Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Ancistrussen verstoppen zich

Pantser- en harnasmeervallen, wil je iets weten of meedelen over deze dieren plaats je reactie dan hier. (Corydoras, Brochis, Hypancistrus, Ancistrus, Panaque, Peckolita, Sturisoma, Rineloricaria, Farlowella, Otocinclus, ...)
Bookmark and Share

Ancistrussen verstoppen zich

Berichtdoor Cati » za jul 14, 2012 11:08 pm

Hallo allemaal

Ik heb sinds woensdag 2 Ancistrussen in mijn nieuwe aquarium. Ik denk dat het een mannetje is (met de "antennes" op z'n neus), en een iets groter vrouwtje (zonder deze "snor").

Ik vroeg me af of het normaal is dat ze zich van de hele dag niet laten zien... Ze verstoppen zich, een onder de filter en de ander in een decoratiestuk (waarvan ik niet eens wist dat het een ancistrus kon bevatten :lol: ) Ik voeder ze met Wels-chips, maar de garnalen eten er meer van dan zij... Ze liggen zo doodstil dat ik af en toe dichterbij moet gaan kijken of die kieuwtjes nog op en neer gaan :| .

Zijn ze nog altijd overweldigd door de verhuis naar het nieuwe aquarium?
Zouden ze misschien 's nachts op tocht gaan, en dan tegen de ochtend terug naar hun schuilplaats gaan?
Is er iets dat ik kan doen om hen te stimuleren om meer rond te zwemmen?

1 plecostomus
Cati
Newbie

Aquarium type: 120L zoetwater

Re: Ancistrussen verstoppen zich

Berichtdoor Wietse » zo jul 15, 2012 11:43 am

Ik denk dat dit wel normaal is. Toen ik mijn ancistrussen had deed ik savonds eten in hun bakje. Ik had gehoord dat ze vooral 's nachts actief waren.
Ik denk ook dat als er teveel licht in de bak is ze zich meer op de donkere plaatsen van het aquarium zullen verstoppen.
Dit is wat ik nog weet over mijn ancistrusjes en hun gedrag.

ik hoop dat ik hiermee geen leugens vertel :p
Wietse
Regular

Re: Ancistrussen verstoppen zich

Berichtdoor Cati » ma jul 16, 2012 8:54 pm

Heb vannacht een stuk komkommer in het aquarium gelaten, en 's morgens kon je duidelijk zien dat er was aan geknabbelt het in het midden. Volgens mij zijn ze gewoon nachtdieren!

1 plecostomus
Cati
Newbie

Aquarium type: 120L zoetwater

Keer terug naar Pantser- en harnasmeervallen