Inloggen/Registreren

Zoeken Help

otocinclus affinis in hoekje aan verwarming

Pantser- en harnasmeervallen, wil je iets weten of meedelen over deze dieren plaats je reactie dan hier. (Corydoras, Brochis, Hypancistrus, Ancistrus, Panaque, Peckolita, Sturisoma, Rineloricaria, Farlowella, Otocinclus, ...)
Bookmark and Share

otocinclus affinis in hoekje aan verwarming

Berichtdoor Shrimpie » wo apr 01, 2015 2:49 pm

Hey,

Sinds 2 maand heb ik 5 otocinclus affinis en deze zijn erg schuw. De eerste weken zeten deze vooral ôp de voorgrond en aan de ramen, maar de laatste weken zie ik deze niet meer. Vorige week merkte ik op dat deze alle 5 in een hoekje aan de verwarming plakten. Hebben deze dan te koud? Water is 28°C...
Shrimpie
Regular

Aquarium type: TICO 20 met garnalen

Re: otocinclus affinis in hoekje aan verwarming

Berichtdoor Marnick » wo apr 01, 2015 11:03 pm

Die van mij (weliswaar vittatus, geen affinis) zitten op 24-25° en zijn heel actief. Ik denk trouwens dat 28° misschien een beetje veel is.
Zitten er nog andere, grotere of dominante algeneters in je aquarium? Zit er trouwens nog alg in de bak?

Oto's zitten ook graag op de siliconen in de hoeken van het aquarium. Dan kun je ze amper zien. 't Is mij overkomen toen ik de mijne ging halen in de winkel. Ik wou er 6 maar ik zag er maar 4. Ik dacht van grappig te doen en zei tegen de uitbater dat ik AL zijn Otocinclussen wou kopen. Tot hij met z'n schepnetje in de bak ging. Een stuk of 15-20 Oto's schoten vanuit alle hoeken alle kanten op. Ik heb toen toch maar wijselijk gezegd dat 6 genoeg was :mrgreen:
Marnick
Newbie

Aquarium type: zoetwater

Berichtdoor DoubleDutch » vr apr 03, 2015 2:27 pm

Oto's zijn juist koeler water visjes en worden vaak meer tegen de avond / bij het voeren actief. 28C is veeeeeel te hoog. 22C zou zelfs beter zijn. Het hangt er een beetje vanaf hoe de bak is beplant en hoe fel het licht is. Ik heb ze in drie bakken en in twee dichtbeplante / grote bakken zijn ze overdag veel actiever. In de kleinere bak hangen ze veelal achter het filter en komen 's avonds tevoorschijn.

Zorg dat ze naast plantaardig voer ook wat dierlijk voer binnenkrijgen. Als je voer heel fijn verpulverd zullen ze het op de bladeren neergedaalde voer eraf eten.
DoubleDutch
Regular

Aquarium type: Diverse zoetwater

Berichtdoor Wikkes » vr apr 03, 2015 5:06 pm

Shrimpie schreef:Hey,

Sinds 2 maand heb ik 5 otocinclus affinis en deze zijn erg schuw. De eerste weken zeten deze vooral ôp de voorgrond en aan de ramen, maar de laatste weken zie ik deze niet meer. Vorige week merkte ik op dat deze alle 5 in een hoekje aan de verwarming plakten. Hebben deze dan te koud? Water is 28°C...

Affinis is niet te vinden in de handel, is de vestitus die verkeerd wordt aangeboden.
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Keer terug naar Pantser- en harnasmeervallen