Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Nieuwe stijl

Wat wordt veranderd aan het forum , kan je hier terugvinden. Nieuwe onderdelen, rubrieken, ...
Bookmark and Share

Re: Nieuwe stijl

Berichtdoor Jurgen » za dec 08, 2012 12:13 pm

qua grafishe stijl heb ik geen enkel probleem hoor.
En ik weet best dat er flink wat werk in zo'n update schuilt.

Maar als men een topic opent ivm de update en er letterlijk naar bemerkingen gevraagd wordt mag men toch veronderstellen dat dit dan ook mag gegeven worden? :roll:

Ik blijf er bij. Het letertype is TE groot en de layout TE smal.
Het is vooral gericht naar de tabletgebruikers en de pc gebruikers zijn hier de dupe van.
Jurgen
Hardened

Aquarium type: Plantenbak

Berichtdoor Tien » za dec 08, 2012 1:10 pm

Ik heb een laptop van 2 jaar oud, gebruik Chrome als brouwser en de letters waar ik op dit scherm naar kijk zijn echt niet groot.
Ligt dit misschien ook aan instellingen van de computer? Of houdt je computer iets vast in zijn cash geheugen oid?
Ik snap eerlijk gezegd niet hoe deze letters te groot kunnen zijn want ze zijn kleiner dan voorheen (voor de aanpassingen) volgens mijn scherm dan wel te verstaan.

De layout is niet smaller dan veel andere fora gebruiken, ook daar kan ik het niet met je eens zijn. Hier op mijn scherm is de breedte ruim voldoende voor mijn scherm.

Kijk anders eens naar het plaatje van mijn schermafbeelding. Er moet een verschil zijn met waar jij naar kijkt op jou scherm Jurgen. Kun jij een vergelijkende schermafbeelding maken misschien?

Er wordt gevraagd naar onze mening, dat is waar, maar er is een groot verschil tussen opbouwende kritiek en afbrekende kritiek.
Je kunt hetzelfde vertellen maar door je woordkeuze kan dit dan heel anders overkomen. Toon iets meer waardering en wees minder negatief in je woordkeuze en alles zal met meer plezier opgepakt worden door de ontvangers van je bericht.
Tien
Regular

Aquarium type: Gezelschapsaquarium

Berichtdoor Jurgen » za dec 08, 2012 1:25 pm

Politieke correctheid is niet mijn sterkste kant...
Jurgen
Hardened

Berichtdoor Tien » za dec 08, 2012 1:37 pm

Jurgen schreef:Politieke correctheid is niet mijn sterkste kant...

Ach, zo af en toe je berichten kritisch nalezen kan al helpen :mrgreen:

Maar ik zou echt graag de oorzaak willen weten waardoor wij schijnbaar een heel andere look op ons scherm krijgen te zien.
Want hier snap ik echt niets van.
Tien
Regular

Berichtdoor driver.tim » za dec 08, 2012 1:40 pm

ik ken er niks van, maar misschien is jullie beeldscherm anders ingesteld?
driver.tim
Hardened

Aquarium type: home made 130/60/60

Berichtdoor Jurgen » za dec 08, 2012 2:10 pm

mijn scherm ziet er zo uit:
https://docs.google.com/open?id=0BzCmfh ... lFzZUExTW8

Merkbaar kleiner dan jouw scherm dus terijl de lettertypes te groot zijn(vooral van de titels dan)

Ook met google chrome en de site staat op 100% zoom.
Mocht er geen vaste breedte zijn zoals op de meeste fora zou het al veel handiger zijn en kon je zoomen tot de gewenste lettergrootte.
Jurgen
Hardened

Berichtdoor Tien » za dec 08, 2012 4:22 pm

Ok de breedte kan ik het in jouw geval mee eens zijn. Maar dan is de vraag simpel; Moet dit een vaste breedte zijn of heeft de forumsoftware de mogelijkheid om deze variabel te maken.

De lettergrootte vind ik ook in jouw geval niet vreemd. Waarom mag een titel niet iets meer opvallen? Wat geeft dit en waarom zit dat je in de weg?
De geschreven berichten lijken me zo op dit plaatje van je toch een gewone gemiddelde lettermaat. Niets mis mee zou ik zeggen. Zeker niet als je dit vergelijkt met andere fora.
Tien
Regular

Berichtdoor Tien » za dec 08, 2012 4:42 pm

Een klein puntje van aandacht zou voor mij dit zijn:
Afbeelding

Het balkje waar de muis op staat is erg donker en de letters ook. Ik kan niet goed lezen wat er dan nog staat.
Daarnaast is de overgang van licht naar donker erg groot. Ik heb oude ogen (50 plus dan toch :mrgreen: ) Die passen zich niet zo snel meer aan en als de muis eens per ongeluk op het middenstuk staat maar ik scroll met de muis dan is het voor mij een beetje irritant dat die donkere balk steeds verspringt. Het is dan zeg maar zo'n knipperlicht.
Als de overgang van lichte ondergrond kleur naar balk kleur minder groot was ( de donkerste kleur blauw welke standaard gebruikt is in dit format bijvoorbeeld) dan zou dit voor mij makkelijker leesbaar zijn en minder irritant bij het scrollen.
Tien
Regular

Berichtdoor Tien » za dec 08, 2012 6:38 pm

Geweldig er wordt aan gewerkt terwijl je wacht :mrgreen:
Afbeelding
Tien
Regular

Berichtdoor Jurgen » zo dec 09, 2012 7:43 pm

trouwens, Als foto's van 800 pixels breed niet meer op het frame passen, mag je toch spreken van een zéér smal forum veronderstel ik. Zeker in het 16/9 tijdperk.

