Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Molly's

Diverse vragen m.b.t. brakwatervissen kan je hier stellen. Schuttersvis, argusvis, zilverbladvis, geelbandgrondel, kogelvis, ...
Bookmark and Share

Molly's

Berichtdoor love_fish21 » ma feb 04, 2013 12:32 pm

hallo,

ik heb molly's in men aquarium zitten en doe altijd een el zout in het water per 10 l
maar nu ik van een 60 l bak naar een 240 ga wil ik het niet alleen op molly's houden dus wat kan ik hierbij doen van vissen zelf vinden we maanvissen en corrydoras mooi maar kan dit er wel blij

Ah jah heb ook nog garnaaltjes in men bak ergens zitten al heb ik ze al weken nie meer gezien :|

Wie kan me helpen
Opbouwende kritiek is altijd welkom,, maar afbrekende mag je vr jezelf houden!!! Ik ben hier om bij te leren!!!
love_fish21
Newbie

Aquarium type: caymann 60 juwel rio 240

Re: Molly's

Berichtdoor Aeruna » ma feb 04, 2013 2:43 pm

Sorry, hier veschiet ik wel even van hoor;
Molly visjes zijn zoetwatervissen!
Welke garnalen had je erbij gezet? Want de meest voorkomende garnalen zitten op zoetwater.

Corydorassen zijn goede bodemkuisers en moeten wel in een groepje gehouden worden van 5-8 stuks
Maanvissen hebben veel ruimte nodig (dus goed inlezen) en worden ook in groepen gehouden.
Aeruna
Hardened

Aquarium type: warmwater

Berichtdoor love_fish21 » ma feb 04, 2013 2:54 pm

ik heb altijd gelezen (zit op verschillende forums) dat molly's naar zout vragen, heb een kreeft gehad en had men mollys helemaal de staarten geknipt en met zout in het water zijn ze zeer snel genezen (zonder medicatie)
geen idee wat voor garnalen ze hebben geen kleur dus jah. maar lees nu net dat maanvissen voor een 240 liter bak tog te groot zijn dus wil een rustig bakje hebben dus dit maar beter niet doen dan. maar zijn er nog andere speciale vissen die bij men molly's passen?
Opbouwende kritiek is altijd welkom,, maar afbrekende mag je vr jezelf houden!!! Ik ben hier om bij te leren!!!
love_fish21
Newbie

Aquarium type: caymann 60 juwel rio 240

Berichtdoor pol_de_gezzzmol » di okt 01, 2013 3:06 pm

Bijtjes (Brachygobius xanthozonus), (dwerg)kogelvissen (kunnen wel vinnenbijters worden bij black molly's en onvoldoende slakken), argusvissen (eten wel planten op), Poecilia sphenops, guppy's kunnen ook.
Probleem is vooral hoe brak is jouw brakwater ? Mss hier nog wat hulp. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_br ... sh_species
Garnaaltjes moeten zeker kunnen. Ik denk aan vuurgarnaaltjes.
pol_de_gezzzmol
Hardened

Aquarium type: Kweker, van vanalles. Te veel aqua om op te sommen

Keer terug naar Vissen