Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Aantal bezoekers registreren.

Wat wordt veranderd aan het forum , kan je hier terugvinden. Nieuwe onderdelen, rubrieken, ...
Bookmark and Share

Aantal bezoekers registreren.

Berichtdoor marlène » vr jan 05, 2007 6:04 pm

Het aantal bezoekers neemt de laatste tijd toe. Heel mooi gezellig en waardevol!
Wat me nou leuk, en extra wervend lijkt is de mogelijkheid dat niet alleen het meest aantal bezoekers dat er ooit op één tijdstip tegelijk wass, op de pagina onderaan komt te staan , maar ook het aantal bezoekers over de hele dag. Nu staat er bijvoorbeeld dat we 31 bezoekers hadden rond 12 uur op .. december. Maar misschien kwamen er daarna of daarvoor ook wel een flink aantal. Die zijn daar dan ook niet geregistreerd.

En voor mensen die hier voor het eerst komen, zal de levendigheid van een forum medebepalend zijn om terug te komen. Ook al is het op het moment dat zij er zijn mogelijk niet zo druk, zo'n bezoekerscijfer over de dag kan dan heel uitnodigend werken.
marlène
Hardened Pro

Berichtdoor neo » vr jan 05, 2007 6:08 pm

Mooi idee!
http://www.webstats4u.com/ dit is zo een site waar je het aantal bezoekers per dag kan laten tellen en dit weergeven in grafiekvorm, misschien is dit handig?
neo
Newbie

Berichtdoor Ancistrus » vr jan 05, 2007 7:49 pm

Je kan ook in phpbb zelf een mod installeren waar je de bezoekers van de laatste 24 uur op ziet :wink:
Ancistrus
Hardened

Aquarium type: meervallenbak

Berichtdoor ARN » za jan 06, 2007 3:45 pm

Alleen al het feit dat dit een vrij omvangrijk forum is, dat in elk appart forum haast elke dag nieuwe berichten geplaatst worden en dat er daardoor een pak aan info ter beschikking is, zorgt ervoor dat dit een aantrekkelijk forum is.
Volgens mij maakt een melding van de hoeveelheid actieve gebruikers die dag niet zo veel uit. Iets wat wel van invloed zou kunnen zijn is een nette presentatie. Dit is de default skin van phpBB. Overgekend en overgebruikt. Hierdoor oogt het forum niet zo professioneel en aanlokkelijk (een standaard phpBB doen werken is tenslotte kinderspel en er is een overaanbod aan fora)
Een mooie skin zou wel leuk zijn. En mss een iets mooier logo.

grtz
ARN
Newbie

Berichtdoor Admin » za jan 06, 2007 7:56 pm

Hey,

suggesties zijn altijd welkom hoor voor de layout of aanpassing van het logo.

Ik ben benieuwd.

Greetzz :wink:
Bezoek ook mijn website --> HET ZOETWATERAQUARIUM
Admin
Site Admin

Aquarium type: Juwel Trigon 350

Berichtdoor ARN » ma jan 08, 2007 12:10 pm

http://www.phpbbstyles.com/viewtopic.php?t=10254 Hier heb je een mooie skin. Je kan gerust eens de hele website afzoeken he. Installeren is poepsimpel. Als je da wil kan ik gerust voor een logo zorgen (met een beetje geduld, druk leven he..)
ARN
Newbie

Berichtdoor Floddermousie » ma jan 08, 2007 12:15 pm

een nieuwe skin is inderdaad een leuk idee, geeft direct een totaal ander zicht en eenvoudig te doen inderdaad
heb dat indertijd ook met mijn forum gedaan en dat doet echt veel
this must be underwater love

Lid KAV De Siervis Leuven
Floddermousie
Moderator

Berichtdoor marlène » ma jan 08, 2007 12:15 pm

Het is ook wel een kwestie van smaak. Ik vind dat voorbeeld op die link bijvoorbeeld bepaald niet mooier dan die we hebben.

Ik vind dat bij ons de grijze achtergrond en de kleuren (al zijn dat niet mijn favoriete) heel prettig en rustig voor je ogen zijn.
marlène
Hardened Pro

Berichtdoor Floddermousie » ma jan 08, 2007 12:23 pm

het is een kwestie van persoonlijke smaak hè
ik had dit gekozen: http://www.chins.be/forum/
maar ja de gustibus et coloribus non disputandum...
dat moet de admin kiezen :)

Floddermousie
Moderator

Berichtdoor Admin » ma jan 08, 2007 7:17 pm

mijn voorkeur ging uit naar de template REDSILVER van phpbb. Maar ik hou het nog wel even in beraad. En idd zolas marlène zegt, deze kleuren lezen en zijn rustig voor de ogen dacht ik.

Admin
Site Admin

Berichtdoor jopperke » ma jan 08, 2007 7:21 pm

Bestaat er zo niks met schubben? Kwestie van in de stijl te blijven hè...
I am who I am, that 's just me! ;)
jopperke
Hardened

Berichtdoor Floddermousie » ma jan 08, 2007 11:18 pm

jopperke schreef:Bestaat er zo niks met schubben? Kwestie van in de stijl te blijven hè...

:lol: dat zou het wel zijn

Floddermousie
Moderator

Berichtdoor stirreke » ma jan 08, 2007 11:27 pm

Dan moet je al zelf eentje gaan schrijven denk ik :)
stirreke
Hardened

Berichtdoor Admin » ma jan 08, 2007 11:32 pm

jopperke schreef:Bestaat er zo niks met schubben? Kwestie van in de stijl te blijven hè...

idd daar zeg je zoiets. In de stijl blijven, dat is de enige reden waarom deze kleur (blauw) nog actief is.

