Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Dode ancistrussen

Pantser- en harnasmeervallen, wil je iets weten of meedelen over deze dieren plaats je reactie dan hier. (Corydoras, Brochis, Hypancistrus, Ancistrus, Panaque, Peckolita, Sturisoma, Rineloricaria, Farlowella, Otocinclus, ...)
Bookmark and Share

Dode ancistrussen

Berichtdoor Brigitte » wo mei 13, 2015 10:58 pm

Hallo, ik ben Brigitte en ik heb een vraag. Ik heb een Juwel 180 l met normale beplanting, hout en wat stenen, niks speciaals, maar mooi voor mij. Er zit een standaard binnenfilter in en wekelijks poets ik de ramen, kijk ik de planten na, stofzuig en doe ik 40 l proper water, ik vervang de filterwatten en als het nodig is spoel,ik de filtersponzen in aquawater. Mijn vissen zijn ook gewone makkelijke visjes :
5 mollys
4 gupmannen
10 kardinaaltjes
10 kegelvlekbarbelen
Nu komt mijn vraag, ik had 2 ancistrussen bijgekocht, Jonge visjes ong 4 cm. In het begin ging alles goed, ze waren levendig en altijd in de weer met eten. Ik gaf ze komkommer en daar vlogen ze elke keer weer op. 14 dagen na aankoop heb ik er één dood gevonden op de bodem, de andere heb ik nooit meer teruggezien, waarschijnlijk ook dood. Ze werden wel lastiggevallen door mijn mollys, maar kan dit echt de dood veroorzaken? Stress? Ik dacht dat dit sterke visjes waren, ik durf geen andere kopen omdat ik bang ben dat ook zij zullen sterven. Alle andere vissen zijn kerngezond, ik heb weinig sterfgevallen. De dode vis vertoonde geen uiterlijke verwondingen. Bedankt alvast :D
Brigitte
Newbie

Aquarium type: juwel 180

Re: Dode ancistrussen

Berichtdoor Wikkes » do mei 14, 2015 9:38 am

dood door stress kan wel, zeker als de molly's op formaat zijn en de ancistrussen nog klein. valt te zien hoeveel verstopplaatsen ze hebben.

Nog een tip, koop 1 ancistrus, dan heb je geen overvolle kweek ervan dat je niet weg krijgt.

Ofwel koop je meerdere van een specialere soort, waarvan je de nakweek weg krijgt.
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Keer terug naar Pantser- en harnasmeervallen