Inloggen/Registreren

Zoeken Help

slakkenplaag

Vragen, opmerkingen m.b.t. bovenstaande dierengroep, die kan je hier kwijt.
Bookmark and Share

slakkenplaag

Berichtdoor tamsel » wo dec 03, 2014 11:31 am

Sinds enige tijd heb ik een slakkenplaag in mijn aquarium. Nu zijn het er zo veel dat ik graag van ze af wil. Ik heb erover nagedacht om van die slakkenetende slakken te kopen, maar ik heb ook een paar appelslakken in mijn aquarium die ik graag wel zou willen houden. Nu vroeg ik me dus af of die slakkenetendeslakken wel een goed idee zijn. en of er misschien nog andere manieren zijn om van mijn slakkenplaag af te komen.
Ik heb zelf al geprobeerd de slakken weg te vangen, met een netje of met een stukje komkommer of tomaat, maar dit werkt niet heel goed.
Ook weet ik dat je chemicaliën kunt kopen, maar dit lijkt me niet heel goed voor de andere bewoners van mijn aquarium (appelslakken en vuurgarnaaltjes).
heeft er iemand misschien advies voor me?
tamsel
Newbie

Aquarium type: vissen en garnalen

Re: slakkenplaag

Berichtdoor Matt1118 » wo dec 03, 2014 7:45 pm

Helena's zouden wel eens de appelslakken durven opeten (niet zo vlug alleen maar als ze met meer zijn wel). Garnalen lusten ze ook, zeker kleintjes.

Ik weet niet hoe groot je bak is. Je kan eens proberen met 2 helena's. Het zal dan wel wat langer durven voor al je andere slakken weg zijn, maar de helena's winnen het hoor :-)
Matt1118
Moderator

Aquarium type: 80x45x45 scape

Berichtdoor Shadosy » wo dec 03, 2014 8:00 pm

Appelslakken durven schijnt ook wel de slakkeneitjes (kwabjes) op te eten van deze slakken en zelfs kleine slakjes, maar helenas zijn beter :-)
Shadosy
Hardened

Aquarium type: Te veel!

Berichtdoor Matt1118 » wo dec 03, 2014 8:04 pm

Appelslakken durven alles eten denk ik =D
Matt1118
Moderator

Aquarium type: 80x45x45 scape

Berichtdoor tamsel » wo dec 03, 2014 9:50 pm

Het zou best kunnen dat mijn appelslakken ook wel eens een slakje meepikken. Ik heb het in ieder geval nog niet gezien.

Ik was me er nog niet van bewust dat helena's ook kleine garnaaltjes op aten. Wel zeker iets om in gedachten te houden
tamsel
Newbie

Aquarium type: vissen en garnalen

Keer terug naar Garnalen, slakken, kreeften, krabben, kikkers en andere ongewervelden ...