Aquariaforum.be • Toon onderwerp - Ancistrus dolichopterus

Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Ancistrus dolichopterus

Pantser- en harnasmeervallen, wil je iets weten of meedelen over deze dieren plaats je reactie dan hier. (Corydoras, Brochis, Hypancistrus, Ancistrus, Panaque, Peckolita, Sturisoma, Rineloricaria, Farlowella, Otocinclus, ...)
Bookmark and Share

Ancistrus dolichopterus

Berichtdoor catje » di aug 07, 2012 1:43 pm

een vraagje over de ancistrus dolichopterus.
famillie van mij heeft deze prachtige vis in haar aquarium van 60 L en heeft regelmatig kleintjes ervan
nu vroeg ze mij of ik een kleintje ervan wilde hebben en hapte natuurlijk direct toe maar nu lees
ik dat deze mooie visjes 13 cm groot worden en in een minn aquarium hoeven te zitten van 100L

de vraag is ,als een vis te klein zit of niet gelukkig voelt in zijn omgeving zouden deze dan nog kweken?
zou ik deze vis al dan niet tog aannemen?

ze vertelde me ook dat deze weinig ruimte nodig hebben en traag groeien ,klopt dit?

handig om weten ,heb ook een aquarium van 60L en er komen 8 pareldanio's,koppel honinggoerami's en 6corydoras trilineatus

alvast bedankt!
catje
Newbie

Aquarium type: tetra

Re: Ancistrus dolichopterus

Berichtdoor Peter9030 » di aug 07, 2012 2:41 pm

Ikzelf hed een koppel van deze vissen in een aqua van 1m20 en kweken vrij eenvoudig. Ze hebben nu jongen (2-tal weken oud)
Deze vissen zijn nu wel geen zwemmers, maar hebben toch een aquarium van 1m en veel schuilplaats nodig. Dus dat bakje van 60 liter lijkt me wel klein.
60 liter gezelschapsaquarium - Hawaï Platty's, Corydoras Panda, Otocinclus Vittatus, koppel Honinggoerami's
240 liter gezelschapsaquarium - Koppel Ancistrus dolichopterus, Hyphessobrycon bentosi, Corydoras Sterbai, Dalmatiër Molly's en Diamantgoerami's
Peter9030
Newbie

Aquarium type: Zoetwater gezelschapsaquarium

Berichtdoor catje » wo aug 15, 2012 8:41 pm

dat was dus wat ik ook gelezen had maar nu heb ik ze en wat zou ik nu doen? groter visbak kopen gaat nu niet door plaats gebrek. zou ik ze houden tot ze iets groter zijn en dan proberen weg te geven?
catje
Newbie

Berichtdoor Peter9030 » wo aug 15, 2012 10:56 pm

Ik zou ze echt niet houden in een bakje van 60cm. Moest ik in jouw plaats zijn, zou ik ze proberen wegdoen.
60 liter gezelschapsaquarium - Hawaï Platty's, Corydoras Panda, Otocinclus Vittatus, koppel Honinggoerami's
240 liter gezelschapsaquarium - Koppel Ancistrus dolichopterus, Hyphessobrycon bentosi, Corydoras Sterbai, Dalmatiër Molly's en Diamantgoerami's
Peter9030
Newbie

Aquarium type: Zoetwater gezelschapsaquarium

Berichtdoor catje » do aug 16, 2012 2:29 pm

vandaag naar de viswinkel geweest met een potje water om te laten testen en die resulteerde zeer goed dus heb ik mijn bestelling gedaan voor de rasbora galaxy of pareldanio's ,een stuk of 8.

nog 2 plantjes gekocht en natuurlijk ging het ook over de ancistrusjes die ik heb.
de man ,die blijkt toch heel ervaren te zijn en ook heel bekend hier in de buurt,vertelde dat deze niet groter worden dan max 10 cm zelfs kleiner en dat het geen probleem geeft deze te houden in mijn aquarium van 60L dus heb ik besloten deze te houden en af te wachten.
catje
Newbie

Berichtdoor catje » do aug 16, 2012 2:41 pm

o ja even een detai die ik vergeten te melden was het gaat dus over de ancistrus cf cirrhosus
catje
Newbie

Keer terug naar Pantser- en harnasmeervallen