Inloggen/Registreren

Zoeken Help

rhinogobius wui (grondel) groepsvis?

Grondels, slaapgrondels, Nanderbaarzen, Blauwe baarzen, Glasbaarzen en Zonnebaarzen. Info over deze soort vind je hier terug.
(Parambassis ranga, Lepomis gibbosus, Monocirrhus polyacanthus, Badis badis, Tateurndina ocellicauda, Awaous badius, Stigmatogobium pleurostigma).
Bookmark and Share

rhinogobius wui (grondel) groepsvis?

Berichtdoor marlène » wo nov 07, 2007 5:13 pm

Volgens een LFS verkoper zou de rhinogobius wui een groepsvis zijn. Welliswaar hebben de mannetjes een eigen territoriumpje en pronken ze in paartijd naar elkaar maar dit zou geen problemen opleveren. Deze man heeft zelf een grote groep in zijn eigen aquarium zitten en deze visjes zoeken elkaars gezelschap altijd op. In de winkel worden ze ook per groepsprijs verkocht.

Als ik op internet zoek, vind ik momenteel alleen dat de wui man alleen gehouden zou moeten worden met een harem.

Zelf wil ik graag een groepje houden maar natuurlijk wil ik niet in problemen komen als ik bijvoorbeeld drie mannetjes en drie vrouwtjes heb.

Wie weet hier iets meer over of kent een link op internet die wel spreekt van een groepsvis?
Laatst bijgewerkt door marlène op wo nov 07, 2007 9:28 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
marlène
Hardened Pro

Berichtdoor GK » wo nov 07, 2007 9:11 pm

Mits voldoende plaats (en dat heb je wel naar mijn mening) moet het lukken om een paar mannen te houden. De Amerikaanse sites spreken van "one square foot" per man.
Neem wel altijd extra vrouwen. Dus geen 1:1 verhouding.
AfbeeldingAfbeelding
GK
Hardened

Keer terug naar Baarzen en Grondels