Hier kunnen jullie enkele stylen bekijken mocht het jullie interesseren:

http://www.phpbb.com/styles/demo.php . Ik zelf ben opzoek naar een rustige templaten, zowel qua layout als voor het aanzien qua kleur.

Mijn voorkeur gaat uit naar deze template "REDSILVER" :arrow: http://www.phpbb.com/styles/forum/index.php?style=267

Admin
Site Admin

Berichtdoor stirreke » ma jan 08, 2007 11:36 pm

Ikzelf ben een voorstander van de alom bekende subred. Ik heb die zelf op mijn forum geïnstalleerd een paar jaar geleden en sta er nog steeds helemaal achter. :P

Maar die dingen zijn uiteraard gewoon een kwestie van smaak. Als ik een template zou maken, zou ik bv de berichticoontjes in visvorm ed doen, daarin de subtielere aanpassingen maken. :wink: maar de template zelf van een bekende sub-stijl aanhouden (omdat die nog altijd vrij zacht zijn)
stirreke
Hardened

Berichtdoor marlène » ma jan 08, 2007 11:42 pm

Ik vind het belangrijk dat de kleur en het uiterlijk van een forum gelijk de associatie oproept met aquariums.
Geen rood dus. Maar in de tinten blauw of groen.

Persoonlijk zou ik het daarom zo willen houden als het is. M.u.v. van het 'Briefhoofd' Dat zou van mij wel wat kleurrijker mogen. Wel het logo met de cory maar i.p.v. de witte achtergrond een achtergrond van een aquarium.
Laatst bijgewerkt door marlène op di jan 09, 2007 12:02 am, in totaal 1 keer bewerkt.
marlène
Hardened Pro

Berichtdoor Admin » ma jan 08, 2007 11:47 pm

het veranderen van de icoontjes in een "vissenvorm" lijkt me wel wat.

Admin
Site Admin

Berichtdoor ARN » vr jan 12, 2007 11:02 am

Redsilver is idd een mooie skin die bij kwasi iedereen graag ziet. Visjes kunnen best. En ik wil wel assisteren. 'k heb snel iets in mekaar gekregen Afbeelding
ARN
Newbie

Berichtdoor Ancistrus » vr jan 12, 2007 11:37 am

En als je dan de achtergrond er nog eens afhaald....

Afbeelding
Ancistrus
Hardened

Aquarium type: meervallenbak

Berichtdoor marlène » vr jan 12, 2007 6:36 pm

Ik ben nog steeds van mening dat rood niet 'kan'. Het associeert niet aan aquariums en deze voorbeeldvis lijkt bijvoorbeeld wel een vlam.
marlène
Hardened Pro

Berichtdoor Floddermousie » vr jan 12, 2007 6:53 pm

marlène schreef:Ik ben nog steeds van mening dat rood niet 'kan'. Het associeert niet aan aquariums en deze voorbeeldvis lijkt bijvoorbeeld wel een vlam.

wat is er mis met rood? er zijn toch genoeg rode visjes?
zou jij misschien hetzelfde maar dan in het blauw willen dan?

Floddermousie
Moderator

Berichtdoor stirreke » vr jan 12, 2007 7:02 pm

als icoontjes zou ik persoonlijk iets schematigers nemen bv zoiets als volgende fotootje, maar dan in de forumkleuren, achtergrond weg, aangepast dus aan hier:

http://images.google.be/images?q=tbn:86Ic-gLOSsGkdM:http://www.afke.be/images/fotos/badge_visgraat002.gif

Op zich is er niets mis met een rood forum, ik heb het ook als template gebruikt voor mijn forum in de tijd (subred), maar het onderwerp had dan ook lang niks met vissen te maken. Persoonlijk hou ik voor een visjesforum eerder idd ook zoals marlene meer van groen of blauwe tinten, vooral niet te hevig. Maar dat is zoals overal persoonlijke voorkeur, en de keuze is dus aan onze admin :wink:
stirreke
Hardened

Berichtdoor marlène » vr jan 12, 2007 7:09 pm

Er natuurlijk niets mis met rood. Ik ben dol op mijn rode planten en rode visjes.

Ik denk dat je voor de toegankelijkheid én de herkenning van een forum heel voorspelbaar moet zijn. Dat is misschien saai, maar de voor de hand liggende dingen maken dat iets ook op minder bewust niveau goed blijft kleven. Bijvoorbeeld als je een italiaans restaurant aan de buitenkant helemaal blauw zou verven, gaan mensen er aan voorbij omdat ze dat associeren met een grieks restaurant. Dat is heel anders als je wat voor restaurant dan ook de kleur groen met wit en rood meegeeft, dan denken mensen toch vaak dat dat om een italiaans restaurant gaat.
Als je eenmaal binnen bent geweest en dat restaurant en de kwaliteit van het menu ken, gaat de kleur niet meer uitmaken.

Dus vooral ook voor de mensen die op zoek gaan naar een aquariumforum is het belangrijk dat er iets matched met hun verwachtingen vóór ze op zoek gaan. Dan is de drempel lager door herkenning, en ik denk dat we daardoor eerder werven. Het idee blijft beter in hun bewustzijn kleven en zal hun wederom de weg naar dit forum wijzen.

Maar goed, het is maar mijn mening. Doe er je voordeel mee, of niet :lol: :wink: . Gelukkig hoef ik het niet te beslissen.
marlène
Hardened Pro

Berichtdoor Floddermousie » vr jan 12, 2007 7:16 pm

ik begrijp u wel hoor, maar ik zou het vooral herkenbaarder maken door visicoontjes vb
soit! up to the admin :-)

wat ook leuk zou zijn is om de achtergrond van het forum, wat nu dus wit is, een waterpatroon te geven

Floddermousie
Moderator

Keer terug naar Forum aanpassingen