Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Af en toe bleke Corydoras Panda

Pantser- en harnasmeervallen, wil je iets weten of meedelen over deze dieren plaats je reactie dan hier. (Corydoras, Brochis, Hypancistrus, Ancistrus, Panaque, Peckolita, Sturisoma, Rineloricaria, Farlowella, Otocinclus, ...)
Bookmark and Share

Af en toe bleke Corydoras Panda

Berichtdoor AntwerpScape » wo jan 21, 2015 1:29 pm

Hoi!

In mijn 60L bakje heb ik 5 Corydoras panda zitten. Zover ik kan zien zijn het 4 vrouwtjes en 1 mannetje: de 4 anderen hebben een fors en robuust formaat, het mannetje is iets kleiner en slanker. Het mannetje echter lijkt soms een kameleon... De ene dag heeft hij mooie zwarte kleuren, de andere dag ziet hij er heel bleekjes uit.

Kwa gedrag is er nooit een verschil. Hij zoekt leuk het gezelschap op van de dames, hij eet goed mee, gaat af en toe een belletje zuurstof halen aan het oppervlak en zit soms zelfs te spelen met de Danio's wanneer zij even goeiedag komen zeggen op het bodem van het aquarium.

Ik dacht misschien, omdat hij het enige mannetje is van de 5, dat de wijfjes hem misschien "afpeigeren"? Zou dat een reden kunnen zijn waarom hij soms bleekjes is? Ik zie immers absoluut geen tekenen van stress, de waterwaardes zijn prima, en de wijfjes zien er altijd kerngezond uit.

Alvast bedankt!
AntwerpScape
Newbie

Aquarium type: 150-40-50 High Tech

Re: Af en toe bleke Corydoras Panda

Berichtdoor DoubleDutch » vr apr 03, 2015 2:31 pm

Wat voer je ze precies?
De mannetjes peigeren veelal de vrouwtjes juist af.
DoubleDutch
Regular

Aquarium type: Diverse zoetwater

Re: Af en toe bleke Corydoras Panda

Berichtdoor Wikkes » vr apr 03, 2015 5:08 pm

stress, 5stuks in te weinig om een groep zich goed te laten voelen, 8stuks zou een minimum moeten zijn kwa cory's.

Wat noem jij prima waterwaardes? geef de getallen eens aub.
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Keer terug naar Pantser- en harnasmeervallen