Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Kunnen 2 Tateurndinaatjes zomaarverdwijnen overnacht?

Grondels, slaapgrondels, Nanderbaarzen, Blauwe baarzen, Glasbaarzen en Zonnebaarzen. Info over deze soort vind je hier terug.
(Parambassis ranga, Lepomis gibbosus, Monocirrhus polyacanthus, Badis badis, Tateurndina ocellicauda, Awaous badius, Stigmatogobium pleurostigma).
Bookmark and Share

Kunnen 2 Tateurndinaatjes zomaarverdwijnen overnacht?

Berichtdoor GK » do mei 12, 2005 10:17 pm

Ik had dinsdagavond omstreeks 20u00 mijn 2 tateurndina's (zie mijn avatar) in mijn tweede klein bakje gezet om in de toekomst hopelijk een kweekje te hebben.

Woensdagavond zwommen ze nog leuk en gezellig rond, nog druk hun nieuwe huisje aan't verkennen.

Nu is het donderdagavond en ze zijn nergens meer te bespeuren. Ik heb de kokosnoot eruit gehaald, het pvc buisje eruit, met de planten gewoeld... nergens zijn ze te zien. Deze morgen had ik nog 1 van de 2 gezien, maar had geen tijd om te zoeken naar de andere. Maar deze morgen leefde dus nog minstens 1 van de 2. Toen ik deze avond om 17u30 thuis kwam en ze nog eens ging bezoeken waren ze dus allebei nergens meer te bespeuren. Ik heb zelfs achter en langs de bak gekeken, hoewel ze er totaal niet uitkunnen.

Kunnen 4 appelslakken en 5 kleine garnaaltjes 2 vissen van ca. 5 cm op 1 dag volledig doen verdwijnen? Want ik vind dus ook nergens geen aangevreten lichaampje of zelfs geen skeletje. Niks niet! De bodem is volledig vrij, dus ik kan echt overal kijken.

Mijn onbekend babyvisje zwemt wel nog altijd lustig rond.

Ik snap er niets van en ben mijn 2 favoriete visjes kwijt :cry: :cry:
AfbeeldingAfbeelding
GK
Hardened

Berichtdoor Jørgen » do mei 12, 2005 11:37 pm

Ik heb vaker het zelfde gehad, mijn moeder gup van een 6 cm was ook ineens compleet spoorloos! geen graatje gevonden. Blijkbaar doet de biologische opruimploeg zijn werk erg goed!.
Groetjes,

Jørgen
Jørgen
Hardened

Berichtdoor Sauron » vr mei 13, 2005 2:30 pm

dat word weer 2 nieuwe lievelingvisjes kopen voor jou als je ze echt zo graag wil hebben :twisted:
C:\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\draaak van harry pttr.JPG lol leuk draakje :P
Sauron
Newbie

Berichtdoor GK » vr mei 13, 2005 5:28 pm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zag net 1 van de twee zwemmen! Heb 'em dus rap terug gezet in de grote bak. Maar het tweede visje.... nog steeds spoorloos :cry:
AfbeeldingAfbeelding
GK
Hardened

Berichtdoor Sauron » za mei 14, 2005 9:20 am

kan het zijn dat hij is overleden :cry:
C:\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\draaak van harry pttr.JPG lol leuk draakje :P
Sauron
Newbie

Berichtdoor Admin » za mei 14, 2005 3:26 pm

Hey GK,

Welke van de twee heb je gevonden? Is het vrouwtje of het mannetje verdwenen? Wanneer je het mannetje ontbreekt kan het zijn dat hij wel een heel goede schuilplaats gevonden heeft om zijn nestje te maken. Het mannetje bewaakt het legsel hoor. Het zou wel rap zijn dat ze eitjes zouden hebben, maar het overzetten naar een nieuwe bak, met nieuw en vers water, kan zo'n afzetting van eieren wel sterk bevorderen.

Dus, ik wil maar zeggen, dat wanneer het mannetje ontbreekt, dat er een mogelijkheid bestaat dat deze nu zijn nestje bewaakt en dat je hem pas terug zal zien, wanneer zijn jongen de bak gaan verkennen.

Ze zijn niet heel groot en je was ze even alletwee kwijt dus alles kan !

Greetz
Bezoek ook mijn website --> HET ZOETWATERAQUARIUM
Admin
Site Admin

Aquarium type: Juwel Trigon 350

Berichtdoor Apisto » za mei 14, 2005 4:14 pm

Bij grondeltjes kan het zijn dat ze een soort holletje uitgegraven hebben ergens onder in en dat ze daarin zitten.
Apisto
Hardened

Berichtdoor GK » vr mei 20, 2005 8:13 am

Het is niet te geloven maar deze morgen zwom de tateurndina gewoon rustig rond in het bakje! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Hij is zo maar even 8 dagen weggebleven! Ik heb tot nu toe wel nog geen nestje gevonden. Maar ja, ik ben al superblij dat hij terug is :D
AfbeeldingAfbeelding
GK
Hardened

Berichtdoor GK » vr mei 20, 2005 8:15 am

Correctie: mijn moeder laat mij net weten dat ze 2 piepkleine visjes ziet zwemmen! :lol: :lol: :lol: :lol:

Verdorie waarom moet ik nog zo lang werken vandaag? :D
AfbeeldingAfbeelding
GK
Hardened

Berichtdoor Admin » vr mei 20, 2005 5:47 pm

Héhéhé GK, vanop je werk het forum bezoeken :p dat ziet er goed uit ;) .

Zo, je ziet maar he, ik had het wel gedacht hoor dat je mannetje zich verstopt had en mss nog wel met een nestje. Hopelijk zijn de kleintjes van de Tateurndina's.

Hou ons op de hoogte hé.

Succes !!!! :D :D
Bezoek ook mijn website --> HET ZOETWATERAQUARIUM
Admin
Site Admin

Aquarium type: Juwel Trigon 350

Keer terug naar Baarzen en Grondels