Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Dwerggarnalen

Vragen, opmerkingen m.b.t. bovenstaande dierengroep, die kan je hier kwijt.
Bookmark and Share

Dwerggarnalen

Berichtdoor CélineD » za okt 22, 2016 8:25 pm

Hey allemaal! Ik heb sinds kort een aquarium met 30L voor een Betta vis, nu had ik daar graag enkele dwerggarnalen bijgestopt, maar hier heb ik helemaal geen ervaring mee.
Op het internet en in de winkel lees ik nogal tegenstrijdige dingen: de ene zegt dat ze absoluut in groepjes moeten, de ander zegt dat het niet uitmaakt en ze best alleen kunnen.
Daarom vraag ik liever iemand met ervaring...

Dus: op een rij'tje:
- Kunnen dwerggarnalen bij een Betta? Ik weet dat Betta's agressief kunnen zijn, maar normaal kan zo'n kleine vis een dwergarnaal toch geen echte schade doen? Hoop ik?
- Moeten ze in een groep? Of zou het mogelijk zijn om bv. 2 mannetjes/2 vrouwtjes te vragen? Wil echt niet graag kweken... Want dan wordt het meteen zo vol... Maar een beetje meer beweging zou fijn zijn.
- Wat geef ik hen te eten?

Op het moment kijk ik naar Blue Pearl garnalen, of blauwe fee garnalen, omdat ik hen het mooist vind. Maar als iemand me een ras kan aanraden dat beter geschikt zou zijn om 2/3 stuks van te houden en dat niet zou kweken, dan hoor ik het graag!
CélineD
Newbie

Aquarium type: juwel

Re: Dwerggarnalen

Berichtdoor botiafish » za okt 22, 2016 10:26 pm

Voor zover ik weet hou je best garnalen in groep, dan voelen ze zich gelukkiger en laten ze zich meer zien.
Wil je niet dat ze kweken, dan kan ik japonica's aanraden.
Of de Beta ze gerust gaat laten of ze op het menu gaat zetten dat weet ik niet.
Iemand anders op dit forum weet daar waarschijnlijk wel antwoord op.
botiafish
Newbie

Aquarium type: zoetwater

Berichtdoor eltwee » zo okt 23, 2016 8:39 am

Eigenlijk heb je dus een garnalen bak en wil je er een betta bij zetten. Ik kan je al zeggen dat de bak te klein is voor een Betta, dit zijn vissen van 5-7 cm die wel een wat meters willen zwemmen.
Qua garnalen koop je best een groepje van 10-20 stuk, dit is gewoon mooier, dit kweekt en zit er geen betta bij dan heb je na een tijd teveel. Met Betta zal dit ook kweken maar de betta zal zeer veel jongbreod opruimen, de volwassen garnalen laat hij met rust.
Wil je de kleur behouden dan zul je nooit teveel hebben, per worp hou je dan maar een paar mooie oven en de rest gooi je weg of probeer je te verkopen aan een prijs die de kleur niet waard is.

L2
eltwee
Hardened

Aquarium type: ik hou niet van verplicht

Berichtdoor CélineD » zo okt 23, 2016 9:20 am

Dankjewel voor jullie reacties - Ik zou liefst echt hebben dat ik geen garnalen moet weggooien, dus liever voorkomen dat er jongen zouden zijn... Dan lijken Japonica's al beter geschikt voor mij... Maar gaan deze niet tot kweken over, of komen er wel larven die gewoon niet overleven in zoet water?

En wat voor verzorging hebben die dan nodig? Ze leven eigenlijk liever in brakwater? Is het dan beter om ze in een aquarium zonder filter te zetten? Of is een filter wel nodig? En met verwarming of zonder verwarming?

De Betta is niet mijn vis - maar die deel ik op het moment met een kotgenoot ;) Als de garnalen en vis uiteindelijk té verschillende noden zouden hebben, dan koop ik dus gewoon mijn eigen bak.
CélineD
Newbie

Aquarium type: juwel

Keer terug naar Garnalen, slakken, kreeften, krabben, kikkers en andere ongewervelden ...