere val je altijd terug op wildkleur, tenzij deze al eerder gekweekt zijn over een andere soort...

Dwz...jou Lda16 tegen een gewone zetten of een albino of wat dan ook, je gaat dan de kleur van Lda16 verliezen en allemaal de gewone soort terug zien in je jongen

dit ter info.... :wink:
Ancistrus
Hardened

Berichtdoor Saki » ma sep 07, 2009 8:06 pm

Maar de waaiervinnen blijven toch ? Ik kruis dan toch L016's long fin met gewone L016's
Saki
Newbie

Berichtdoor Ancistrus » ma sep 07, 2009 8:51 pm

Saki schreef:Maar de waaiervinnen blijven toch ? Ik kruis dan toch L016's long fin met gewone L016's

longfin op gewoon geeft 50 % van elk
Ancistrus
Hardened

Berichtdoor Saki » ma sep 07, 2009 9:18 pm

Ok ,
dankzij ancistrus ben ik weer veel veel wijzer geworden , waarvoor dank!
Nu zoek ik een Longfin man ! Liefst in de buurt van Mechelen ancistrus had er 1 maar dat is 206 km heen en terug rijden , das net iets te ver.
Iemand die mij daarin kan helpen ?
Alvast Bedankt !
Saki
Newbie

Keer terug naar Modderkruipers & aanverwanten