Alleen jammer dat je als overdrijver bekeken wordt als je de opmerking geeft.

De effectieve foto:

640 pixels raken er nog net op.
Dat is van 1995 geleden...

Afbeelding
Jurgen
Hardened

Berichtdoor Tien » zo dec 09, 2012 10:55 pm

Met de rimg code kun je alle foto's gewoon plaatsen en in zijn totaal te overzien. Als je de foto dan in origineel formaat wil zien is 1 klik voldoende. Dit is overigens een feature dat echt wel van deze tijd en op vele (vaak modernere) fora gebruikt wordt ;)

Alleen jammer dat je als overdrijver bekeken wordt als je de opmerking geeft.

Waarom deze opmerking? Wie vind dat? Een discussie over wat een ieder vind is op dit soort momenten juist zeer gewenst. Niet iedereen hoeft het met iemand eens te zijn toch?

Zolang de discussie open blijft en onderbouwd zonder persoonlijk en bot te worden is het, lijkt mij althans, alleen maar leerzaam.
Tien
Regular

Berichtdoor Jurgen » zo dec 09, 2012 11:03 pm

Dat was dan ook niet naar u in persoon gericht, tien.
Als je het topic doorleest zal je merken waarom ik dit zeg. :)
Op zijn minst komt het toch zo over.

Het gaat ook niet specifiek over de afbeeldingen. Ik toon enkel aan hoe smal het wel is.

Alleen jammer dat wij deze discussie voeren en dat er geen respons komt van het beheer.
Jurgen
Hardened

Berichtdoor Aeruna » ma dec 10, 2012 12:12 am

Het is inderdaad smal op een rechthoekig scherm (op het vierkante van mijn vriend past het perfect, maar staat alles wel groter), persoonlijk stoort het me niet echt om 2 redenen:
Ik ben gewoon van andere fora dat die ook de zijkanten vrijlaten (hoewel ze daar de zijkanten vol steken met reclame-spam).
Een tweede reden waarom het me niet stoort: veel mensen drukken enter na 1 zin, dus heb je nog steeds geen volledig scherm nodig om een tekst te zien. Ook foto's worden vaker onder elkaar dan naast elkaar geplaatst (wat logisch is) dus op zich heeft men geen enkele reden om een schermvullend forum te hebben.
Het enige dat me wel stoort is dat er inderdaad bij sommigen een halve foto verdwijnt, maar dat kan gemakkelijk opgelost worden zoals Tien al aanhaalde.

En om in de trend verder te gaan; ^dit is geen verwijt of whatever, dit is mijn eigen mening.
Aeruna
Hardened

Aquarium type: warmwater

Berichtdoor Hartenheer » ma dec 10, 2012 9:00 am

Tien schreef:
Die grote vlakken Gebruikerspaneel, zoeken, help enz. {niet vergeten de pijl onderaan de pagina} ziet er echt niet uit.
Ik als graficus vind het in vergelijking wat het was, nu echt amateuristisch overkomen

Ik persoonlijk vind deze opties juist een mooie verbetering als optie. Als je nu geschreven had dat de kleur iets te uitspringend was, dan zou ik het met je eens kunnen zijn. Maar dan zou je ook kunnen schrijven:

---
Als graficus zou ik de grote donkere vlakken minder in het oog springend maken door hier een zachtere kleur voor te gebruiken. In plaats van het zwart zou bijvoorbeeld de blauwe kleur gebruikt kunnen worden welke als ondergrond is gebruikt voor de aan of uit vink opties (Schakel BBCode uit enz)
---

Dat klinkt toch veel meer als een aanmoediging dan wanneer je de inzet van de mensen die zo hun best doen en zoveel tijd en werk er in steken meteen maar te ontmoedingen door deze botte opmerkingen?

Nee Tien, ik ben mijn leven lang grafisch technisch ingenieur en ben bijzonder goed in beoordelen van layouts, het ziet er gewoon niet uit.

Dat zijn geen botte opmerkingen, het is een geconstateerd feit.
Als er geen kritiek geleverd mag worden, hadden jullie deze topic niet moeten openen.

Blijkbaar kunnen jullie dan er niet tegen als men eerlijk voor hun menig uitkomt.
Daarom vindt ik deze opmerking zeer ongepast.
Met vriendelijke groeten,

Willem

Afbeelding
Voor België en Nederland
Hartenheer
Regular

Aquarium type: Zeewater

Berichtdoor Tien » ma dec 10, 2012 9:11 am

Hartenheer schreef:Nee Tien, ik ben mijn leven lang graficus, en het ziet er gewoon niet uit.

