Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Hypancistrus zebra!!

Pantser- en harnasmeervallen, wil je iets weten of meedelen over deze dieren plaats je reactie dan hier. (Corydoras, Brochis, Hypancistrus, Ancistrus, Panaque, Peckolita, Sturisoma, Rineloricaria, Farlowella, Otocinclus, ...)
Bookmark and Share

Hypancistrus zebra!!

Berichtdoor roortjes » do feb 15, 2007 11:36 am

OK. mensen, :idea: dit zijn al de goedkoopste die ik al tegen gekomen heb,
http://www.kapaza.be/detail/3919588/Hyp ... zebra.html
voor de echte liefhebber (of voor de gekke......kweet nie !!!)
Awel ancistrus, wat denk ge, :? gaan we er voor????? :wink:
Laatst bijgewerkt door roortjes op do feb 15, 2007 2:38 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
roortjes
Regular

Berichtdoor Apisto » do feb 15, 2007 1:00 pm

Eigenlijk vind ik dit onozel.
Een dergelijke soort moet je kost wat kost voor de hobby proberen te bewaren en dus niet via een publiek kanaal verkopen.
Die persoon zou zelf mensen moeten contacteren waarvan hij weet dat zij de soort kunnen nakweken. Blijkbaar is voor deze meneer / mevrouw geld net belangrijker dan het behouden/verspreiden van de soort in de hobby.

Natuurlijk zijn of haar goed recht, maar ik vind het walgelijk als zo iemand zich LIEFhebber zou noemen.
breng eens een bezoek aan mijn (killivis)site: http://users.pandora.be/aphyosemion
en aan aquariumclub: http://www.blackmolly.be
Apisto
Hardened

Berichtdoor Santiago di Cuba » do feb 15, 2007 1:26 pm

Ik zou het diertje echt graag houden, maar die prijs jom?! Daar koop ik een stuk Amazone-oerwoud voor mét die beesten in!!! ;-)
Santiago di Cuba
Newbie

Berichtdoor Ancistrus » do feb 15, 2007 1:44 pm

Op zo een aanbod zou niemand moeten reageren, de prijzen zouden vanzelf omlaag gaan, er zijn ongeveer 400 L-nummers waaronder er zeer vele veel mooier zijn dan de L-46, gewoon omdat er een invoerverbod is zijn er vele liefhebbers die er munt willen uit slaan.
Heel zeker zijn ze in singapore al lang bezig met deze dieren volop te kweken, je zal dan ook de komende jaren deze prijs in elkaar zien vallen.
Deze prijs valt trouwens nog mee kijk bvb maar eens naar deze , ook de kweek van dit visje verloopt zeer traag, je moet rekenen op een ouderdom van 3 jaar eer ze beginnen, en dan heb je nog eens de zeer kleine nestjes (10 à 12 stuks) op m'n weblog staat trouwens een link naar een mooie site over de L-46

Dit noem ik dus geen liefhebberij maar geldgewin.... :wink:
Ancistrus
Hardened

Aquarium type: meervallenbak

Berichtdoor roortjes » do feb 15, 2007 1:52 pm

Apisto schreef:Eigenlijk vind ik dit onozel.

OK.helemaal met akkoord Apisto,ik vindt het ook nu nog spijtig dat er zo een woekkerprijzen voor gevraagd worden ik geloof dat ze zelfs al eens 150€ stonden,maar dan spreken we van volwassen dieren!
Maar natuurlijk denk ik het zelfde als u,laat ons het diertje massaal kweken en dan is het voor ieder toegankelijk en betaalbaar, maar denk nu,dat we ergens moeten beginnen!! :wink:
(PS. ik geloof, dat ik weer een gevoelige snaar heb aangeraakt, wat is dat toch met mij!! sorry jongens,zal me houden bij de snails,ok!! :? )
roortjes
Regular

Keer terug naar Pantser- en harnasmeervallen