[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4710: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4712: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4713: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4714: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
 Aquariaforum.be • Toon onderwerp - Corydora's julii of toch niet?

Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Corydora's julii of toch niet?

Pantser- en harnasmeervallen, wil je iets weten of meedelen over deze dieren plaats je reactie dan hier. (Corydoras, Brochis, Hypancistrus, Ancistrus, Panaque, Peckolita, Sturisoma, Rineloricaria, Farlowella, Otocinclus, ...)
Bookmark and Share

Corydora's julii of toch niet?

Berichtdoor Wolf » do aug 21, 2014 9:32 am

Binnenkort wil ik een aantal nieuwe corydora's aanschaffen, maar ik was de naam van mijn huidige corydora's vergeten, dus ik ga op zoek naar foto's en vergelijk. Ik kom uiteindelijk uit op corydora julii, wat klopt met wat ik denk dat de verkoper zei. Maar ik lees overal (vooral op Engelstalige sites) dat deze soort erg uitzonderlijk is en dat winkels vaak een andere soort verkopen.
Dus ik zoek verder en vind nog een aantal soorten die zo goed als identiek zijn aan mijn corydora's: corydora acutus, corydora copei en corydora gomezi.
De enige manier om iets meer zekerheid te hebben over de precieze soort van mijn corydora's is hun lengte, maar ik ben niet zeker of ze volgroeid zijn. Vandaar mijn vraag: wanneer is een corydora volgroeid? Beïnvloedt de grootte van het aquarium de groei van een corydora (zoals bij een goudvis)?
Voor mijn nieuwe corydora's ga ik gewoon naar dezelfde winkel en vraag corydora's julii, het belangrijkste is dat het dezelfde soort is als die die ik nu heb :)
Wolf
Regular

Aquarium type:
Re: Corydora's julii of toch niet?

Berichtdoor DoubleDutch » di sep 02, 2014 8:57 am

Kijk eens op http://www.tropicalfishforums.co.uk/ind ... ic=40121.0
Corydorasgoeroe Lee uit Edinburgh heeft hier een stuk over geschreven.

Overal ter wereld worden ze ten onrechte verkocht als julii, maar 99% dat je de Corydoras Trilineatus hebt.
De Gomezi heeft een langere snuit en iets andere vorm. Als je naar Julii vraagt (zelfs de groothandel verkoopt ze onder die naam) krijg je zo en zo vrijwel zeker Trilineatus aangeboden.

Succes,
Aad
DoubleDutch
Regular

Aquarium type:

Berichtdoor Wolf » di sep 02, 2014 11:37 am

Danku :)
Voor mij is het belangrijkste dat bij corydora's niet plots veel te groot worden omdat ik niet weet welke soort het is en ik wil graag nog corydora's en liefst van dezelfde soort :)
Wolf
Regular

Aquarium type:

Berichtdoor DoubleDutch » di sep 02, 2014 1:20 pm

Fotootje ??? Zoals gezegd krijg je als je om Juliis vraagt waarschijnlijk gewoon Trilineatus.
Het patroon (streepjes ipv stippen zoals bij de Julii) van de Trilineatus is echter zeer herkenbaar.
DoubleDutch
Regular

Aquarium type:

Berichtdoor Wolf » wo sep 03, 2014 10:40 am

Zoals ik zei is het niet de bedoeling om precies uit te vinden welke soort mijn visjes zijn, ik wou vooral aanbrengen dat je bij deze visjes blijkbaar niet krijgt wat ze zeggen dat je krijgt. Ik doe dit omdat ik er opvallend weinig Nederlandstalige informatie over vond :)
Wanneer zijn corydora's feitelijk volgroeid?
Wolf
Regular

Aquarium type:

Berichtdoor DoubleDutch » do sep 04, 2014 8:48 am

Die bedoeling lees ik wel uit je eerste post (en de naam), maar alla.
Lengte is niet het enige verschil tussen de genoemde soorten.
Gek genoeg worden deze visjes overal ter wereld onder de verkeerde naam verkocht. De bron daarvan schijnt bij de handelaren in Zuid Amerika te liggen, wat stompzinnig wordt overgenomen in de handel.
Het volgroeien van Corydoras (aan elkaar geschreven) verschilt per soort van 3/4 jaar tot 1,5 jaar in mijn beleving.
Hang ook erg af van het (gevarieerde / dierlijk) voer dat ze krijgen. Veel Corydoras halen in gevangenschap door het dieet, te kleine bakken, waterconditie, etc..... hun volwaardige lengte niet !!!
DoubleDutch
Regular

Aquarium type:

Keer terug naar Pantser- en harnasmeervallen