Dat je dit vind is prima, maar maak die opmerking dan ook opbouwend door te vertellen hoe dit opgelost of aangepast kan worden.
Zo alleen staand, is dit een botte opmerking waar niemand iets mee kan.

Als een klant bij je komt en je laat vol trots een ontwerp zien aan die klant, waar je uren aan hebt zitten werken en waarvan je denkt dat dit aan de wensen van die klant voldoet. Die klant komt kijken en zegt alleen maar: Dat ziet er niet uit, ik vind het niet mooi.
Zit jij dan niet op de kast? Heb jij dan geen vragen van; Maar wat vind je niet mooi, Wat had je anders willen zien en hoe?

Hartenheer schreef:Als er geen kritiek geleverd mag worden, hadden jullie deze topic niet moeten openen.

Blijkbaar kunnen jullie dan er niet tegen als men eerlijk voor hun menig uitkomt.
Daarom vindt ik deze opmerking zeer ongepast.

Ik zit niet in beheer dus ik hoor niet bij "jullie".
Ik erger me wel aan de manier van communiceren. Kritiek mag, maar ik heb het nu al een aantal keren geschreven. Geef dan opbouwende kritiek. Daar kunnen mensen iets mee.
Nu is het alleen maar afbrekende kritiek waar mensen niets mee kunnen.
Tien
Regular

Berichtdoor Hartenheer » ma dec 10, 2012 12:39 pm

Tien,ik schreef jou juist aan omdat jij het over botte opmerkingen had en wat er aan schort had ik al geschreven. :?

Waarschijnlijk heb je daar overheen gelezen, kan iedereen gebeuren hoor
Ik bedoel het niet kwaad hoor, ook al druk ik me vaak ongelukkig uit :mrgreen:

Maar zal het nog eens proberen uit te leggen.
Door het vele zwart en die grove knoppen {gebruikerspaneel, zoeken, help enz} is het mooie optische evenwicht wat het forum hiervoor wel bezat helemaal weg.

Ik besef dat men er een hoop tijd in steekt { heb zelf ook 20 jaar lang een forum gehad}.
Maar zoals het er nu uitziet, komt het over alsof het iemand zijn 1e website is.
Met vriendelijke groeten,

Willem

Afbeelding
Voor België en Nederland
Hartenheer
Regular

Aquarium type: Zeewater

Berichtdoor Admin » ma dec 10, 2012 6:55 pm

Laat ons zeggen dat we nooit voor iedereen goed zullen kunnen doen. Dat de knoppen waarover hierboven gesproken wordt opvallend zijn ben ik mee akkoord, maar stoort me helemaal niet in het gebruik van het forum, ze doen wat ze moeten doen en daar start het natuurlijk.

In vergelijking met de vorige layout, waar foto's, banners in het wilde weg stonden en dan nog eens in verschillende afmetingen is weggewerkt, dat vind/vond ik een veel groter probleem dat een knop rechtsonder en een paar knoppen helemaal bovenaan, die je met 1 kleine scrollbeweging niet meer in het zicht hebt zitten.

Het is ook zo, dat het nieuwe geheel zal geëvalueerd zal worden, maar dit kan niet grondig gebeuren wanneer we dit al na 1 dag zouden moeten doen. Weet dat alle opmerkingen in acht zullen worden genomen en dat er bekeken zal worden wat we kunnen en willen doen. We gaan niet over één nacht ijs , heeft ook geen zin om te blijven wisselen en omgooien. Structuur is en blijft nodig.

Vooral de inhoud en sfeer (lees gevoel) van het forum is van belang en daar wil ik zeggen dat dit zeker goed zit. De layout , daar hebben we al een stap naar voor gezet.

Maar , kan een forum ooit volledig klaar zijn .... ik denk het niet, dus we gaan heus nog niet op pensioen :D .

Toch bedankt voor de reacties !

Greetzz :D
Bezoek ook mijn website --> HET ZOETWATERAQUARIUM
Admin
Site Admin

Aquarium type: Juwel Trigon 350

Berichtdoor Aeruna » ma dec 10, 2012 8:55 pm

Naar die knoppen vanboven kijk ik niet eens xD
de knop rechtsonder vind ik erg handig, het is ook goed dat die in het oog valt. Maar om die misschien iets minder opvallend te maken in een lichtere tint grijs zetten? :)
Aeruna
Hardened

Aquarium type: warmwater

Berichtdoor lex0016 » do dec 13, 2012 6:17 pm

Ik ben effe niet meer op het forum geweest door gebrek aan tijd :oops:

moet zeggen dat het een positieve verbetering is :D
groetjes lex
56x28x28 bakje met 2 sluierstaarten een zwart telescoopvisje en een L-nummer
lex0016
Newbie

Aquarium type: 56x30x30 koud water met goud vissen